Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: motorn går konstigt.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    42

    motorn går konstigt.

    efter ja körde lite fortare på motorvägen ett tag så skulle ja dra på lite mer. o bilen svarade inte på gasen. okej tänkte ja. körde av. provade att gasa i lägre hastighet. o de funkade. men den gick inte riktigt som den skulle. men sen när ja skulle parkera bilen så märkte ja att den gick väldigt ojämt på tomgång och när man gasa upp den till ca 3k o sen släpper gasen. då låter den som en boxer motor. vad kan de va som har hänt?
    nybliven med saab

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 149
    Medlem#
    2555
    Ah, gamla hederliga V4
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417

    Re: motorn går konstigt.

    Citat Ursprungligen postat av krejsii
    efter ja körde lite fortare på motorvägen ett tag så skulle ja dra på lite mer. o bilen svarade inte på gasen. okej tänkte ja. körde av. provade att gasa i lägre hastighet. o de funkade. men den gick inte riktigt som den skulle. men sen när ja skulle parkera bilen så märkte ja att den gick väldigt ojämt på tomgång och när man gasa upp den till ca 3k o sen släpper gasen. då låter den som en boxer motor. vad kan de va som har hänt?
    Hej

    Kan ha gått hål i en kolv eller en ventil som hängt sig i öppet läge,,håller tummarna att jag har fel.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    42

    Re: motorn går konstigt.

    Citat Ursprungligen postat av Kristian Aero
    Citat Ursprungligen postat av krejsii
    efter ja körde lite fortare på motorvägen ett tag så skulle ja dra på lite mer. o bilen svarade inte på gasen. okej tänkte ja. körde av. provade att gasa i lägre hastighet. o de funkade. men den gick inte riktigt som den skulle. men sen när ja skulle parkera bilen så märkte ja att den gick väldigt ojämt på tomgång och när man gasa upp den till ca 3k o sen släpper gasen. då låter den som en boxer motor. vad kan de va som har hänt?
    Hej

    Kan ha gått hål i en kolv eller en ventil som hängt sig i öppet läge,,håller tummarna att jag har fel.
    juste glömde.. ng900 t -96.

    men finns det nåt bra sätt att kolla sånt?
    nybliven med saab

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417
    Gör ett komptest så ser du om nån cylinder inte visar nåt tryck.
    Lycka till.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    417
    Nyfiken, hur ser oljan ut? svart och seg? Det var min när detta hände på min bil en dag efter service på SAAB...så jag vet nog vem som gjort nåt fel, inte var det jag.
    Som sagt hoppas du har ett annat fel,jag fick byta motor.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    42
    jag pratade med polarn och han sa att en cylinders avgasrör va kallare. (på grenröret) o han trodde att de kunde vara tändplattan.
    nybliven med saab

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av Kristian Aero
    Nyfiken, hur ser oljan ut? svart och seg? Det var min när detta hände på min bil en dag efter service på SAAB...så jag vet nog vem som gjort nåt fel, inte var det jag.
    Som sagt hoppas du har ett annat fel,jag fick byta motor.
    oljan ser bra ut. svart är den. men inte seg.
    nybliven med saab

Liknande ämnen

  1. Ett konstigt el-ljud från motorn!
    Av Foued25 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 12:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •