Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 134

Ämne: Inbetalning för nya medlemar via "Nätet"

  1. #1

    Inbetalning för nya medlemar via "Nätet"

    Någon som vet hur man ska gå tillväga för att göra en inbetalning via internet när man inte kan skriva alla uppgifter. Nä gå till Svensk kassaservice är inte ett alternativ.

    Jag har mailat men än inte fått svar... kanske någon i styrelsen läser detta. kan jag köpa det lokalt av någon i Stockholm så funkar det också.
    // Jonas F

    | Owner of Falkens.se | Owner of Divejobsonline.com.se |

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 958
    Medlem#
    Dolt
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=25

    Om du inte är medlem, MÅSTE du ange "NY MEDLEM" först på inbetalningen samt Namn, Adress och Telefonnummer ! Utan dessa uppgifter kan vi inte spåra din betalning.
    Gissar att du redan läst detta ovan. Är det de max 50 tecknen (eller hur många det är) som sätter stopp? Får du inte plats med det, även nedkortat, så är det nog kassaservice som gäller.

    Angående att du hoppas att styrelsen läser detta så är den chansen väldigt lliten. Det är eposten medlemskap@saabturboclub.com som gäller i detta fallet skulle jag tro.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Ja det stämmer, jag har läst det men jag tycker även det borde gå att lösa UTAN att gå till kassaservice. Jag tycker det är onödigt att betala den avgiften till dom för att ta hand om min betalning (jag är inte snål)

    Någon som har hand om medlemsärenden borde väl läsa detta eller i alla fall kolla mailen... Jo det var ett tag sen jag mailade. Det borde gå att lösa för det kan ju inte bara vara JAG som råkat ut för detta... många betalar ju via webben nu för tiden även "Nya" medlemmar.

    Någon som kan framföra detta till han/hon som har hand om medlemskap@saabturboclub så skulle jag bli glad.
    // Jonas F

    | Owner of Falkens.se | Owner of Divejobsonline.com.se |

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571
    Jag ställer mig i ledet och undrar samma sak. Har varit på väg att bli medlem ett tag men har också "fastnat" när det gäller inbetalning via internet.

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Vilken internetbank gäller det?

    Borde det inte gå att lösa med en inbetalning med bara "Ny medlem" +fullständiga namnet och sedan ett mail med kompletterande uppgifter till medlemsansvarig?
    Så många nya medlemmar att hålla reda på är det väl inte?

    (Hade faktiskt hoppats på att detta med svårigheter att även få mailsvar från styrelseledamöterna var OK nu. )

    Ge inte upp killar, allting går att lösa.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Vilken internetbank gäller det?

    Borde det inte gå att lösa med en inbetalning med bara "Ny medlem" +fullständiga namnet och sedan ett mail med kompletterande uppgifter till medlemsansvarig?
    Så många nya medlemmar att hålla reda på är det väl inte?

    (Hade faktiskt hoppats på att detta med svårigheter att även få mailsvar från styrelseledamöterna var OK nu. )

    Ge inte upp killar, allting går att lösa.
    jag har Nordea och dom har 50 tecken som gräns. Jag håller med dig, det borde funka med namn etc. och man kan ju dra ut ett kvitto från sin internetbank och bifoga i mailet med resterade uppgifter.

    Hoppas detta går att lösa så fort som möjligt...
    // Jonas F

    | Owner of Falkens.se | Owner of Divejobsonline.com.se |

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Hej Jonas,

    Citat Ursprungligen postat av Falken
    Någon som har hand om medlemsärenden borde väl läsa detta eller i alla fall kolla mailen... Jo det var ett tag sen jag mailade. Det borde gå att lösa för det kan ju inte bara vara JAG som råkat ut för detta... många betalar ju via webben nu för tiden även "Nya" medlemmar.
    Enligt loggarna på mailservern så är det just nu bara fem dagar och sisådär tjugotre timmar sedan du mailade medlemsansvarige. Lite mer tålamod än bara ett par dagar får man tyvärr ha när det handlar om idéella föreningar som inte har några anställda utan enbart volontärer som sköter om klubbens funktioner i mån av tid och möjlighet.

    Om du är väldigt otålig så kan du skicka ett PM till Robertsson här på forumet, vår ordförande, och se vad han har att säga om saken och om han kan kasta ljus över det hela åt dig.

    I övrigt så håller jag med LM. Att skriva "NY M. <REGNUMMER> FÖRNAMN" och sen maila medlemsansvarige med kompletterande uppgifter som ska in i registret borde fungera alldeles utmärkt...
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    85
    jag fyllde i alla uppgifter via internetbanken (Swedbank) gick precis att få i allt jag behövde i meddelandefälltet, medlemskortet kom förvånande fort.

  9. #9
    root:

    Det är fan att man inte kan lugna sig va! *skratt* man är som en snorunge ett par dagar innan jul.

    Jag lugnar mig...
    // Jonas F

    | Owner of Falkens.se | Owner of Divejobsonline.com.se |

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av Falken
    Det är fan att man inte kan lugna sig va! *skratt* man är som en snorunge ett par dagar innan jul.
    Jag vet vad du menar. Men jag tycker du kan betala in pengarna med ett meddelande med t.ex. ditt regnummer, och sen skickar du kompletterande uppgifter via e-post. Jag har svårt att se varför det inte skulle fungera..
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  11. #11
    Jag väntar till mailet kommer om det är möjligt så man inte drar igång något. Det kanske kommer snart så jag väntar.
    // Jonas F

    | Owner of Falkens.se | Owner of Divejobsonline.com.se |

  12. #12

    Vill inte vara den som gnäller...

    Vill inte vara den som gnäller då jag vet att personerna bakom STCS gör detta i huvudsak på sin fritid. Jag kan dock tycka att man som blivande medlem kan få ett svar inom rimlig tid och jag kan tycka att den tiden har passerats... 5 dagar bör man enl. root (hänvisar till dig då du svarde i detta inlägg) vara beredd att vänta och det kan jag trots att jag var lite ivrig med min fråga tidigare hålla med om.

    Nu har det gått ytterligare en tid och jag har fortfarande inte hört något från medlemskap@saabturboclub.com gällande denna fråga. Jag kan tycka att man som medlemsansvarig bör kolla den aktuella mailen minst 1 gång i veckan för att på så sätt ha en bra och kontinuerligt kontakt med sina medlemmar. Trots att detta drivs på personers fritid så har man ju ingått i detta med förståelse om att det kommer medge en del arbete under sin fritid. Jag kan tycka att man kan ifrågasätta den saken utan att bli ifrågasatt vilket jag säkert kommer bli nu samt det jag vart med inlägget från början.

    Jag hoppas detta tas på ett bra sätt. Jag vill ju bara bli medlem och jag vill bli det på så smidigt sätt som möjligt vi en betalningslösnings som används av majoriteten idag.

    Tackar!
    // Jonas F

    | Owner of Falkens.se | Owner of Divejobsonline.com.se |

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939

    Re: Vill inte vara den som gnäller...

    Falken: Jag säger inte emot dig angående det orimliga i väntetiden (även om det tidigare gått ut information om att det är några veckors dröjsmål på mailhanteringen i normalfall) - men har du skickat ett PM till Robertsson ännu så att han kan kolla upp varför du inte fått något svar ?
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  14. #14
    Varför ska det behöva ta "några veckor" för att besvara mail?
    Högst ett par dagar tycker jag själv är rimligt.
    För inte är det väll 1000 tals mail som hanteras dagligen eller?

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Citat Ursprungligen postat av Tkalman
    Varför ska det behöva ta "några veckor" för att besvara mail?
    Högst ett par dagar tycker jag själv är rimligt.
    För inte är det väll 1000 tals mail som hanteras dagligen eller?
    Mycket bra frågor, tyvärr har jag inga svar på dessa.
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Om medlemsinbetalning via nätet

    Det är inga problem att betala in med bara texten "ny medlem" då man betalar från eget konto för då får vi automatiskt namn och adress från banken.
    Telefonnummer är bra om det får plats men inte nödvändigt och regnr som någon skrev behövs inte då vi ändå inte bokför detta och finns heller inte med i betalningsrutinen på hemsidan.

    När det gäller frågor till styrelsen så har jag vid ett stort antal tillfällen påpekat det olämpliga i att ställa dom på forumet om man vill ha svar.
    Som ni kanske förstår så är det inte rimligt att vi skall sitta och leta efter ev frågor som kan behöva ett svar från någon i styrelsen.

    Till sist så har vi en regel inom styrelsen som alla i styrelsen varit överens om och det är att i absolut möjligaste mån kolla vår mail "minst" en gång i veckan.
    Tilläggas skall också att vi använder ett webmailsystem och får således normalt inte mailen automatiskt in i datorn.
    Själv kollar jag normalt av min webmail 2-4 ggr i veckan, vilket är vad min tid tillåter.

    Bästa hälsningar

    Claes

  17. #17
    Jag fortfarande inte hört något trots upprepade mail eller 2 st i alla fall och sen har det väl gått en i alla fall... kanske 9-10 veckor sen betalning.

    Och det är mer än dom "minst 5" om inte lite till nu, ja som anges på hemsidan. Jo jag kan leva med att vänta då saker tar tid och jag har som jag tidigare sagt förstått att detta drivs på ideell basis men vart går då gränsen för det? Jag har ju betalat in så... Ja man borde ju ha ett överskott i kassan vilket borde göra någon frågade över vems pengar det kan vara.

    Jag vågar snart inte påpeka detta utan bara ställa in mig i ledet och tänka att det var nog inte meningen att jag skulle vara medlem. Det finns ingenstans i forumet där man kan ställa frågor till styrelsen och man kan maila men tyvärr har det visat sig var det minst säkra man kan göra och jo jag känner fan lite bitterhet över detta då jag verkligen trodde att man ville ha medlemmar

    Jag vet inte om jag finner det störande eller komiskt och jo jag har fortfarande överseende med att detta görs på fritiden etc. men nu är det väl nästan dags att komma till skott... ideellt eller inte?
    // Jonas F

    | Owner of Falkens.se | Owner of Divejobsonline.com.se |

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    Men är det flera styrelsemedlemmar som hanterar en och samma webmail?

    Om det är så är det ju väldigt lätt att mail missas eller i bästa fall hanteras två ggr.

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Alfta
    Inlägg
    3 939
    Titta under "Styrelsen Informerar" på hemsidan - http://www.saabturboclub.com/
    Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571
    Inte för att detta är någon förklaring eller tröst men när jag betalade in medlemsavgiften i slutet av oktober, då tog det bara ett par veckor innan jag fick medlemskortet.

Liknande ämnen

  1. Vilken storlek på "hålen" i nätet?
    Av -Nasber- i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 17:20
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 13:00
  3. Ta bort "nätet" på LMM?
    Av Mackan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 16:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •