Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Missljud i radion

  1. #1

    Missljud i radion

    Tjena!
    Hr lite problem med stereon som sitter i min 9-3 -99 Det är den minsta CD stereon som sitter i, den utan steg och med endast 4 högtalare.
    När jag sätter på radion låter det då och då ett skärande ljud, inte som nrä det är dålig täckning men liknande fast med en högre frekvens. Musiken hackar inte utan det låter mer som när en gramofonskiva spelar och man pillar på läshuvudet. Funderar på om det kan vara någon glappkontakt eller om det bara är att byta hela alltet.
    Man märker ingenting när man lyssnar på CD utan det är endast radio, och opåvärkat av mottagningen. Någon som vet vad det kan vara? Får krupp på att inte kunna lyssna på radio!
    MVh Gustaf

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    582
    Medlem#
    6892
    Det låter helt klart som att din antenn blir störd av någon annan kabel.
    Antingen har din antennkabel blivit lite sönderskavd eller så är den inte avskärmad mot någon annan kabel i närheten.
    Eftersom du inte märker något i CD-läget är det bäst att börja med antenn och antennkabel...

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    62

    störningar

    Hej!

    Lider av lite samma sak faktiskt.. men bara ibland av någon anledning.

    Min kan få störning när jag slår på defrosstern på bakrutan... men jag antar att det har med att antennen ligger så nära uppvärmningen i bakrutan...

    Mvh Johan
    SAAB 9-3 TiD SportCombi -2007
    Min bil

  4. #4
    mitt är igång hela tiden nästan, iofs kan det ibland ågå längre tid mellan "anfallen" men inte som jag har tänkt på att det. men får bli att skaffa antennkabel och dra nytt. Går den lätt att sätta tillbaka om jag rycker ur den eller bör jag tejpa fast nya kabeln och dra ur den försiktigt?
    Någon som vet ungefär hur lång man behöver? så slipper jag köpa hela rullen

Liknande ämnen

  1. Slå in kåd till radion, 900 97'a
    Av Maffa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 22:26
  2. Radion 900 95-96 byta?
    Av Mr cba i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 21:39
  3. problem med radion
    Av kjell-åke paldanius i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •