Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 9-3SS Aero MY03 Check Engine, motoruppdatering?

  1. #1

    9-3SS Aero MY03 Check Engine, motoruppdatering?

    skulle köra hem från jobbet och check engine lampan lyste... jag körde direkt till Saab och väntade en halvtimme medans dom läste ut felkoder och grejade ...

    dom sa att det var något fel i temperaturavläsningen eller liknande... så det behövdes en uppdatering av mjukvaran i motorn...

    är detta något fel som är vanligt? har ni som sysslar med saab:ar hört något om detta innan?

    känns som att dom bara vill uppdatera mjukvaran för att se ifall felet försvinner... om det vore en bugg i mjukvaran så borde väl den synas tidigare eller så kunde dom väl åtminstonde uppdatera den när bilen var på service för ett halvår sen ...

    vad är era tankar och fundering om detta?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 165
    Vad JAG vet så finns ingen rättelse i mjukvaran som fixar nåt fel med templäsningen (?), men däremot kan det vara en bra ide att uppdatera mjukvaran oavsett. Det har kommit uppdaterade mjukvaror till tidigare varianter som avser både förbrukning, oavsiktlig felkodssättning osv osv..

    Ditt fel känns spontant som något annat än mjukvaran.

  3. #3
    hämtade bilen i eftermiddas efter motoruppdateringen ... check engine lampan var släckt ... det märkliga var dock att bilen gick betydligt bättre än den gjort på flera månader...

    det känns som att där är mer punch i den nu och det var inga problem att få antispin lampan att tändas ...

    kan det bli en sådan dramatisk förändring eller är det jag som intala mig det hela?

Liknande ämnen

  1. check engine 9-3 aero
    Av densvenske i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 10:59
  2. 9-3 aero -01 Slö/check engine
    Av Krakis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-03-05, 09:26
  3. TCS OFF, CHECK ENGINE 9-3 aero 01a
    Av J.Andersson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 23:21
  4. Check Engine 9-5 aero -00
    Av Folke_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 10:50
  5. Check engine 9-5 Aero-00
    Av Hjudet i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 11:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •