Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Vad ingår i A50 Paketet ?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5

    Vad ingår i A50 Paketet ?

    Har försökt söka påa a50 paket och får så många träffar att det är lönlöst att ens försöka hitta någon information.

    Till saken, vad är "standard" i A50 och hur vet man om man har en A50 eftersom det inte brukar stå i registreringsbeviset ?

    /Göran

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    Läder/trä ratten brukar vara ett bra känne tecken att de är en A50 och om Chassi mumret startar på C. Är de W är de en Classic.

    Men annars är de E paket med den speciella skinnstolarna med flygplan i ryggstöden.
    8 ekrade 15" fälgar är också standard, Aero kjolar och stötfångare.

    Sen är de en hel del till.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Nu vet jag inte om jag missförstår Fredrik.j men inte tror jag att skinnstolarna med flygplansloggan hörde till "E-paketet" utan att just dessa var specifika för A50.

    Att chassinumret skulle börja med "C" är inte heller rätt utan ALLA bilar av MY97 har ett chassinummer (VIN) som börjar med "V" och MY98 med "W", detta alltså oavsett utrustningspaket.
    Bokstaven som avses är allltså den 7:e framifrån ex CE65U1V1xxxxxx för en A50 av MY97.


    I mitt registreringsbevis står det under D.3 Handelsbeteckning: Saab Cse 2,3t/170 A
    där jag tolkar det som att A på slutet är det som fick plats av "A50"
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    1 247
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Nu vet jag inte om jag missförstår Fredrik.j men inte tror jag att skinnstolarna med flygplansloggan hörde till "E-paketet" utan att just dessa var specifika för A50.

    Att chassinumret skulle börja med "C" är inte heller rätt utan ALLA bilar av MY97 har ett chassinummer (VIN) som börjar med "V" och MY98 med "W", detta alltså oavsett utrustningspaket.
    Bokstaven som avses är allltså den 7:e framifrån ex CE65U1V1xxxxxx för en A50 av MY97.


    I mitt registreringsbevis står det under D.3 Handelsbeteckning: Saab Cse 2,3t/170 A
    där jag tolkar det som att A på slutet är det som fick plats av "A50"
    Eller så kan det stå för Automat om du nu har en sådan växellåda.
    Saab 9-5 Sedan 2.0T Maptun Steg1 E85 BioPower
    http://www.garaget.org/?car=302321

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av seiki
    Eller så kan det stå för Automat om du nu har en sådan växellåda.
    Nä, för då skulle jag dels skrivit detta, dels skulle inte chassinumret varit CE65... i exemplet ovan eftersom jag tog det från min egen kärra.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    666
    A50 -97 och Classic -98 har samma utr.

    Läder/mocka
    kjol paket
    vinge
    lackade skärm kanter/breddare
    torkare på bakrutan
    Specefik alu fälg 15? 16?
    dimljus (tror jag)
    trä ratten tror jag var tillval, men de flasta har den (som sagt inte säker)

    Fyll på eller rätta ni som vet....
    Nu med sprit missil! (9-3 Bio Power)

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    Läder trä ratten va standard på A50 men den räckte inte till alla Classic.
    Sen är de en speciell logga i stolarna på A50 och den ingår inte i E paketet.
    Ja de är dimljus standard på alla A50/Classic.
    Sen är de 15" 8 ekrade fälgar till A50 och jag har för mig de bara va 3 ekrade 15" till Classic.
    Speglar i båda solskydden med belysning va standard, tyg mattor, lilla facket vid mitt konsollen, mugghållare bak i armstödet m.m.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Alla jubileum oavsett motor har startspärr också. Kanske även CSE hade, jag vet inte, men vanliga basmodellerna hade bara startspärr på fulltryckaren som standard.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  9. #9
    16" till classic..
    Dom som liknar superaero fast med synliga bultar

    Sen är det väl bara mocka inlägg i dom svarta stolarna medans det är skinn inlägg i dom ljusa??(kan vara fel ute där)

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Alla jubileum oavsett motor har startspärr också. Kanske även CSE hade, jag vet inte, men vanliga basmodellerna hade bara startspärr på fulltryckaren som standard.
    Menar du verkligen samtliga bilar av årsmodell 1997 nu? Denna prislista från 1997 anger något annat men om den är helt korrekt törs jag inte ta gift på.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Tomtefar
    Alla jubileum oavsett motor har startspärr också. Kanske även CSE hade, jag vet inte, men vanliga basmodellerna hade bara startspärr på fulltryckaren som standard.
    Menar du verkligen samtliga bilar av årsmodell 1997 nu? Denna prislista från 1997 anger något annat men om den är helt korrekt törs jag inte ta gift på.
    Det är vad jag har hört att det ingår i A50-utrustningen. Enligt din lista ingår det ej på 2,0t - kanske var det en populär extrautrustning som många beställde, för jag kan bara säga att jag i somras var på jakt efter en 2,0t och kikade på ett antal A50 som alla hade s-spärr.

    Hehe, nu kommer jag ju få en nästan manisk egenhet att kolla varenda A50 2,0t på parkeringarna för att se om ngn är utan blinkdiod . Eller kan någon med en A50 utan startspärr förlösa mig från detta tvångsbeteende innan jag hinner ens börja

    Förresten, enligt listan finns inte 2,0i med A50, men jag vill minnas att jag sett enstaka sådana också i annonser (även om annonser kan vara missledande pga säljarnas okunnighet många ggr)
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 422
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av körsaabnu
    16" till classic..
    Dom som liknar superaero fast med synliga bultar

    Sen är det väl bara mocka inlägg i dom svarta stolarna medans det är skinn inlägg i dom ljusa??(kan vara fel ute där)
    Och då enbart på 225 hk varianten.

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    De som fanns till A50 i motor väg är

    1997:
    2,0t 150 hk
    2,3t 170 hk
    2,3T 200hk

    1998:
    2,0t 150 hk
    2,3t 170 hk
    2,3T 225 hk

    -98 fanns både som A50 och classic fast produktionen av A50 slutade helt vid årskiftet och efter de endast Classic.
    Vet inte om de va så att de bara finns Classic som är tillverkade efter årskiftet -97/-98 eller innan med. Men A50 har sålts som -98 och de är jag 100 på + att jag har en själv.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    316
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    De som fanns till A50 i motor väg är

    1997:
    2,0t 150 hk
    2,3t 170 hk
    2,3T 200hk

    1998:
    2,0t 150 hk
    2,3t 170 hk
    2,3T 225 hk

    -98 fanns både som A50 och classic fast produktionen av A50 slutade helt vid årskiftet och efter de endast Classic.
    Vet inte om de va så att de bara finns Classic som är tillverkade efter årskiftet -97/-98 eller innan med. Men A50 har sålts som -98 och de är jag 100 på + att jag har en själv.

    MVH

    F
    Hur kan du va säker på de då?

    A50 finns inte som 2.3T 225 hk, då är de en Classic!
    Robert Svensson - Lokförare
    Saab ng900 Aero 1996
    1:00:435

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    Har en brochyr från saab själva från -98 där de både är A50 och Classic på listan.
    Tror inte saab själva gör ett sådant misstag.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Har en brochyr från saab själva från -98 där de både är A50 och Classic på listan.
    Tror inte saab själva gör ett sådant misstag.
    För att få den saken ur världen är det nog säkrast att göra som jag ovan: Scanna broschyren och publicera den här. Att den sedan ändå ifrågasätts av vissa får du nog vara beredd på ändå.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    Vilken otur för mig att jag inte har nån som kan fixa de åt mig för jag har inte de och sen ligger den i förådet någon stans.
    Ska kolla en biltidning med där de står när A50 modellen slutade tillverkas så får nu den med att kolla emot.
    Men jag ska försöka fixa de om jag nu lyckas eller måsta fota med mobil cameran.
    Men de är ju när jag själv orkar med.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Vetlanda/Småland
    Inlägg
    248
    Fredrik.J har rätt. A50in gjordes 98 med 225hks motor, ska nämligen åka och titta på en 98 med 225hk motorn imorgon därför jag vet detta..

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av Joo
    Fredrik.J har rätt. A50in gjordes 98 med 225hks motor, ska nämligen åka och titta på en 98 med 225hk motorn imorgon därför jag vet detta..
    Men hur vet du att det är en A50 och inte en Classic då?

    Jag finner det ju fullkomligt orimligt att man tillverkar en bil 51 år efter en tilldragelse och då kallar den för 50-årsjubileumsbil, fast konstigare saker har förstås hänt.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  20. #20
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Joo
    Fredrik.J har rätt. A50in gjordes 98 med 225hks motor, ska nämligen åka och titta på en 98 med 225hk motorn imorgon därför jag vet detta..
    Men hur vet du att det är en A50 och inte en Classic då?

    Jag finner det ju fullkomligt orimligt att man tillverkar en bil 51 år efter en tilldragelse och då kallar den för 50-årsjubileumsbil, fast konstigare saker har förstås hänt.
    De va väl mer så att man började med bilåret -97 och sen fortsatte hela året -97.
    Den va ju väldigt populär vad jag vet för den va ju billig för den utrustningen den hade.
    Sen att de blev även som -98 års modell är väl inget man kan förstå men men.
    Sen har jag för mig att endast A50 hade dom 8 ekrade 15" fälgarna orginal medans Classic har dom 3 ekrade fälgarna.
    Sen så va de ju så att 225 hk alltid hade 16" fälgar med synliga bultar och då super aero fälgar.
    De gäller ju både A50 och Classic.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

Liknande ämnen

  1. Vad tro ni om detta bas paketet ?
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 10:01
  2. Ljud 9-3 ss 150 paketet
    Av Clas.A i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 01:48
  3. Drog av paketet...
    Av KN i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 11:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •