Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Frågor, och funderingar angående LH boxar, (LH 2.2)..

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 514

    Frågor, och funderingar angående LH boxar, (LH 2.2)..

    Hej.

    Jag håller på att hjälpa en kille att få igång en T16 med LH 2.2 sprut.

    Idag fick han nys på en 9000 Box, från 88'a som skulle vara LH 2.2, man kan juh hoppas att denna är till en bil utan KATT då hans bil är en 87'a.

    Iaf, passar denna box även i en og900. ? är det samma LH system, SAMT måste man ha en härva för samma årsmodell som boxen för att det skall bli mest kompatibelt. ?

    Frågar oxo, vilken BOX är optimal för en 87'ans T16, utan katt och Lambda. ?

    /Mattias
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  2. #2
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 150
    Jag har kört med en kat-box från 9000 på mitt lh2.2 system från -84, och det funkade kanon så länge jag använde det. Nu sitter det ett annat chip i, så det spelar ingen roll ändå.

    Slutsiffran på min box är 539.
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Rimbo (Stockholms Län)
    Inlägg
    1 514
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Jag har kört med en kat-box från 9000 på mitt lh2.2 system från -84, och det funkade kanon så länge jag använde det. Nu sitter det ett annat chip i, så det spelar ingen roll ändå.

    Slutsiffran på min box är 539.
    Okej, Tack.. då kanske det går att pilla i hop detta endå, alltså.
    Kör: Saab 9000 A50 -98.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    102
    Mitt klabb som geggar
    Funkar det annars med en og900 box från -85, på 88ans motor (ej kat) dårå?

  5. #5
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av jonka
    Jag har kört med en kat-box från 9000 på mitt lh2.2 system från -84, och det funkade kanon så länge jag använde det. Nu sitter det ett annat chip i, så det spelar ingen roll ändå.

    Slutsiffran på min box är 539.
    Fick tag på en box med samma nummer idag som kommer från en 9000 -88B med kat.
    Mina funderingar går i hurvida boxen tar hänsyn till att lambda saknas och fetar upp lite extra? Vill ju inte betala en massa extra pengar på bensin när man ligger och kör till träffarna
    ///Mackanized
    Tillbaka

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    231
    Efter att ha bytt till DI88 så var jag tvungen att stoppa i en LH2.2 från -88 (539) för att det skulle funka. Obevisad teori är att varvtalssignalen ser annorlunda ut från DI och den gamla tändningen (fördelare/hallgivare). I vilket fall så drog huvudrelät men inte bränslepumpsrelät om man använde en 517 eller 521-box. Så nån skillnad är det bevisligen.

    Glöm inte att jorda LH-boxens chassi (= skruva fast den) annars funkar den inte, lärde jag mej alldeles själv

    Vet nån om LH2.2 har några adaptiva funktioner d.v.s. bör man (är det nån idé att) bryta spänningen till batteriet efter att ha ändrat i konfigurationen ?

    Vad kan man ha testutgången på pinne 22 i LH2.2 till ? Har nåt med lambda att göra, vet dock ej vad.
    Bruksåker inte 900t16 83-00 HPD, med krokig framvagn vilar den sig i en lada :-( Tack för DEN hjälpen.
    Hobbyåker understundom 95V6 -69. Den som ingen turbo har, han får åka utan Bar

  7. #7
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186
    Har min box löst och den funkar bra ändå
    Kanske ide att fundera på att jorda den?
    ///Mackanized
    Tillbaka

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 686
    Det skall inte vara några problem att köra den löst.
    Det man däremot skall tänka på är att transistorerna för styrning av spridare mm kyls via den ena skruvanslutningen.
    Man lär så länge man lever.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    231
    Den va ordentligt jordad bl.a. i motorn (där vid främre lyftöglan). Men, det funkade när jag jordade boxen med separat kabel i "kyl-fästet"! Så...... Men det behövdes väl bättre (=störningsfriare) jord. Induceras väl en del i kablaget upp till motorn.

    Att fastskruvningen skulle bättra på kylningen av transistorerna stämmer helt klart. Däremot är nog kylningen inte speciellt effektiv eftersom det är tunn plåt/liten kylyta och inte speciellt bra värmeledning fästet.
    Bruksåker inte 900t16 83-00 HPD, med krokig framvagn vilar den sig i en lada :-( Tack för DEN hjälpen.
    Hobbyåker understundom 95V6 -69. Den som ingen turbo har, han får åka utan Bar

Liknande ämnen

  1. Funderingar angående service...
    Av realtid i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 14:54
  2. APC boxar lite frågor och frågor om LMM OG900 -90
    Av bixprotman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 11:38
  3. Funderingar angående as3 till og9-3
    Av NiV3Rt i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 11:42
  4. Köpa Turbo-Saab, frågor o funderingar angående og9-3 Aero.
    Av Dab i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 15:25
  5. En rad frågor om Röda boxar!
    Av SS9000K i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-19, 00:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •