Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Frågor inför mtorbyte på 9-5 M99

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Bor/pluggar: Göteborg
    Inlägg
    435

    Frågor inför mtorbyte på 9-5 M99

    Jag tänkte fixa iordning bilen inför vintern och skall byta motorn i bilen och då har jag lite frågor om detta.

    1. Vad kan jobbet kosta att byta en motor om man har en utbytes motor som turbon och remhjul ska flyttas över till hos en verkstad?

    2. Jag tänkte byta koppling, bakre motorkudden är det något mer jag bör byta när man ändå har nere motorn?

    3. Kom gärna med förslag omd et är något jag har glömt att tänka på

    Mvh

    Jonas
    9-5 2,3t SE M99 fyller ut GARAGET

    "Are we going to play in a town called She left you? You can't be serious! (lettisk innebandylirare inför VM-match i...Skellefteå)"

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    södertälje
    Inlägg
    140

    Re: Frågor inför mtorbyte på 9-5 M99

    Citat Ursprungligen postat av CrystalMethod
    Jag tänkte fixa iordning bilen inför vintern och skall byta motorn i bilen och då har jag lite frågor om detta.

    1. Vad kan jobbet kosta att byta en motor om man har en utbytes motor som turbon och remhjul ska flyttas över till hos en verkstad?

    2. Jag tänkte byta koppling, bakre motorkudden är det något mer jag bör byta när man ändå har nere motorn?

    3. Kom gärna med förslag omd et är något jag har glömt att tänka på

    Mvh

    Jonas
    vad en verkstad skulle ta kan man bara gissa sig till.. det beror helt enkelt på stället priserna kan variera hur mycket som helst..


    vad du kanske borde passa på att byta också vore kamkedja, spännaren och balansaxelkedjan när motorn ändå är nere.. (eller så struntar du helt enkel i balanskedjan och plockar bort den, låt dock axlarna sitta kvar eller plugga dem)

    glöm inte att byta utrampningslagret när du byter koppling
    Saab 9-5 -01 Trim: BSR steg1 (2) ca 230hk
    Saab 900 -97 Trim: Okänt steg? ca 240hk bruksbil.
    Saab 900 -94 Trim: nordic E85 extreme 421hk/506nm http://www.garaget.org/?car=63737

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 002
    Bussningarna i subframen...
    Fredrik J

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Bor/pluggar: Göteborg
    Inlägg
    435
    Hej, i den "nya" motorn är allt redan fixat med kamkedja och balanskedjan bla därför jag byter för att säkerställa många härliga saabmil min befintliga motor är fungerande. byter innan jag hamnar i vägkanten eller nått... kul o byta när man ändå har en extramotor

    Har fått ett pris på 10 000 på motorbytet inkl byte av tryckklocka till bromservot, koppling, slavservo om jag ordnar allt material för ovanstående.

    en fråga, skall man gå på en aerokoppling eller hålla sig till org.? min är en 2.3 med steg 1, har inga planer på att trimma. det skiljer ju en del i pris.
    9-5 2,3t SE M99 fyller ut GARAGET

    "Are we going to play in a town called She left you? You can't be serious! (lettisk innebandylirare inför VM-match i...Skellefteå)"

Liknande ämnen

  1. Frågor inför kedjebyte
    Av cyr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-30, 22:25
  2. Frågor inför besiktning
    Av Kaukula i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 14:39
  3. Frågor inför felsökning av luftläckage!!
    Av Direkta i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 23:51
  4. Frågor inför motorrenovering
    Av NnR i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 12:31
  5. Frågor inför årsmötet
    Av perr i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-14, 23:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •