Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: problem med bagageluckan

  1. #1

    problem med bagageluckan

    hej!!

    ha ett problem med min 9-5 aero kombi de är så att när jag starta bilen så indekera den att baklucka är öppen utan att jag tryckt på knappen, jag gå ut och känner på luckan men den är låst, måste låsa upp den sen stänga den då försvinner de att den är "öppen".

    såg på panelen där den indekera att just i start momentet så blinkar den till lite sen börja den lysa helt och visar att den ska vara öppen som den inte är, lite störande för den vill ju låsa sen lyser de i bagaget utrymmet. vad kan de vara för fel på de??? gärna tacksam för svara och ursäkta min stavning..

    bilen är en 9-5 kombi -00

  2. #2
    nehe ingen som ville hjälpa mig


    nej men nu ha jag varit ute och kollat lite såg att en kabel vid kontakten som sitter vid bagagelåset va lite jack i, tyckte de inte skulle göra nått att de va så litet jack där?..(hade inge mycket verktyg med mig för att kunna byta kabeln)
    men iaf drog ur kontakten så de inte skulle lysa mer i panelen så om de nån nu som kommer på nån bra lösning lr komma på felet kan ni ju skriva de här

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156
    Om du lokaliserat felet så pass långt så att lampan slocknat när du dragit ur kabeln så måste det nästan vara kontakten eller jacket i kabeln (kan ju ex kortsluta mot karossen om nu själva kopparbanorna är blottlagda) det är fel på.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4
    de tänkte jag inte på ska kolla upp de när jag få tid

Liknande ämnen

  1. Lås problem på bagageluckan 9-3ss -03
    Av weelow i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 23:19
  2. Problem mede bagageluckan Audi A4 (-02)
    Av Pumba i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 23:37
  3. saab 9-3 aero -01 problem med bagageluckan
    Av ErikssonR i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 00:23
  4. hur hittar jag in i bagageluckan?
    Av ErikssonR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 01:02
  5. problem att öppna bagageluckan saab 9000 cc 91år
    Av nitro240 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-17, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •