Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Fördraget för multiratt i NG900 M/96?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Björketorp
    Inlägg
    120

    Fördraget för multiratt i NG900 M/96?

    Finns det fördraget kablar för att sätta i en multiratt i en Ng900 96
    http://www.garaget.org/Simba1
    Saab 900 2.0T 96:a Nordic Steg2
    Medlemsnr: #7255

  2. #2
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Re: Rattar

    Citat Ursprungligen postat av Simba1
    Finns det fördraget kablar för att sätta i en multiratt i en Ng900 96
    Hej !

    Nix.

    Å lite bättre rubrik skulle du allt kunna få till va?

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    TD menar nåt i stil med den tjusiga rubrik du nu har fått...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645
    En betydligt viktigare fråga tycker jag är om airbagen fungerar om man monterar en 9-3-ratt i en ng900. Multiknapparna är det minsta problemet känns det som...
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Björketorp
    Inlägg
    120
    förlåt nu när jag tänker efter så var ju rubriken inte den bästa hehe, airbagen bryr jag mig inte om, det viktigaste är ju att knapparna funkar....
    http://www.garaget.org/Simba1
    Saab 900 2.0T 96:a Nordic Steg2
    Medlemsnr: #7255

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Citat Ursprungligen postat av Simba1
    ...airbagen bryr jag mig inte om, det viktigaste är ju att knapparna funkar....
    Eh? Den eventuella ironin gick inte fram till mig i alla fall.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Simba1
    förlåt nu när jag tänker efter så var ju rubriken inte den bästa hehe, airbagen bryr jag mig inte om, det viktigaste är ju att knapparna funkar....
    hoppas de där var ett skämt...
    airbagen är väl 20 gånger viktigare än att du inte orkar flytta handen 30cm för att trycka på next på stereon?
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Björketorp
    Inlägg
    120
    Varför skulle det vara ett skämt för, det kanske är så att alla kanske inte vill ha airbag, och sen vet jag många som har bett sina åf att ta airbagen i sina bilar för dom vill inte ha dom...
    Och nu till ämnet om nu det skulle funka isf vilka rattar "styrdon" passar till min Ng900 96:a
    http://www.garaget.org/Simba1
    Saab 900 2.0T 96:a Nordic Steg2
    Medlemsnr: #7255

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2005
    Inlägg
    1 645
    Citat Ursprungligen postat av Simba1
    Varför skulle det vara ett skämt för, det kanske är så att alla kanske inte vill ha airbag, och sen vet jag många som har bett sina åf att ta airbagen i sina bilar för dom vill inte ha dom...
    Och nu till ämnet om nu det skulle funka isf vilka rattar "styrdon" passar till min Ng900 96:a
    Rattarna från og9-3, ng9-3 och 9-5 passar med mindre modifieringar. Att få knapparna att fungera med orignalstereon lär vara i princip omöjligt.
    Har man däremot något annat än original, tex en carputer så är det inte svårare än att dra en utp-kabel från ratten till comporten och köra med lämplig mjukvara.

    Om du vill ha multiknappar som fungerar med orignalstereon så är nog det lättaste (och billigaste också kanske) att byta upp sig till en 9-3.
    Saab 900 Turbo Cabriolet -88
    Saab 96, Sport-wannabe -64
    Saab 9-3 2.0t Vector Cabriolet -04
    Alfa Romeo GTV6 3.0 "Busso" -83, Polestar 2 -22

  10. #10
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 275
    Citat Ursprungligen postat av Simba1
    Varför skulle det vara ett skämt för, det kanske är så att alla kanske inte vill ha airbag, och sen vet jag många som har bett sina åf att ta airbagen i sina bilar för dom vill inte ha dom...
    Och nu till ämnet om nu det skulle funka isf vilka rattar "styrdon" passar till min Ng900 96:a
    Airbagen som ofta kopplas ur är den som sitter på passagerarsidan.

    Sedan kan man även anse att knapparna på ratten hör till aktivsäkerhet, och det är inte ens speciellt långsökt, då du annars måste flytta blicken till stereon, och det är nog rätt vanligt att folk råkar bumpa in i bilen framför medan de rattar på stereon.

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Citat Ursprungligen postat av Simba1
    Varför skulle det vara ett skämt för, det kanske är så att alla kanske inte vill ha airbag, och sen vet jag många som har bett sina åf att ta airbagen i sina bilar för dom vill inte ha dom...
    Och nu till ämnet om nu det skulle funka isf vilka rattar "styrdon" passar till min Ng900 96:a
    Airbagen som ofta kopplas ur är den som sitter på passagerarsidan.

    Sedan kan man även anse att knapparna på ratten hör till aktivsäkerhet, och det är inte ens speciellt långsökt, då du annars måste flytta blicken till stereon, och det är nog rätt vanligt att folk råkar bumpa in i bilen framför medan de rattar på stereon.
    jo de måste ju va passagerarairbagen man stänger av för barnstol, har aldrig hört talas om någon som plockat den på förarsidan., aja behöver knappt säga vad jag tycker om det.. men prioriterar man rattknapapr före säkerhet så sure.

    sen om man har så avancerad stereo så att man inte klarar köra bilen samtidigt som man trycker på en knapp så är ju frågan om ratt knapparna hjälper, så många avancerade funktioner har dem väl inte?
    är de originalstereon man vill ha knapparna till så är de ju inte specielt många knapapr att hålla reda på, jag klarar iaf använda stereon utan att ens behöva vända blicken dit, helt enkelt en vanesak, men visst är man ovan och har en jäkla bling bling grej så är de ju klart att man kan va fullt upptagen med att knappa på den...

    är de inte olika fästen för rattarna i 9-5an och 9-3a?
    har fattat att de inte ens är möjligt att sätta dit en nyare ratt i ng900 utan ganska mycket modifiering, bara i 98an som har samma rättstång eller vad det heter som 9-3an.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  12. #12
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 275
    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Citat Ursprungligen postat av Simba1
    Varför skulle det vara ett skämt för, det kanske är så att alla kanske inte vill ha airbag, och sen vet jag många som har bett sina åf att ta airbagen i sina bilar för dom vill inte ha dom...
    Och nu till ämnet om nu det skulle funka isf vilka rattar "styrdon" passar till min Ng900 96:a
    Airbagen som ofta kopplas ur är den som sitter på passagerarsidan.

    Sedan kan man även anse att knapparna på ratten hör till aktivsäkerhet, och det är inte ens speciellt långsökt, då du annars måste flytta blicken till stereon, och det är nog rätt vanligt att folk råkar bumpa in i bilen framför medan de rattar på stereon.
    jo de måste ju va passagerarairbagen man stänger av för barnstol, har aldrig hört talas om någon som plockat den på förarsidan., aja behöver knappt säga vad jag tycker om det.. men prioriterar man rattknapapr före säkerhet så sure.

    sen om man har så avancerad stereo så att man inte klarar köra bilen samtidigt som man trycker på en knapp så är ju frågan om ratt knapparna hjälper, så många avancerade funktioner har dem väl inte?
    är de originalstereon man vill ha knapparna till så är de ju inte specielt många knapapr att hålla reda på, jag klarar iaf använda stereon utan att ens behöva vända blicken dit, helt enkelt en vanesak, men visst är man ovan och har en jäkla bling bling grej så är de ju klart att man kan va fullt upptagen med att knappa på den...

    är de inte olika fästen för rattarna i 9-5an och 9-3a?
    har fattat att de inte ens är möjligt att sätta dit en nyare ratt i ng900 utan ganska mycket modifiering, bara i 98an som har samma rättstång eller vad det heter som 9-3an.
    Ja jag tycker också det är viktigare med Airbag, jag gav bara en annan vinkel att se på saken ifrån.

    ang annan ratt - från min projekttråd http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=198020

    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Kom på att jag måste slänga upp en bild på min cockpit:


    Övre touchscreen: GPS/Entertainment
    Undre tochscreen: Tangentbord/motorlogg (ODB2)

Liknande ämnen

  1. Multiratt på ng900?
    Av darobin§ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 14:08
  2. Multiratt
    Av Kloaknisse i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 16:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •