Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9-3 orginal sterio, uppgradering

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    79

    Saab 9-3 orginal sterio, uppgradering

    Hade tänk lägga in min gamla baslåda i saaben, men stötte på lite problem tänkte först och främst ta ur sterion, för att kolla hur det såg ut bakom den, med plats osv. Jag har köpt 2 st verktyg för att kunna få ut sterion från där den sitter, vilka funkade bra. men när man dragit ut sterion en bit, kanske 5-6cm så bara tar det stopp... Testade att lirka lite men fick inte ut den :P vågade inte rycka allt för hårt, tänk om de är sladdar som sitter fast som gör att den inte går att dra ut mer..? Någon som testat sånt här tidigare och kan ge några råd? modellen på saaben är en 9-3 -01, om det nu är så att det skiljer mellan modellerna

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    33
    De ska bara vara att dra ut huvudenheten rakt utåt..gick hur smidigt som hellst på min iaf
    sen om du ska uppgradera enheten till något annat så skulle jag tipsa dig om nått som funkar ihop med adaptrarna som finns till vissa märken så dina rattknappar funkar som orginalet

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    stereon har egnetligen bara 2 st intressanta kontakter,
    en DIN kontakt på sidan som är lågnivå ut, 4 kanalig, denna DIN utgång är vanligtvis kopplad till AS3 slutsteget som sitter en bit längre ner på passagerarsidan, en svart ganska grov kabel, den kan ta emot lite men ska bara va att dra, dock med viss försiktighet, torkararmen brukar dock va ivägen så den kan man behöva trycka undan lite när man drar ut stereon.

    den andra intressanta kontakten är till CD-växlare, om du inte har någon så är det inget att tänka på att den skulle sitta fast, vissa og9-3 stereos har inte ens den kontakten, den sitter troligen mitt på baksidan om jag inte minns fel.

    ska du ha baslåda behöver du köpa eller göra en adapter, Om du har as3 slutsteget med basar i framdörrarna så behövs en adapter, har du inte det blir det mycket enklare och billigare med adapter

    http://www.backesljudbygg.se/saab/saab93.htm

    den för 155kr om du INTE har as3slutsteg
    den för 395kr OM du har as3 slutsteh, har du slutsteget och du har lite kunskap om lödning så rekomenderar jag dig till att göra adaptern själv, blir betydligt billigare.


    Remote till ditt extra steg/baslåda tar du från elantennen bak.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. lågnivå ut orginal sterio
    Av toad i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 12:53
  2. Orginal sterio 93og
    Av jockeb i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 13:18
  3. annan sterio än orginal 9-3?
    Av SAAB örnie i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 23:28
  4. Fråga orginal sterio
    Av Gud i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 22:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •