Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tips på halvtrevliga navkapslar till 9000?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424

    Tips på halvtrevliga navkapslar till 9000?

    Någon som har tips på halvtrevliga eller halvokejsnygga navkapslar till 9000-plåtfälgar? Hade de där ganska fina SAAB 15" 9-spoke hjulsida på min ng900 men vad finns till 9000? Behöver inte vara original, men det ska se hyfsat ut.
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    7182
    Personligen tycker jag att plåtfälgarna ser bättre ut utan navkapslar, inte så snyggt om de är väldigt rostiga dock... Ett alternativ är ju att köpa sig en uppsättning Turbo85-fälgar , eller andra valfria orginalfälgar som det finns gott om, bör gå och få tag på en uppsättning turbo85 för ca 500-1000kr. Sedan måste man ju kränga om däcken från de gamla plåtfälgarna till de "nya" fälgarna, det kostar ju någon hundralapp att få gjort.

    Om det nu "måste" vara navkapslar på bilen så tycker jag att "D" på denna bild ser bäst ut, saab orginal också.

    Mvh

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Personligen tycker jag att plåtfälgarna ser bättre ut utan navkapslar, inte så snyggt om de är väldigt rostiga dock... Ett alternativ är ju att köpa sig en uppsättning Turbo85-fälgar , eller andra valfria orginalfälgar som det finns gott om, bör gå och få tag på en uppsättning turbo85 för ca 500-1000kr. Sedan måste man ju kränga om däcken från de gamla plåtfälgarna till de "nya" fälgarna, det kostar ju någon hundralapp att få gjort.

    Om det nu "måste" vara navkapslar på bilen så tycker jag att "D" på denna bild ser bäst ut, saab orginal också.

    Mvh
    Men passar verkligen de där "D"-fälgarna? Det är ju 5 bulthål.. personligen tycker jag plåtfälgar utan navkapslar ser lite sunkigt ut. Men det är ju såklart en smaksak..
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    7182
    Jag tror då de ska passa, har sett någon og900 på blocket (fyrultad fälg med andra ord) som haft de navkapslarna. Misstänker att "bultarna" på navkapseln inte har något och göra med antal bultar på den riktiga fälgen.

    Jag tycker att en uppsätttning nyblästrade och pulverlackade (silver såklart) 9000-plåtfälgar nästan är vackrare än vissa aluminiumfälgar. Men åter igen - smaksak!

    Mvh

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Jag tror då de ska passa, har sett någon og900 på blocket (fyrultad fälg med andra ord) som haft de navkapslarna. Misstänker att "bultarna" på navkapseln inte har något och göra med antal bultar på den riktiga fälgen.

    Jag tycker att en uppsätttning nyblästrade och pulverlackade (silver såklart) 9000-plåtfälgar nästan är vackrare än vissa aluminiumfälgar. Men åter igen - smaksak!

    Mvh
    På dom där 15" 9-spokenavkapslarna så var det hål där bulthålen var så bultarna som höll fast hjulet stack ut nån millimeter från hålet så med fyra bultar skulle det nog bli knepigt.. men det kanske är annorlunda på classic.

    Så 9000-navkapslar ska alltså inte vara svartlackade "original"?
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  6. #6
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    7182
    Citat Ursprungligen postat av monty
    Så 9000-navkapslar ska alltså inte vara svartlackade "original"?
    Svarta navkapslar har jag inte sett, men om du menar plåtfälgarna så finns det både svarta och silverlackerade plåtfälgar orginal. Silverlackerade ser enligt mig bäst ut.

    Mvh

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Citat Ursprungligen postat av monty
    Så 9000-navkapslar ska alltså inte vara svartlackade "original"?
    Svarta navkapslar har jag inte sett, men om du menar plåtfälgarna så finns det både svarta och silverlackerade plåtfälgar orginal. Silverlackerade ser enligt mig bäst ut.

    Mvh
    Ja, självklart.. jag menade plåtfälgarna.. inte navkapslarna.
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    617
    Navkapslarna som ni talar om (D) finns även i fyrbultat utförande.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av Schnabeln
    Navkapslarna som ni talar om (D) finns även i fyrbultat utförande.
    Ahaaa.. danke.
    9-5 Griffin 3.0 V6 1999

Liknande ämnen

  1. Kan navkapslar sabba hela balanseringen?
    Av Pumba i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 00:34
  2. tips på frontspoiler till 9000
    Av Tomsan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 20:04
  3. trimm tips till 9000
    Av marta_jag i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 01:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •