Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Halvljus problem 9000 -96

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    34

    Halvljus problem 9000 -96

    Tjena.

    Har ett litet problem med mitt "dagshalvljus". Det vill inte lysa alls, vrider man vredet till "natthalvljus" så fungerar allt som det ska.

    Ljustutan fungerar som den ska på "dagshavljuset".

    Har nyss bytt vred då det var glapp kontakt i mitt gamla. Hade lite problem med det nya ett tag då ena kabelskon i kontakten trycktes ut när man tryckte fast vredet. Men det är fixat och det fungerade som det skulle i en vecka. Sedan vart det mörkt.

    Kan ljusrelät få ett sådant fel??
    9000 CSE 2,3 Ltt -96 25500 mil, Still going strong.

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Låter som att du har samma problem som många av oss haft.
    http://web.telia.com/~u33227289/saab_re ... light.html
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    34
    Nja alltså. det jag beskrev sker inte av sig själv. det är BARA "dagshalvljuset" som inte fungerar helt enkelt. Allt annat fungerar. Det problem som du hänvisar till är ett mer levande problem som jag oxå har haft (fick en natt på väg hem från fallskärmsklubben stanna pga att allt ljus bara dog = becksvart).

    Men bra förslag, fast mera förslag tack!!

    //W
    9000 CSE 2,3 Ltt -96 25500 mil, Still going strong.

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Har du lött reläet då eller provat nån annans?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Citat Ursprungligen postat av Wolf
    Nja alltså. det jag beskrev sker inte av sig själv. det är BARA "dagshalvljuset" som inte fungerar helt enkelt. Allt annat fungerar. Det problem som du hänvisar till är ett mer levande problem som jag oxå har haft (fick en natt på väg hem från fallskärmsklubben stanna pga att allt ljus bara dog = becksvart).

    Men bra förslag, fast mera förslag tack!!

    //W
    Låter precis som det fel jag har på min 900s! För jag antar att du menar varselljus med "dagshalvljuset"?

    Om jag vrider ljusvredet till varseljus så lyser ingenting (inte ens parkering). Skall testa med ett annat ljusrelä och se om det blir någon skillnad.

    Mvh

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    34
    Jahapp, då var problemet löst.

    När det var glappkontakt i mitt nya ljus vred så hade det legat och "svetsat" lite på kontaktstiftet. Det hade blivit varmt och plasten hade smält och kontaktytan i vredet hade sjukit in så att vredets kontaktbleck inte nådde det längre. Så kan det gå.
    Jädrans skit, men det är bara att köpa ett nytt eller bättre beggat på någon skrot.

    Tack å hej

    /W
    9000 CSE 2,3 Ltt -96 25500 mil, Still going strong.

Liknande ämnen

  1. Halvljus problem
    Av mange_900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 10:52
  2. Problem med halvljus
    Av johanb81 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 00:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •