Har fått låna hem en 9000 2,3t A50 som jag är intresserad av att köpa från en bilfirma. Problemt är bara att den tok klipper så fort den verkar få lite laddtryck. Det är så man nästan slår huvudet i ratten, den skjuter på riktigt fint i början men sen tar det tvärstopp. Det händer oavsett om man gasar fullt eller bara ger halvgas, på ettan inträffar det strax efter 3000varv och på resterande växlar mellan 2300varv och 3000varv.
Bilen har stått på firman i 5månader och är förmodligen inte uppstartad något under tiden den stått där.
Kan WG ha rostat fast så den inte kan reglera laddtrycket eller vad tror ni det kan vara? Den ryker inte eller nått annat konstigt. Varvar lätt upp till varvstoppet i friläge. Kan det vara DI-kasetten eller vad den nu heter eller tändstiften som inte orkar med?
Har varit med om att tändningen inte orkar på andra turbobilar men då brukar det oftast bara bluddra och ha sig, aldrig varit med om att det klipper så hårt.
Har sökt en del på forumet men inte hittat nått direkt svar.