Har lite funderingar ang dessa bilar.
Båda har ungefärsamma miltal. Fullservade.
Vad är enligt er bästa bilvalet med tanke på kvallitet körglädje o.s.v o.s.v?
Tacksam för lite tips.
Mvh Magnus
Har lite funderingar ang dessa bilar.
Båda har ungefärsamma miltal. Fullservade.
Vad är enligt er bästa bilvalet med tanke på kvallitet körglädje o.s.v o.s.v?
Tacksam för lite tips.
Mvh Magnus
En 05 skulle jag ta om jag vore du.Men hellre än 04 än 03.Ursprungligen postat av TurboBear^
Det är en del som skillnad mellan 03 och 04.
Mvh
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm https://www.garaget.org/?car=313776
Vill helst ha en 9-5 aero 2004 men har ej hittat någon till rätt pris och med vettigt miltal.Ursprungligen postat av Aero++
Så nu funderar jag på att kanske gå på en 9-3 aero 2004. Men vet inte så mycket om 9-3an. Vad gäller motorkvallitet osv.
Känns ändå som om 9-5 är mer bil men men.
Magnus
Senast redigerat av Moderator den 2018-05-31 klockan 19:55. Anledning: Lagat trasigt citat
Hur är automatlådan i 9-3an? Någon med erfarenhet.
Mvh
Jag har en automatare i min och är grymt nöjd! Växlar vid exakt rätt tillfälle och är mycket komfortabel och totalt problemfri. Mekaniskt har jag inte haft några problem med min 04:a, bara dom "klassiska" 9-3 problemen: ärgade backspeglar/handtag, säkerhetsbälte, nycklar och elektronikproblem med centrallås och navigator. Allt löst på goodwill/garanti, elproblemen löstes vid service (mjukvaruuppgradering).Ursprungligen postat av TurboBear^
Det enda jag inte gillar med min 9-3a är bullret från instrumentpanel och dörrsida men har faktiskt inte orkat felsöka eller lämna in den för detta (än).
SAAB 9-3 SS Aero 2004
Har bara provkört ett antal minuter med en 06 v6 aero aut, samt en 08 2.0t bio aut. Dessa lådor växlade föredömligt iaf...
2.0t bio aut kändes lika pigg som en manuell 2.0T.
(Om än antagligen lite slöare om man faktiskt mäter och spakar den manuella effektivt.)
9-3 SC Aero 07
9-5 är komfortablare och tystare att åka i. 9-3 är roligare att köra. 9-5 Aeromotor är roligare/starkare än motsvarande 4:a i 9-3.
Behöver du utrymme och komfort: välj 9-5, annars 9-3.
Hälsningar
Ola
Fd ägare av 9-5 Aero numera 9-3 Aero
Hälsningar Ola
SAAB 9-3 Aero SportCombi 2.0T BioPower XWD -10
Då får man gratulera![]()
Kör numera volvo c30 T5 E85
Precis rätt färg, mycket bra val!Ursprungligen postat av TurboBear^
SAAB 9-3 SS Aero 2004
fn 9-3 ss är så jäkla snygga.. måste se till att skaffa mig en sådan snart :PUrsprungligen postat av zandman72
Saab 9-5 -01 Trim: BSR steg1 (2) ca 230hk
Saab 900 -97 Trim: Okänt steg? ca 240hk bruksbil.
Saab 900 -94 Trim: nordic E85 extreme 421hk/506nm http://www.garaget.org/?car=63737
Trevligt att höra. Nu blir det inga utgifter på ett tag. Men andra fälgar och lite trim skulle nog inte sitta fel om ett tag.Ursprungligen postat av Saabist
Magnus
får man fråga vad du gav?