Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Styrning av laddtryck?

  1. #1

    Styrning av laddtryck?

    Tja.

    Tänkte höra om någon kan förklara hur jag ska göra för att kunna styra laddtrycket inne från bilen. Det jag mest är ute efter är att ha en knapp för att slå om från Grundladd till det tryck man har som max. Eller bara vridbart, men helst en liten ball knapp. Har man så man kan vrida o ställa om så har ju turbon en förmåga att gå sönder då man "råkat" åka med en smula högt tryck
    Jag har en 900 t16 aero -87.

    / Ode [/b]

  2. #2
    Steg 2 Saabens avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Hagfors
    Inlägg
    2 057
    du kan ju alltid koppla 2 kontakter in i kupén ifrån magnetventilen, så kan du koppla ur mv och bilen går på glt, sen är det bara att trycka på knappen så är mv inkopplad och du har fullt tryck..

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 937
    Eller en strömbrytare till APC

    Av - grundladd
    På - "fullt"

  4. #4
    Jo men det lät ju rätt bra båda två. En fråga till kanske. Går det att få en styrning så man får noll laddtryck?

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    1 705
    Noll laddtryck tror jag du får svårt att åstadkomma om du inte låser WG-armen i öppet läge..

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 127
    har en knapp som passar klockrent i cigguttagen som är kopplad till säkring 5 där jag kan slå av på apc mellan glt ocu fullt ladd
    Subaru Legacy

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 537
    Citat Ursprungligen postat av davva
    har en knapp som passar klockrent i cigguttagen som är kopplad till säkring 5 där jag kan slå av på apc mellan glt ocu fullt ladd
    jag har kopierat davvas koppling fast jag kör med en liten diod som visar om det är glt eller vanligt. tar inte många minuter att göra. antingen så stoppar du in kablarna i nr5 säkringshål och stoppar säkringen nånstans på kabeln eller så tar du och öppnar upp och kapar kablarna(vilket jag gjorde) och låter säkringen sitta kvar på sin plats.
    9-3x TTID 20x9,5

  8. #8
    Aha shyrre. Blir en liten kabel till säkringsboxen då. Låter som smidigast. Vad har ni för Glt då? Min står på 0.6 så den e inte så värst slö då heller. Om man inte jämför mot 1.2 dårå.

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    piteå
    Inlägg
    3 537
    Citat Ursprungligen postat av odeheim
    Aha shyrre. Blir en liten kabel till säkringsboxen då. Låter som smidigast. Vad har ni för Glt då? Min står på 0.6 så den e inte så värst slö då heller. Om man inte jämför mot 1.2 dårå.
    min ligger nästan på original dvs 0,5 sen topp på 1,4
    9-3x TTID 20x9,5

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    3 127
    Citat Ursprungligen postat av odeheim
    Aha shyrre. Blir en liten kabel till säkringsboxen då. Låter som smidigast. Vad har ni för Glt då? Min står på 0.6 så den e inte så värst slö då heller. Om man inte jämför mot 1.2 dårå.
    annars blir det 2 kablar mitt glt ligger på 0,4
    Subaru Legacy

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Styrning av wastegate / pulserande laddtryck 2,2TiD
    Av Dragonsailor i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-27, 22:47
  2. Nervös styrning OG9-3
    Av friction i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 01:51
  3. Styrning av likströmsgenerator ?
    Av DrBoost i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 13:44
  4. apc styrning
    Av optimizer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 12:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •