Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: 9-3 aero -01 slutsteg

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    helsingborg
    Inlägg
    85

    9-3 aero -01 slutsteg

    har en 9-3 aero -01 AS2 och funderar på att sätta in högtalare i dörrarna och då måste jag ju ha ett steg...måste det vara orginal as3 steg som man ska sätta på passagerar sidan ? eller man kan koppla in vilket man vill som passar in där...hur gör man med kopplingarna?

    vad e det för storlek på högtalarna i hatthyllan?
    kan man byta dom till några med mer kräm i eller man måste ha ett steg till dom då? vet ju inte hur mycket stereon pallar

    Mvh
    Daniel

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Allt går att driva med stereon men om det kommer att låta bra går ju att diskutera.
    Fram kan du montera in originalsteget eller ett vanligt steg, men vet inte om det finns något som är så litet så det passar.
    För att koppla in steg behöver du, ström, jord, lågnivåadapter, lågnivåkablar och högtalarkablar.
    Bak sitter det 6x9or
    Finns en del trådar så prova att söka lite så kan du få fram fler svar.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    varberg
    Inlägg
    133
    tja

    igår satte jag in nya 6*9 där bak o 6.5 i dörrarna, och dessa drev jag med ett 4kanals slutsteg från bagaget.det är ganska lätt gjort alltihop. det enda jag inte kunde hitta var vart de de fördragna kablarna i dörren tar vägen

  4. #4
    Grundladd The Robs avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    344
    Hur många lågnivåutgångar finns det på orginalstereon då? För om man ska ha både slutsteg och baslåda i bagaget och det lilla slutsteget till högtalarna i dörrarna behövs ju två lågnivåutgångar.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Citat Ursprungligen postat av The Rob
    Hur många lågnivåutgångar finns det på orginalstereon då? För om man ska ha både slutsteg och baslåda i bagaget och det lilla slutsteget till högtalarna i dörrarna behövs ju två lågnivåutgångar.
    finns inga, men med en adapter får man ut 2st, fram och bak.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    varberg
    Inlägg
    133
    jag har ju 2 st lågnivå från min stereo nu..front o rear till mitt 4kanals slutsteg..men hur gör jag om jag eventuellt ska ha en sub sen? kan man ta lågnivå från mitt befintliga steg eller hur gör man?

    har eftermarknadsstereo

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438
    Citat Ursprungligen postat av The Rob
    Hur många lågnivåutgångar finns det på orginalstereon då? För om man ska ha både slutsteg och baslåda i bagaget och det lilla slutsteget till högtalarna i dörrarna behövs ju två lågnivåutgångar.
    Det är 2 fram och 2 bak. Problemet är att det inte är RCA kontakter utan en DIN-kontakt. Alltså behöver du en adapter som omvandlar DIN till RCA. (AS3 steget har DIN ingång.)

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Citat Ursprungligen postat av prets
    jag har ju 2 st lågnivå från min stereo nu..front o rear till mitt 4kanals slutsteg..men hur gör jag om jag eventuellt ska ha en sub sen? kan man ta lågnivå från mitt befintliga steg eller hur gör man?

    har eftermarknadsstereo
    det kan du göra eller "splitta" ena kabeln

Liknande ämnen

  1. Slutsteg 93 aero -00
    Av Turri i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 14:03
  2. Glapp i baslåda/slutsteg 9-3 Aero -02
    Av D-Berg i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 20:45
  3. Orginal slutsteg 9000 aero-96
    Av ThomasF i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 10:26
  4. Slutsteg i 9-5 SC -02 Aero, några frågor
    Av Micke9000 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 09:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •