Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bästa motortrim, steg 1 till min 9-5 2,3t 2007 biopower?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    119

    Bästa motortrim, steg 1 till min 9-5 2,3t 2007 biopower?

    Hej vilken trimning är bäst till Saab: bsr, maptun eller hirch? Är det någon annan skillnad än priset? Funderar på steg 1 till min 9-5 2,3t 2007 biopower.
    Saab är världens bästa bil

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571
    Trådar som handlar om vilket trim som är bäst brukar spåra ur ganska omgående. Ett tips är att du söker efter tidigare trådar som tar upp frågan. Vid steg 1 är det nog ingen större skillnad på resultat hos dom olika. Viktigast är kanske att inte välja firman som ligger långt från där man bor, för har man skaffat steg 1 vill man kanske snart ha mer

  3. #3

    Re: Bästa motortrim?

    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Hej vilken trimning är bäst till Saab: bsr, maptun eller hirch? Är det någon annan skillnad än priset? Funderar på steg 1 till min 9-5 2,3t 2007 biopower.

    Du glömde Nordic Uhr, SQR, Speedparts, Autotech osv osv...

    Jag skulle titta på ett steg 1 från Nordic, har många vänner som trimmat sina spritkärror där och de går super!!
    http://www.nordictuning.com/main.php?tu ... sub_page=9

    Mvh
    Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    684
    Jag skulle titta på ett steg 1 från MAPTUN, har många vänner som trimmat sina spritkärror där och de går super!!

    http://www.maptun.com/webshop/products. ... storder=19
    Canns axiom:
    När inget annat hjälper, läs instruktionsboken.
    9-5 BioPower 390 Hk 610 Nm.

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Förtydligade trådrubriken och rensade ut några inlägg som knappast är trådskaparen till någon hjälp.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    119
    Är det bara maptun som löper hela linan ut med denna modell? Och i så fall varför, tros?
    Saab är världens bästa bil

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av MrSpeed
    Är det bara maptun som löper hela linan ut med denna modell? Och i så fall varför, tros?
    Hej,

    Just lite hårdare trimning av nyare modeller handlar ju mycket om att hitta "tokstollar" som är villiga att testa gränserna lite och agera testpiloter. Ofta är ju inte de saabtuners vi har i Sverige stora nog att helt och hållet kunna köra egna testbilar osv. för utprovning, utan de är beroende av kunder som ställer upp med bilar som rullande testprojekt.

    Min bil var väl en av de första lite mer rejält påställda BioPower-bilarna i Sverige. Den firade i dagarna 4.000 mil trimmat (ja, den har gått 4.150 mil... ). Den har gått med dryga 300 hk sedan förra sommaren och ligger nu på strax över 370 hk.

    Trimkittet du länkade till är utvecklat på en bil som tillhör en av MapTuns anställda, därav att de kunnat utveckla ett 400 hk kit till 9-5 2,3 BioPower.

    Hoppas det svarar på frågan, hör gärna av dig om du har fler funderingar kring BioPowertrimning.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Bsr steg 1 till 9-3 biopower aut 2011
    Av d_st02 i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 13:24
  2. NG9-3 2,0t BioPower, Steg 3 till Steg 5, funderingar & frågor
    Av Jkswe i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 12:47
  3. Steg 1 till 9-5 2.0t Biopower?
    Av -big kahuna- i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 18:37
  4. Bästa trim till 9-5 2.0T Biopower -06??
    Av Lillen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 21:25
  5. [LÖST] Garanti med Hirschtrim steg 1 till BioPower OG9-5
    Av P4 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 13:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •