Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: TD04-15T

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    439

    TD04-15T

    tja alla forumvänner
    Har en liten fråga bara. Har en kompis som nyss köpt ett nytt agg (TD04-19T) och jag vill eventuellt köpa hans gamla, ett TD04-15T. Det enda
    felet på den är att det ena impellerbladet är av i en liten hörna på ett blad, så jag tänkte om någon kunde säga vad det eventuellt kan kosta (och vart man skickar det) att byta dessa impellrar + en balansering tror jag också man måste göra, eller?
    Hade tänkt att ta ur mitt eget orginal agg, TB0356, och sätta dit detta. Är det för det första lönt, hur mkt behöver man göra för att få dit det, dvs vatten/oljerör, ev nytt grenrör (min 9000Talladega har ju en långmotor) osv.
    Öppen för förslag/kritik.

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    97
    Ring till GIK Turboteknik i Göteborg så hjälper erling dig med en ny rotor !!

    De kostar inte många kronor !!
    //Dennis Stendahl

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    439

    TD04-15T

    Citat Ursprungligen postat av Dennis-
    Ring till GIK Turboteknik i Göteborg så hjälper erling dig med en ny rotor !!

    De kostar inte många kronor !!
    Tja Dennis
    Tack för det snabba svaret. Det skall jag göra direkt imorgon förmiddag. Vidare, tror/tycker du att det är lönt att byta turbo? Menar responsen och allt detta med en turbo? Laddar den tidigare än min orginal osv?

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    439

    Re: TD04-15T

    Citat Ursprungligen postat av putte65
    Citat Ursprungligen postat av Dennis-
    Ring till GIK Turboteknik i Göteborg så hjälper erling dig med en ny rotor !!

    De kostar inte många kronor !!
    Tja Dennis
    Tack för det snabba svaret. Det skall jag göra direkt imorgon förmiddag. Vidare, tror/tycker du att det är lönt att byta turbo? Menar responsen och allt detta med en turbo? Laddar den tidigare än min orginal osv?

    mvh putte65
    Glömde Dennis, är det GIK i Hisings Kärra eller det i Ljungskile? Tänkte mest på om jag skall fråga efter denne Erling

    mvh
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    256
    Jag hade fan köpt nytt!!

    Köpte ju ett nytt/ren agg av dem (TD04) och det hara bara varit strul med detta agg. Turboservice påstod ditt&datt när vi till slut fick plocka bort skiten igen o skicka tillbaka. Då småfilade de lite och returnerade det igen så nu äntligen har vi fått ordning på skiten, efter ca 6 månader (började i mars/april).

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=


    jag kan tänka mig att gazer3312 är jävligt trött på att hålla på att felsöka på min bil numera
    Saab 9-5 Aero Sportkombi -04. Numera Gazer3312-anpassade chips.
    Såld:9000 CSE 2.3 Turbo 1998, Orginal 225Hk, numera en påse med nordiska anpassade räkchips.

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 755
    Hej !

    OM snurran är körd med det skadade bladet finns det en "skaplig risk" att obalansen har sabbat lagringen. Vilket skall läsas som "kostar mer att laga".

    I jakten på tänkbara företag som kan tänkas utföra reparationen går ju ett "fetbort", vilket torde framgå synnerligen glasklart?
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  7. #7
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    583
    Medlem#
    5788
    impellern kostar 1400:- hos SL-Turbo bara så att du har en uppfattning om priset.

    Mvh Dunken
    Projekt Secret ..

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    439

    TD04-15T

    Citat Ursprungligen postat av Dunken
    impellern kostar 1400:- hos SL-Turbo bara så att du har en uppfattning om priset.

    Mvh Dunken
    Tja.
    Har snackat med GIK och det sa att det skulle bli dyrare att renovera detta agg än att köpa ett nyare (bättre begagnat). Så det blir till att söka ett annat, större.
    Tack för alla svar

    mvh
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    62

    Re: TD04-15T

    Hej!
    Har flera 15T kompressorhjul på hyllan med ballansering cirka 2000:- inkl moms .
    mvh Ulf
    Citat Ursprungligen postat av putte65
    tja alla forumvänner

    Har en liten fråga bara. Har en kompis som nyss köpt ett nytt agg (TD04-19T) och jag vill eventuellt köpa hans gamla, ett TD04-15T. Det enda
    felet på den är att det ena impellerbladet är av i en liten hörna på ett blad, så jag tänkte om någon kunde säga vad det eventuellt kan kosta (och vart man skickar det) att byta dessa impellrar + en balansering tror jag också man måste göra, eller?
    Hade tänkt att ta ur mitt eget orginal agg, TB0356, och sätta dit detta. Är det för det första lönt, hur mkt behöver man göra för att få dit det, dvs vatten/oljerör, ev nytt grenrör (min 9000Talladega har ju en långmotor) osv.
    Öppen för förslag/kritik.

    mvh putte65
    Kawa är bäst
    Saab 9-3 -02 360hk 520nm

Liknande ämnen

  1. Från Td04-15 til TD04-18T på 9-5 aero Steg 3
    Av LaBr_dk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 19:48
  2. TD04-18T
    Av Apex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 16:40
  3. Oljerör från 9000 TD04 till OG9-5 TD04
    Av Larzzon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-01-29, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •