Ja, det är lika bra å starta en projekttråd om denna bilen, för det blir ett jäkla projekt!

BAKGRUND:
Satt å dräglade över PeterT16's projekttråd, och råkade se att Håkan831 skrivit att han hade en oxo, och att han kanske borde sälja den, istället för att den skulle stå å rosta.

Sagt å gjort, ja skickade iväg ett PM, fick till svar några dagar senare att det bara va å kika förbi.

va lägligt då att jag skulle till Mantorp några veckor denar, så då kikade jag på kärran.

Så då blev det bestämt att jag skulle köpa den, och att jag skulle komma ner den 3e november.

efter lite funderande på olika fraktalternativ så blev det som såhär:
Jobbets Boggiaxlade biltrailer, grannens Passat TDI 4MOTION och grannen själv som förare på vägen upp (e-kort)

vi beslöt att åka på kvällen den 2a, så ca22:00 började vi resan ner, det var tort å fint, men det skulle ändras...


ja ser det snöar, ja ser det snöar, osv....




blått är flott :P

vi anlände till Stockholm ca04:00, alltså 6 timmar senare, och även 60mil senare

åkte till McDonalds å käkade "kvällsmat", vilade där ett tag å kollade in kartan för hur vi skulle ta oss till Håkan, letade oss dit och sov en timma i bilen innan vi väckte Håkan 06:30, drack kaffe där och skrev alla papper.


snyggingen!


Lastat!

när vi lastat upptäckte jag att vi hade slut lusft kvar i ett däck på vagnen :S


syns dåligt, men bak är det tomt!

så iväg till närmsta mack å köpa punkaspray, ocu det fungerade faktiskt, höll hela vägen!


fin utsikt i backspegeln

milen rullade på, förrutom en avstickare för å hämta "lite" öl.

inte mycket å rapportera om av hemresan igentligen, mer än att vi funderar på att skicka blommor till en kille i en fusionblå 9-5a, vi ligger i ca100-110, å blir omkörda av han (på nya motorvägen just norr om uppsala) typ 100meter längre fram drar en målad polisbil ut jagar ikapp å stoppar 9-5an, tur det, annars hade han jagat efter oss efter det tog vi det lugnare (en stund iaf )


utanför Dragon gate.


utanför Dragon gate.

lossade på kvällen åsså kunde jag bara inte hålla mig från att fippla, så jag tvättade halva bilen, innan fingrarna blev som frysta prinskorvar :S




rost


hjulhus höger bak...


halvtvättad...


rost kan meddela att det kommer att komma mer av den vara i denna tråden




rost...


rost...

jag kan tillägga att jag inte tittat bakom kjolarna än, men dom sitter med plåtskruv, så det ät nog "rätt" rostigt bakom


tjyvjävlar


Still going strong! (maskinellt alltså )


maskinrummet!


halvdåligt lagad krockskada.


samma halvdåligt lagade krockskada


interiör.




saab original gummimatta


rost...


undra hur många burkar det går ut på denn bilen komiskt att den låg brevid reservhjulet!


skitig igen efter provturen, känndes MYCKET bra i motor och helt OK i låda, styrningen fungerar fint


nice!


jäkligt svårt (omöjligt ) att göra förgen rättvis på bild!!





sen kommer det nått filmklipp oxo, såfort ja hittat nått program att spela upp dom i

allt för den här gången, uppdatering kommer dröjja, då planen är att börja till våren.

Kan ju ta å lägga fram planen oxo: Denna bilen skall rostlagas totalt!, sedan lackas om och frächas upp så gått det går i mån av ekonomi och tid. den kommer inte att bil 100% original, utan jag kommer att vässa väghållningen med fjädrar, dämpare å bussningar, sen kommer det nog att hamna et 3" på den oxo å lite annat väss, men det får vi se om då!

Kommentera gärna

OBS! tipd på bättre projektnamn mottages tacksamt

//Konrad S.

EDIT: Filmklipp :P http://www.garaget.org/video/ss5drly5jr3p