Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Min tur att bli lurad av forumsmedlem

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 432

    Min tur att bli lurad av forumsmedlem

    Köpte en inredning av en medlem här på forumet, fick den iofs men den var trasig och luktade mögel (eller nåt liknande). Dessutom hade de inte monterat ur den som man normalt sett gör, lossar kontakterna och de fyra skruvarna. Nä då, de hade delat stolarna i underredet och klippt kablarna. Dessutom var det som var kvar av underredet på ena stolen rejält böjt, även ett fäste till baksätet var helt sönderböjt. Nu står jag här med en inredning som luktar skit och inte går att montera även om jag skulle lyckas få bort lukten.

    Det som gör mig förbannad är att killen först lovade att jag skulle få mina pengar tillbaka och jag skulle skicka tillbaka inredningen. Men två dagar senare fick jag bara ett pm om att det inte var tal om att få några pengar tillbaka. Det enda jag blev lovad efter att jag fått förklara flera gånger att stolarna är helt oanvändbara var att han skulle fixa underreden och skicka till min + knapparna till elman. som också fattades. Efter detta slutade han svara både på pm och i telefon på flera dagar. När jag äntligen fick tag på honom igen lovade han att fixa underreden ännu en gång. Nu har det gått två veckor och jag har inte fått svar på pm nu heller och som ni kanske förstår har jag inte fått några delar heller.

    Är riktigt trött på det här nu och lägger ut det här eftersom han fortfarande har annonser här på forumet och vill inte att någon annan ska bli lurad.

    Kommer "hänga ut" honom här i tråden snart (om den får vara kvar). Skicka pm om ni vill veta vem det är innan jag gör det.
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    tycker det borde finnas en svartlista så man slipper råka ut för konstiga personer, själv köpte jag en lambda av en här och fick fel, han skulle skicka den rätta med post, men skickade den istället till nån kompis till honom, som i sin tur skulle ringa mig och leverera den

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Eftersom root sagt det så vältaligt tidigare citerar jag bara honom:

    Citat Ursprungligen postat av root
    Hej,

    Den som hänger ut någon annan användare på detta forum kommer att bli avstängd omedelbart under minimum 60 dagar då detta är förtal och vi som driver forumet riskerar påföljder om vi inte agerar på detta.

    Enligt svensk lag så kan sådana här saker inte diskuteras på forumet då det i praktiken handlar om förtal tills dess att personen i fråga har blivit dömd i domstol och den brottsliga handlingen har lagförts - och inte ens då kan vi nämna det då det handlar om personuppgifter, och då lyder vi under PUL. Om vi inte agerar på det så kan vi få en polisanmälan och bli ålagda av domstol att förhandsgranska alla inlägg - till exempel. Det finns ett antal exempel på forum som har fått detta problem och i andra EU-länder så lägger flera stora diskussionssiter ned verksamheten helt och hållet på grund av en hårdare lagstiftning och diverse domstolsbeslut.

    Mer information finns här:

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=189461

    Jag förstår fullt och fast att det finns ett "intresse" av att hänga ut någon som blåser andra användare på forumet men om vi skulle tillåta det så skulle jag enkelt kunna påstå att någon här blåst mig på 5000 spänn för en turbo som han skulle ha skickat - eller påstå att samme person har våldtagit någon.

    Man kan lätt föreställa sig det problematiska i att hitta rätt i vår härliga gemenskap efter att ha blivit utsatt för den typen av påståenden även om det inte finns den minsta uns sanning i det hela.

    Slutligen - ALL handel på forumet sker på egen risk. Forumet ska inte blandas in i uppgörelsen om affären eller vid eventuella tvister. Använd Internetgirot, och använd helst insidan av huvudet när ni handlar. Bedragare finns överallt.

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=136599
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=183679

    Den här tråden låses.
    Därav låser jag tråden.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Blev jag lurad? Känner mig lurad av verkstaden, vad göra?
    Av saabrookie i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-10-12, 22:13
  2. Lurad vid köp av fälgar
    Av Gerling i forum Off Topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-02, 11:17
  3. [LÖST] Lurad?
    Av Al Capone i forum Off Topic
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 19:56
  4. lurad på Tradera. chippad box?
    Av marasp i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 19:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •