Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 71

Ämne: Egen STCS dekal

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272

    Egen STCS dekal

    Då jag tycker att den officiella klubbdekalen är duktigt föråldrad och osnygg komponerade jag ihop lite egna versioner som ska skickas till lokala reklammakaren.

    Men vilken är snyggast?, har ni kanske rent av några andra idéer?
    Gripenloggan blir det ingen då jag tröttnat på den ganska duktigt, eftersom jag själv låg inne på flygvapnet tycker jag att den loggan är kul och lite annorlunda.



    Dekalen ska bli c.a 40cm lång och monteras på sidokjolarna, nederkanten av bakdörrarna eller i nederkant på bakre sidorutor..

    Min förra SS utrustades med dessa dekaler också dem av egen "design":
    http://web.telia.com/~u43305336/SS/STSC%20002.jpg

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    997
    Jag tycker alt 1 är snyggast. Mest stilren, jag stör mig lite på att det är två rader på de andra.

    /Jonas
    9000 aero -97 (svart) Garaget

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Ja, jag är också inne på alt. 1 men ska nog minska storleken på rundeln något.

  4. #4
    alt 2 tycker jag.. specillet om man kunde centrera "of sweden" också.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    248
    Medlem#
    6781
    Ettan helt klart med en något mindre tre kronorlogga som du själv säger.

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    förstår tanken men ändå inte? Du är med i en förening som har en framtagen dekal men du tycker den är ful så du gör en egen och stoltserar med? Är det isåfall inte bättre att agera medlem och lägga fram ett förslag till styrelsen om en ny logga istället? En förening bygger ju på att medlemmarna arbetar för föreningens bästa och inte för sig själva.
    Dekalen som finns är förmodligen framtagen med en majoritet som tycker den är snygg och då får övriga normalt sett acceptera faktum.
    Om man då trots detta vill göra en egen dekal så tycker jag inte att man ska blanda in föreningen.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Köping
    Inlägg
    425
    Citat Ursprungligen postat av StefanM
    förstår tanken men ändå inte? Du är med i en förening som har en framtagen dekal men du tycker den är ful så du gör en egen och stoltserar med? Är det isåfall inte bättre att agera medlem och lägga fram ett förslag till styrelsen om en ny logga istället? En förening bygger ju på att medlemmarna arbetar för föreningens bästa och inte för sig själva.
    Dekalen som finns är förmodligen framtagen med en majoritet som tycker den är snygg och då får övriga normalt sett acceptera faktum.
    Om man då trots detta vill göra en egen dekal så tycker jag inte att man ska blanda in föreningen.
    Nu tycker jag att du är lite negativ, finns ganska många som har personliga loggos och allt trådkskaparen ber om är smakråd. Klubben/föreningen saluför inte några produkter för att sälja utan bygger på gemenskap, så om någon i klubben vill ha en personlig loggo tycker jag det är helt ok.

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av StefanM
    förstår tanken men ändå inte? Du är med i en förening som har en framtagen dekal men du tycker den är ful så du gör en egen och stoltserar med? Är det isåfall inte bättre att agera medlem och lägga fram ett förslag till styrelsen om en ny logga istället? En förening bygger ju på att medlemmarna arbetar för föreningens bästa och inte för sig själva.
    Dekalen som finns är förmodligen framtagen med en majoritet som tycker den är snygg och då får övriga normalt sett acceptera faktum.
    Om man då trots detta vill göra en egen dekal så tycker jag inte att man ska blanda in föreningen.

    Dekalen som finns framtagen tycker jag personligen hör hemma på den tiden då klubben startades, alltså väldigt förlegad och tråkig.

    Frågan om klubbdekal har varit på tapeten flera gånger tidigare och klubben har klargjort att det inte kommer att ske någon förändring trots att många tycker som jag.
    Detta är en grej som man kanske hade kunnat ta upp på årsmötet men jag hade tyvärr ingen möjlighet att medverka.

    Detta tar ju fram ett "problem" som finns på detta forumet, styrelsen och ledningen lyser ju som alltid med sin frånvaro när dessa frågor dyker upp, visst, det bör tas upp på årsmötet, men som sagt är det långt ifrån alla som kan närvara, tycker att forumet hade varit en utmärkt kanal för att spegla medlemmarnas åsikter.

    Anledningen till att jag gör denna är som du säger att jag tycker att den gamla är ful, men att jag skulle stoltsera?
    Jag frågar om åsikter gällande de tre varianter jag tagit fram.
    När jag gjorde dekalen till min SS frågade jag också ledningen om lov för att inte skapa problem gällande copyright etc. och så länge jag gjorde dem för eget bruk var det okej.

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037
    Frågan är var problemet ligger med att ta fram en ny dekal. Man behöver ju inte ersätta den gamla utan bara ta fram en ny att sälja som alternativ. Hur svårt kan det va?

    Håller med om att nuvarande dekal är förlegad, teckensnittet är lite töntigt, nått man tog när word fick lite fräcka typsnitt i början på 90-talet typ.
    Gone country....

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Här är "final", dvs eps.en jag skickat till dekalmakaren,
    har begärt få lite olika gråtoner och storlekar för att försöka få fram nåt som kan passa min bil.


  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Hej,

    Jag håller i grund och botten med dig, alltså att det är på tiden att klubben får en liten "uppdatering" när det gäller den "grafiska profilen". Allt från logga, typsnitt, dekaler m.m är helt klart i behov av en uppgradering.

    Jag jobbar ju dagligen med den typen av frågor så jag vet att det nästan ALLTID finns ett motstånd mot förändringar av den typen. När man däremot "hittar rätt" i den nya grafiska profilen så brukar det kännas rätt så självklart att "Ja, men så ska det ju vara".

    Däremot håller jag med om att det bör ske via styrelsen, och inte via privata "initiativ".

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 918
    ta inte det jag skriver som nån kritik men det här är ju föreningssverige i ett nötskal. De flesta sitter ju oftast och tycker i det tysta och de som tycker väldigt mycket brukar oftast grena ut sig och helt plötsligt finns det en förening till osv osv. Allting handlar ju om att man får respektera det som är och vill man förändra något till det bättre så driver man sin sak via årsmöten eller liknande, det är ju det en förening bygger på.
    Dina förslag som sådana har jag ingen uppfattning om eftersom jag inte är medlem men jag har själv suttit i styrelsen i en del föreningar och är även med i en del andra och det här är ju likadant överallt. En del kan ljudligt beklaga sig över att klubbtidningar och annat aldrig dyker upp och att det är dåligt med material i den osv osv men när det kommer till att bidra med något då är det tyst i stugorna.
    Därför tycker jag att du som trådskapare och dekalritare hellre skulle arbeta stenhårt med att få fram förslag till ny klubblogo. Det kanske är långt till årsmötet men ett antal välformulerade artiklar till klubborganet kanske kan få igång diskussionerna inom klubben ?

  13. #13
    Sugmotor NilsGs avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Gôtet
    Inlägg
    92
    Medlem#
    6555
    personligen gillar jag de dekaler som finns nu, är de som man förknippar med stcs
    9-3 Sport Coupé '99, 9-3 Aero 5dr '01
    9-5 2.0t SC ’05
    samt en 96 V4 Super '77b
    Garaget.org/NilsG

  14. #14
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    93t>>> Den dekalen blir kalas

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    248
    Medlem#
    6781
    Skulle man inte kunna göra en poll i detta ämne så styrelsen får höra vad medlemmarna tycker?
    Personligen tycker jag inte att det är nåt större fel på nuvarande logga och typsnitt, men samtidigt är jag inte emot förnyelser, vilket ibland kan behövas.

    Mvh

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Citat Ursprungligen postat av Blodpudding
    Skulle man inte kunna göra en poll i detta ämne så styrelsen får höra vad medlemmarna tycker?
    Personligen tycker jag inte att det är nåt större fel på nuvarande logga och typsnitt, men samtidigt är jag inte emot förnyelser, vilket ibland kan behövas.

    Mvh

    Spelar ju knappt någon roll, styrelsen visar sig på forumet ung en gång vart tredje år.

  17. #17
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 715
    Medlem#
    3346
    Som skrivits ovan, frågan har varit uppe flera gånger förr. Flera förslag har lagts fram som varit riktigt bra, men ingenting har hänt.
    Förstår för egen del inte vari problemet ligger, att vilja justera/uppdatera den grafiska profilen är ju inget underkännande av det ursprungliga arbetet eller styrelsen. Det fungerade jättebra då, men det är ganska längesedan.
    Får ibland känslan av att det av vissa uppfattas som kritik riktad mot dem själva, när synpunkter som rör klubben förs fram. Men så är det ju givetvis inte, man får kanske acceptera tanken att själva klubben som sådan inte är t.ex. styrelsen, utan alla medlemmar. Ta det inte så personligt alltså.
    All makt åt Thengil!

  18. #18
    Gillar dekalen, blir den av är jag intresserad!

  19. #19
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567
    Tycker det teckensnittet som tagits fram här av 93t ser ut som nåt som användes i Amigas racingspel
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  20. #20
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 037
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Tycker det teckensnittet som tagits fram här av 93t ser ut som nåt som användes i Amigas racingspel
    Ja det är kanske inte det snyggaste valet, det bästa vore naturligtvis Saabs egen font eller iaf en snarlik.
    Gone country....

Liknande ämnen

  1. Stcs-dekal och vindrutetorkare
    Av Lillsven i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 21:30
  2. Dekal/streamer framruta, STCS!!
    Av ZyRonNR1 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 18:12
  3. storlek på STCS dekal?
    Av The Rob i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 19:53
  4. Ny STCS-dekal [bilder]
    Av 93t i forum Allmänt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-05-15, 11:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •