Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Reglaget för dimljus/halvljus strular

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    24

    Reglaget för dimljus/halvljus strular

    Har ett problem med reglaget för dimljus och halvljus, det som sitter på vänster sida om ratten. Uppkom idag. När jag vrider reglaget åt höger så vrids allting. Inte bara det som man "håller" i när man vrider, utan allt. Det följer med i ca 3 cm och det är bara åt höger, inte åt vänster.
    Bilen är en og93 med kolfiberpanelen.

    Någon som vet hur jag ska bära mig åt för att åtgärda det hela? Skruva bort hela panelen, i så fall hur? Det är inte jag som har monterat den så jag vet inte hur man bär sig åt för att montera resp. demontera panelen.

    Om ni inte förstår vad jag menar så får jag se om jag kan ta en bild på det hela.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    88

    Re: Reglaget för dimljus/halvljus strular

    Citat Ursprungligen postat av druqs
    Har ett problem med reglaget för dimljus och halvljus, det som sitter på vänster sida om ratten. Uppkom idag. När jag vrider reglaget åt höger så vrids allting. Inte bara det som man "håller" i när man vrider, utan allt. Det följer med i ca 3 cm och det är bara åt höger, inte åt vänster.
    Bilen är en og93 med kolfiberpanelen.

    Någon som vet hur jag ska bära mig åt för att åtgärda det hela? Skruva bort hela panelen, i så fall hur? Det är inte jag som har monterat den så jag vet inte hur man bär sig åt för att montera resp. demontera panelen.

    Om ni inte förstår vad jag menar så får jag se om jag kan ta en bild på det hela.
    Prova och dra ut hela reglaget, kanske är nått av lås-spåren eller vad man ska kalla dom som gett upp, om det inte går att kanske limma eller fixa på annat sätt så borde det finnas massor av sånna på skroten. Nu menar jag lås-spår på själva reglaget.

    Kanske dumt formulerat men det blir inte bättre än så här när äter citodon

    /OE
    När Dr.Boost talar, då lyssnar man...
    EVO III

Liknande ämnen

  1. Dimljus+halvljus på en 9-5
    Av ante__87 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 09:32
  2. halvljus+dimljus
    Av s40 ATM i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-30, 18:31
  3. Dimljus + Halvljus 9-5
    Av MaCkAn 9-5 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 08:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •