Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nybörjare med trimtankar behöver råd

  1. #1

    Nybörjare med trimtankar behöver råd

    Hej alla.
    Nybliven aktivist här och sitter med en 9-5 "kombi" 2.0t LTT -99. Mycket nöjd. Saknar bara liiite mer motor för att må riktigt bra. Ingen asfaltsskrynklare utan bara "lite mer"... Läste Auto motor und sports reportage om Nordics tuningsatser och blev sugen. Frågan är: Kan jag ge mig på en sådan operation? Bilen är trots allt 6 år gammal och har rullat 11500 mil. Tänkte mig inte högre än steg 1 men eftersom avgassystemet "sjunger" på sista versen och jag ändå funderat på ett rostfritt så känns steget till steg 2 mer än överkomligt. Klarar bilen en sådan operation utan att sänka/bredda/lacka/måla/whatever? Någon med erfarenhet av tuning av "gamla bilar"? Vad tycker SBP? Får man? Kan man återställa för besiktnig och sätta tillbaka efteråt? Flera bekanta har full aktivitet på vårkanten när dom skruvar dit besiktningsrören på sina motorcyklar för att 2 timmar efteråt köra med raka rör igen... Tacksam för kommentarer och råd i ämnet

    Mvh
    Peter

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Ö-vik
    Inlägg
    892
    Klarar bilen en sådan operation utan att änka/bredda/lacka/måla/whatever?
    Hehe, det har ju absolut inget att göra med trimmning.

    -99, ska det vara en gammal bil?

    Besiktningen bryr sig knappast om du har steg 2.
    Audi 80 Quattro

  3. #3
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 902
    Medlem#
    2959
    Min bil hade samma ålder och miltal när jag daskade dit Steg 2 från Nordic. Det blev en helt ny bil. Åt det positiva hållet då vill säga. Rekommenderas absolut!

    Mvh Stoffe

  4. #4
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 074
    Normalt inga problem. Men saker som är på väg att bli utslitna märks direkt att dom är kassa när man trimmar. T.ex. DI-kasett och magnetventil. Kan altså blir några kronor mer än man räknat med. Men dessa extrapengar får man ju lägga ut innom en snar framtid i alla fall.

    Tuta och kör!
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  5. #5
    Tackar för råd och dåd. Nu ska jag bara övertyga frugan om att man "måste åka till Norrköping för att montera rostfritt avgassystem, men jag kommer hem snart, är ju bara 35 mil eller så.."

Liknande ämnen

  1. Uppdatera stereo OG9-3
    Av diqq i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-07-10, 10:49
  2. nybörjare
    Av Fp730a i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 14:58
  3. Problem/nybörjare
    Av fraggle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 01:05
  4. Nybörjare med polermaskin...
    Av kaka i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-06, 20:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •