Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Film från Reno med SAAB Performance Team i en krock!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167

    Film från Reno med SAAB Performance Team i en krock!

    http://www.youtube.com/watch?v=k4mmbs4X ... b%2Enet%2F

    Kan hända även i den bästa av familjer!

  2. #2
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  3. #3
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182
    Ni som var på Kinnekulle på lördagen under Saabfestivalen borde noterat deras "touch" av räcket vid publiken, mot depån... Vad var det speakern sa? "Om någon har en bakstötfångare till 9-3SS, hör av er!" ... Det där såg dock ut att vara lite kraftigare än den på Kinnekulle.

    Mvh

  4. #4
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 142
    Medlem#
    6252
    ooppps, tur dom har spons från saab

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    248
    Medlem#
    6781
    Där ser man

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Mjölby
    Inlägg
    506
    Där ser vi alla hur viktigt det är att hålla avstånd till medtrafikanterna
    99 turbo-80, 900 T16 Aero -88, 9-3t 2001.
    http://www.garaget.org/?car=27246

  7. #7
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Ni som var på Kinnekulle på lördagen under Saabfestivalen borde noterat deras "touch" av räcket vid publiken, mot depån... Vad var det speakern sa? "Om någon har en bakstötfångare till 9-3SS, hör av er!" ... Det där såg dock ut att vara lite kraftigare än den på Kinnekulle.

    Mvh
    Det kändes rätt bra i räcket

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 166
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Börne

    Det kändes rätt bra i räcket
    Egentligen var touchen väldigt illustrativ för varför man ska vara noga med felhantering; upprinnelsen var lite obalans som gav upphov till ett positioneringsfel i första vändningen, vilket när han försökte korrigera gav upphov till mer obalans och fel utgångsläge för nästa vändning, vilket gav fel riktning och med det begränsade utrymmet så slutade det med en touch i räcket. (Hela sekvensen gick på några sekunder, men jag stod ovanför startrakan så jag hade utmärkt översikt.)

    För de som inte var där, det var manövern när en bil i ett par vänder på en femöring i hög fart, backar nos mot nos med den andra bilen och vänder tillbaka på samma sätt, fortfarande i hög fart. Det var alltså i den andra vändningen som bilen kom ur kurs.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    959
    ang kinnekulle så stog jag precis bakom räcket där Bäcklund tog i. Jo rätt säker på att de va bäcklund.
    Han kom lite fel från början o tvekade säkert ngn halvsekund över pom han va för nära räcket. Det räckte för o tappa lite fart och det blev en radie på vändningen istället för att snurra runt egen axel.

    Dom lär ju kört ihop hur många gånger som hellst genom åren. inte minst på träning. Bäcklund berätt i en interbju att när dom började träna på 9000 tiden så skrota dom 5 bilar innan dom hade lärt sig det hyffsat. Ledningen va tydligen inte så glada på dom

    Hoppas dom gör ett nummer med XWDn, finns ju lite nya möjligheter med den

  10. #10
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hehe.....kommentaren man hör är rätt så cool.

    "FINALY!"

    Det är vad dom flesta önskar sig se när man går på Nascar.....en redig krasch

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Aneby
    Inlägg
    88
    Haha hela publiken skrek "YES!!"

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    541
    Ja men vad f... det kan hända den bäste!!! inte mkt att bråka om!! -det är ju show!!!!...
    Själv har jag touchat motorvägsmitträcket på Tyresömotorvägen in mot stan i 160km/h som slutade med att bilen "vände sej själv" eftersom d var precis i rundnigen på främmre stötfångare vänster sida som fick ta "stöten" mot räcket låsta hjul och fythjulslåsning på tvären rätt över hela vägbanan ut på gräset(var i en lång utdragen vä kurva efter Avfarten till Skarpnäck! så därav hela körbanan!!...) utan att skryta så kan jag säga att med mkt vanlig vägrutin och ambulansutbildningens körkurslektioner... så när jag låste hjulen så trampade jag instinktivt på kopplinngen och kopplade ur under hela förloppet så att när bilen(Og 900 S -90 cc Svart..med reg nummer 007 på siffrorna!... ) väl stannat så stod motorn på sin vanliga tomgång .. så d var bara lägga i 1:ans vxl och att köra upp på vägrenen å ut på körfältet å ta upp jakten på kärringjävlen i sin MB a-Class För ni ska ju inte tro att kärrin... hon stannade för att se hur det gick med mej....-Nädå!....(Ni vet samma MB som Robert Collin på Fd Teknikens Värld numera Aftonbladet voltade med i älgtestet där MB-folket inte blev så glada att deras skitbil inte klarade av ett enkelt figurerat älgtest å anklagade stackars Collin som hade allt på film!!...) låt vara att bilen hoppade å studsade som fan eftersom det var rena suddgummit på 4 sidor av däckens slitbanor... kom ikapp kärringen vid Hökarängens/Farsta Brandstation vi rödlysena i 4 -vägskorsningen men hon vägrade att stanna längre fram visste med mej själv att går jag ut så slutar det med misshandel... och anmälan om olaga hot därtill... så jag sket i det å ringde stadsmakten å gnällde å härjade lite på alla kärringar i trafiken...
    -Allt detta pga en kärringjävel i 35-40Årsåldern fick för sej att helt utan ngn som helst anlednig ifrån att ha legat i hö. Fil i över 7km mitt i en kurva lägga sej i vänsterfilen när d inte var ngn bil framför henne!!... jag låg ju snett bakom i vä fil och hade ju bytt fil till den ca 500m innan så jag såg ju att d var ju inga bilar framför oss för det är öppet fält så man har bra överblick åt alla håll just där på den aktuella vägsträckan!! -Nä då när jag är ca 15-10 m snett bakom kärringfan i min fil så för hon för sej denna jävla dumhet att byta till vä fil när nästa korsning ligger 1.2km bort.... vid avfarten till Rv 73 Nynäsvägen!....
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 166
    Medlem#
    8758
    Citat Ursprungligen postat av Perponken
    -Allt detta pga en kärringjävel i 35-40Årsåldern fick för sej att helt utan ngn som helst anlednig ifrån att ha legat i hö. Fil i över 7km mitt i en kurva lägga sej i vänsterfilen när d inte var ngn bil framför henne!!... jag låg ju snett bakom i vä fil och hade ju bytt fil till den ca 500m innan så jag såg ju att d var ju inga bilar framför oss för det är öppet fält så man har bra överblick åt alla håll just där på den aktuella vägsträckan!! -Nä då när jag är ca 15-10 m snett bakom kärringfan i min fil så för hon för sej denna jävla dumhet att byta till vä fil när nästa korsning ligger 1.2km bort.... vid avfarten till Rv 73 Nynäsvägen!....
    Och det är så man lär sig att inte köra om med för stor skillnad i hastighet; det är ju knappast så ovanligt att någon byter fil framför en utan att titta i backspegeln...
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Nybro
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av Långmilare
    Och det är så man lär sig att inte köra om med för stor skillnad i hastighet; det är ju knappast så ovanligt att någon byter fil framför en utan att titta i backspegeln...
    Eller så gör man så att man kör om så fort så dom inte hinner byta fil framför en
    Kör: 9-3 Turbo

    Min bil @ garaget.org

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 726
    Man ska ge dom cred. har för mig dom kör helt utan komradio. utan bara signalerar med helljusblinkningar. så många shower dom gjort så måste de ju gå fel nån gång

    ///MATTSSON
    Kör: 9000 Aero -91

Liknande ämnen

  1. Geely har kopierat saab performance team
    Av Klister i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 23:17
  2. Saab performance team uppvisning
    Av MaCCe i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 10:22
  3. Grymma förare i Saab Performance Team!
    Av VoidMain i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 21:58
  4. Cool film på Saab Performance Team
    Av Nightfly i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 02:22
  5. Saab performance team filmer?
    Av Moribound i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 16:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •