Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Hjälp brådskande 95 aero 00 kombi

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    63

    Hjälp brådskande 95 aero 00 kombi

    Hej på er !

    Äntligen börjar det bli dax för bilbyte. Det är utökning på G i familjen, så vi behöver en kombi. Efter som jag har en totalt Saab tokig morbror så har han lyckats med att "smitta ner " mig också .

    Behöver lite hjälp med värderingen av denna saab. Även om det är något särskilt jag skall vara uppmärksam på när jag prov kör bilen (imorgon). Och eftersom detta forumet verkar vara både bra och hjälpsamt. Så kan ni väl stötta en blivande saab ägare.

    Här kommer mer fakta om bilen.

    Saab 9-5 AERO (sv-såld, mkt utrustning) Kombi
    Årsmodell: 2000
    Färg: Svart / beigeläderinredning
    Mätarställning: 12.250 mil
    Pris: 130.000 kr


    Info: ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Sidoairbag, ABS bromsar, Antisladdsystem, Antispinn, Fjärrstyrt c-lås, Larm, Startspärr, Servostyrning, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Farthållare, Färddator, Yttertemperaturmätare, Multifunktionsratt, Skinnklädsel, Fläckt i framstolarna, Stolvärme fram, Stolvärme bak, LM-fälgar, PDC - park. hjälp, Regnsensor, Rails, Textilmattor, Radio/cd, Avtagbar dragkrok, En ägare, Komplett ifylld servicebok, Nya Däck, Svensksåld, Toppskick, Kan levereras med 24 månaders garanti. Inga vinterdäck medföljer ...

    Skicket skall vara mycket bra i övrig ( inga dörruppslag eller kantstötta fälgar)
    Snälla hjälp mig.
    9-5 Aero Kombi
    900i -90 !

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 542
    Låter som ett mycket bra pris!!!

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 411
    Medlem#
    3020
    Hej

    Du har alltså funnit en Aero med Pilotpaket, dock så har den inte antisladd, enbart antislir.

    Låter ju ganska vettigt pris också så det bör nog bara vara att slå till.
    Men lite saker kan man kolla.

    Servicebok, är den stämplad och välskött, är 11.000 mila service gjord.
    Stötdämparna bak kan läcka så de behövs bytas.
    Pixlarna till Siden. (infopanelen)
    Växellådan om det är manuell, kan vara lite grinig på vissa växlar, men kan förmodligen vara fixat på goodwill.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 663
    Låter som ett bra pris. Vi betalade 149000 för vår 9-5 aerokombi -00 för några veckor sedan. 10200 mil på mätaren, silvermetallic.

    Räkna med nästan 10k för vinterdäck eftersom de måste sitta på 16" fälg vilket med största sannolikhet innebär aluminiumfälg. (ingick som tur var till våran)

    Slå till
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 230
    Citat Ursprungligen postat av -big kahuna-
    Räkna med nästan 10k för vinterdäck eftersom de måste sitta på 16" fälg vilket med största sannolikhet innebär aluminiumfälg. (ingick som tur var till våran)
    Nja, ett par schyssta beggade 16" Saab alu hittar man ju ganska lätt för 2.500-3.000 kr. Sedan 3.000 kr för bra dubbdäck i rätt dimension (bra säsong att köpa f.ö.). Montering för en femhundring kanske. Således inte alls omöjligt att slänga ihop för runt 6.000 kr.

    Själv betalade jag 2.500 kr för en uppsättning "Snöflingor" i nyskick med NF2 dubbat i skapligt skick. Kör andra vintern på dem nu...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    63
    Tack för de tips och svar som jag har fått. fortsätt gärna om ni kommer på något annat.

    Skall försöka att hitta beg vinterdäck + fälg. För pengar till nyköp är det tyvärr inte.

    Jag skriver en rad här när jag tittat på bilen.
    9-5 Aero Kombi
    900i -90 !

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    63
    Hej igen. Tog en lång tur med bilen för provkörning. Den kändes väldigt bra. Det var dock en mindre bula på dörren, och info displayen saknades några pixlar i. Nu är blir det bara att fundera . Man skall ju räkna alla utgifter mot inkomster....

    Har ni fler goda råd hör av er.
    9-5 Aero Kombi
    900i -90 !

  8. #8
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm, Järfälla
    Inlägg
    4 663
    Citat Ursprungligen postat av Rimas
    Hej igen. Tog en lång tur med bilen för provkörning. Den kändes väldigt bra. Det var dock en mindre bula på dörren, och info displayen saknades några pixlar i. Nu är blir det bara att fundera . Man skall ju räkna alla utgifter mot inkomster....

    Har ni fler goda råd hör av er.
    med lite tur går SID att fixa själv. Gjorde det på en kompis bil. Finns en bra länk nånstans hur man gör. Sök här på forumet t.ex

    Små dörruppslag osov. kommer man ju knappast ifrån, det får nog tyvärr räknas in som "normalt slitage" om man tar bilen till jobbet och snabbköpet. Tråkigt men sant Car dent är duktiga på att fixa ut bucklor, dom har gjort bra jobb på min förra bil.
    9-5 2.0t Vector Biopower 2006 aut, Steg 1

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 415
    Vad menar du med komplett servicebok? Det kan vara värt att titta lite extra i den. Intervallerna för service är 1000, 3000, 5000 mil etc

    Har bilen haft några problem som kan relateras till vevhusventilationen?
    Tänk på att för att få den utökade garantin måste alla servicetillfällen vara gjorda på en auktoriserad verkstad och gjorda i tid. Jag tror att det får variera max +/- 100-200 mil för varje service.



    5år efter första reg.datumet försvinner garantin på SID-panelen och fram tills dess betalar Saab en del av bytet. Hur mkt man betalar är beroende av bilens ålder.
    Om du sparkar en tiger i baken, bör du vara beredd på att handskas med dess käftar

  10. #10
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 021
    Medlem#
    1540
    billiga v-däck på orginal fälg köper man hos www.sdcc.se
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Höllviken
    Inlägg
    63
    Tack alla för ni har gett mig goda råd. Bilen är nu köpt och kommer hämtas nästa vecka. Ni kommer nog stöta på mig endel här inne. Vi ses
    9-5 Aero Kombi
    900i -90 !

  12. #12
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 021
    Medlem#
    1540
    Kul, grattis till ett "räser-skåp"...
    Se upp för trim-jävulen bara, den tar dig med hull o hår om du bara ger den en lillfingernagel...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

Liknande ämnen

  1. Brådskande fråga om TCS!
    Av Proffa-Aero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 17:56
  2. Ska köpa 9-5 aero kombi 02- Hjälp önskas.
    Av geronimo i forum Allmänt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 11:57
  3. BRÅDSKANDE Hjälp vid fjäderbyte bak ng900
    Av Robin85 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 17:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •