Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 221

Ämne: 9000 Talladega 1990

  1. #41
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Kommer att se väldigt stiligt ut med nya dimljus. Det är mer eller mindre ett krav på dimljus i airflowfronten, utseendemässigt då.

    Mvh

  2. #42
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78

    lite framsteg...

    Så, idag fick jag igång blinkersen. Det visade sig att när någon, för några månader sedan, försökte stjäla bilen från mina föräldrars parkering, så ryckte de loss lite fler kablar under instrumentbrädan än vad jag tidigare vetat... efter någon timmes meckande, skruvande, ryckande, svärande... ja, ni förstår... så gick blinkersen igång! Jahoo. Så jag tajtade till panelerna under instrumentpanelen, städade ur bilen lite, åkte o tankade och tänkte att då kan jag ju även tvätta bilen - så, här:



    Mer kommer fram emot helgen - då blir det motor mek!

  3. #43
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Härligt att ha löst problemet med blinkersen, elfel är bland det värre som kan existera i en bil... Tur i oturen att idioterna till tjuvar inte fick med sig bilen!

    Mvh

  4. #44
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    Ny reflexramp och nya dimljus beställda igår! Ska bli gott o få ordning på lite fler detaljer... sen all rost, suck...



    Förresten, någon som vet kanske... När "turbo-nålen" står som på bilden nedan, även lite under den ställningen, kan man höra ett lätt surrande ljud från motorn... Eftersom jag aldrig haft en sån här bil innan känner man sig lite vilsen - vad kan det vara? Jo, jag vet, det är svårt att diagnostisera bilproblem baserat på detta, men nån kanske kan ge mig en liten vink


  5. #45
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Vet inte om en vacuumläcka kan uppfattas som surrande, men kolla efter det! Kan vara någon slang som har en liten spricka i sig. Visserligen brukar det kännas mer som ett sugande/pysande ljud.

    Tycker förövrigt det verkar som om nålen står där den borde på en orginalbil vid fullt laddtryck.

    Kommer bli riktigt fint med ny reflexramp och dimljus sen. 9000 med fin reflexramp är mycket vackert!

    Mvh

  6. #46
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    såja, då var dimljusen på plats, och reflexrampen borde vara på väg... Imorgon bär det av till besiktning, så får vi väl se vad de säger. Rutan är inte bytt ännu, men beställd... de hann inte med den förrän efter helgerna, men jag har inte lust att köra/åka mitsubishi lngre, så nu så blir det talla, även om det skulle råka bli lite 2:or imorrn - wish me luck!


  7. #47
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    798
    Lycka Till på bes, o ta väl hand om bilen, klart den snyggaste 9000 mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  8. #48
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    tackar tackar... kan nog behövas Lägger du ut bilder på din 90:a 9000 på garaget med eller?

  9. #49
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    besiktad... nåväl, tre 2:or blev det - rutan (tänkte att det inte skadar att göra ett försök, fastän nya är beställd... vill ju ut o köra ju ), ABS-lampan tändes, naturligtvis, igen så det blev en anmärkning på det... sen var det tydligen ett liiiiitet hål i främsta avgasrörsbiten, vilket gjorde att lambda-värdet blev kasst, så där var en tvåa till... Inte så farligt trots allt tyckte jag.. rutan är ju beställd, de andra två får jag väl fixa till i helgen!

    God Jul så länge

  10. #50
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Du får trösta dig med att det kunde ha varit värre! När den är rostlagad så antar jag att det inte blir någon mer vinterkörning med pärlan?

    Mvh

  11. #51
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    Tja, jag var trots allt rätt nöjd med resultatet, med tanke på att den stått ute på en gräsmatta ett par år. Det hade kunnat varit mycket mer ju!

    Vad gäller vinterkörningens vara eller inte vara... Det får tiden utvisa. Som jag sagt tidigare, eller någonstans, så är målet att den ska vara "färdig" till sommaren 2009 - Rostlagad, bytta dörrar o skärmar samt lackerad o allt. Som det är nu så är detta vår bruksbil/rullande projekt, och jag skaffade den för att ha något roligt att köra med. Blir den för fin så vågar man väl inte utsätta den för snö o slask, men vad ska jag köra med då då?!? Vi får se...

  12. #52
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Citat Ursprungligen postat av peric
    Blir den för fin så vågar man väl inte utsätta den för snö o slask, men vad ska jag köra med då då?!? Vi får se...
    En 9000CS 2,3i - då kommer Talladegan kännas som en raket när sommaren kommer.

    Mvh

  13. #53
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    he he, jo kanske det du. Jag blev erbjuden att köpa en tråk-9000 för ett par veckor sen, men tackade nej så länge... vi får som sagt se vad som händer...

  14. #54
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 650
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Citat Ursprungligen postat av peric
    Blir den för fin så vågar man väl inte utsätta den för snö o slask, men vad ska jag köra med då då?!? Vi får se...
    En 9000CS 2,3i - då kommer Talladegan kännas som en raket när sommaren kommer.

    Mvh
    Prova en 9000CD 2.0i automat så känns CS:en som en raket...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  15. #55
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    ni e roliga ni!

  16. #56
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Hallhult/Småland
    Inlägg
    798
    Tjoho.

    Det var ju inga svåra 2:or, grattis, o lycka till, o god jul på dig, mvh joakim.
    varför köra volvo när det finns SAAB??
    MVH JOCKE. Kör 9000 T, Bytt upp mig till en 2.3FTT chippad NÖJD.....
    http://www.garaget.org/?car=16431

  17. #57
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    såja, lite avklarat... ny ruta monterad, hämtade bilen idag på förmiddagen (dålig bild...):

    Känns skönt att få ny ruta i bilen, det var nästan som att det inte fanns något glas, så sent o fint var det.... inga repor, inga sprickor... ahh, wunderbahr!


    Och när jag ändå var ute o susade passade jag på att hämta upp min egen lilla julklapp


    Inmonteringen får bli morgondagens arbete... sen måste jag ju beställa nya nummerplåtar nu, när resten börjar se så fint ut - bara arbete, suck suck

    Jag tog o passade på att städa upp lite i kabelhärvan som bilstereo-tjyvarna lämnade efter, så nu har jag två standard stereo kopplingsdon inkopplade, så snart får det väl bli riktig stereo i bilen med, istället för den gamla bandarn från tidigt 80-tal vi dras med nu. Men den dög ju till att kolla så att allt fungerade som det skulle iallafall!

    Mer bilder efter ramp montaget!

  18. #58
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Det kommer bli riktigt läckert när reflexrampen är på plats! Du får ta mycket kort imorgon när du monterar. Beställde du rampen från Speedparts eller blev det någon annanstans?

    Mvh

  19. #59
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    78
    de hade inga kvar på speedparts, men jag hade flyt o hittade en på blocket!

  20. #60
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av peric
    de hade inga kvar på speedparts, men jag hade flyt o hittade en på blocket!
    Jasså det var du som snodde den

    //MH
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

Liknande ämnen

  1. Motorbyte 9000 2,3i 1990
    Av GyllenB i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 13:42
  2. DI/APC till talladega 9000 1990
    Av flash_turbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 05:02
  3. Rådfråga angående 9000 T16 1990
    Av Ynnoj i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 09:05
  4. 9000 aero årsmodell 1990!
    Av kaufman i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-05-11, 20:16
  5. Vilka spridare till 9000 2.3 1990?
    Av my00 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 19:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •