Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ny slavcylinder åt h-e!

  1. #1

    Ny slavcylinder åt h-e!

    Är duktigt less nu och skulle verkligen uppskatta några tips. Gamla slavcylindern hade gett med sig och man såg hur packningen hade hamnat snett. Gjorde det enkelt för mig och skaffade en helt ny cylinder. Monterade dit den i dag och när jag luftade så började den plötsligt att läka! Irriterad plockade jag isär allt igen och upptäckte exakt samma fel som på den gamla, man ser alltså hur packningen tittar fram mellan kolv och huvuddel.

    Kan det vara så att jag bara haft otur med den nya, eller kan det vara något annat fel?

    Snälla! Hoppas det är ok fast det är en 90 -84...

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Om kolven kommer ut så långt att du ser packningen verkar det vara något som är fel.
    Så långt ut ska inte kolven komma.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  3. #3
    Ja nåt märkligt är det. Hur som helst: är det svårt att få isär slavcylindern och byta o-ringarna? Hur gör man? Tips?

  4. #4
    Ja det var ju väldigt lätt att byta packningarna i cylindern iaf. Monterade ihop och konstaterade glatt att det inte var något läckage.

    Luftade sedan med en sån där grej man kopplar mellan locket och däcket. Gjorde om hur många gånger som helst men det blev aldrig bra. Då råkade en polare plötsligt se hur slangen till slavcylindern blev som en ballong! Tydligen har förstärkningen inuti slangen gått sönder! Det är inget skräp som sätter stopp iaf för det flödar bra när jag testar.

    Ett sånt där fel kan ju få en att bli tokig om man är ensam och bara trycksätter med en sån där mojäng. Då blir ju trycket aldrig så högt att slangen börjar bukta!

    Ja ja, ville bara skriva av mig. Nu blir det en ny slang.

Liknande ämnen

  1. Slavcylinder 900 -84
    Av Filbrun i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 20:11
  2. slavcylinder
    Av quake i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 23:33
  3. Slavcylinder???
    Av Csemannen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 00:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •