Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: ladd problem

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402

    ladd problem

    Har hålt på mixtrat med mitt ladd tycker den laddar för mycket. och allt värkade tyda på att det va magnetventilen så nu har jag bytt den nu gick laddet från ca 1bar till typ 0.6-0.7 men det blir inget grundtryck om jag bromsar lätt lr om jag rycker apc säkringen hände igent tidigar häller dåå.. va kan det vara nu????gäller en ng900 2.0t

    //Alex

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Vad menar du med att du "hålit på och mixtrat" med laddtrycket?

    Har du stältl upp grundladdtrycket, GLT, till 0.6-0.7?

    Rekommenderar varmt jonTes Felsökningsguide vid felaktigt TT.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    nejnej jag har inte mixtrat nått va såhär när jag köpte den men försöker få till baka alla funktionen som ska finnas innan jag trimmar

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    nu när jag bytte magnetventilen fick jag ner ladd trycket men fortfarnade igen skillnad på bromsning lr apc säkring..vill få ordning på det här innan jag trimmar så den känns friskt..

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    Någon som har nått tips??

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av alex_svenne
    Någon som har nått tips??
    Bara att köra på enligt jonTes felsökningsschema jag länkade till ovan.
    Här kommer den igen: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=88691

    Om jag vore du skulle jag först kontrollera vilket GLT du har så att det inte av tidigare ägare är uppställt till 0.6-0.7 Bar.
    För att helt kunna utesluta även den bytta MV:n bör du kanske koppla slangen direkt mellan C & W?

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    mm det har jag testat då ladder den bara runt 0.2.. är ute efter någon som kan de mig nått bra tips som jag kan testa har kollat runt på den där felsöknings listan.. så behöver lite personliga tips från någon...

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    hallå behöver bra tips...

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Citat Ursprungligen postat av alex_svenne
    mm det har jag testat då ladder den bara runt 0.2.. är ute efter någon som kan de mig nått bra tips som jag kan testa har kollat runt på den där felsöknings listan.. så behöver lite personliga tips från någon...
    Men då får du väl börja att ställa GLT rätt då? Annars är ju vidare åtgärder lönlösa.

    Kan du utesluta att din laddtrycksmätare visar fel?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    okej då måste jag ut och köra med slagen c direkt till wgn ska jag bra skruva på armen tills det är rätt lr?? men tycker om allt är helt borde den gå ner på 0.2 när jag bromsar men den ligger ju bara på 0.5-0.6 förutom om jag flyttar slangen...

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    402
    när jag slår på täningen utan att starta så står det och surrar i magnetventilen det gör det även i den gammla fast lite lägre... är det normalt??? har testar fram och tillbaka nu om jag använder den gammla är trycket på runt 1bar som det alltid har varit men nu när jag satte tillbaka den nya mv så nu laddar den bara runt 0.4 och när jag hade dom löst testade jag blåsa i dom båda värkade korrekt..

Liknande ämnen

  1. ladd problem
    Av fabbebock i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 12:35
  2. ladd problem
    Av comeclean i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 21:28
  3. ladd problem
    Av comeclean i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 20:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •