Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Elanslutning till Dragkrok 9000

  1. #1

    Elanslutning till Dragkrok 9000

    Letar efter information om ett kopplinsschema till dubbelkontakten i bagaget där man kopplar elkabeln till draget.
    Har köpt och ytrenoverat ett begagnat drag med elsladd på skroten. Kabeln ska kopplas med en åtta-stiftare (alla är inte aktiva), jordning samt en extra grå kontakt.
    Problemet är att jag inte hittar motsvarigheten till denna gråa i bagageutrymmet.
    Kan det vara så att den är integrerad i min åtta-stiftare? Beror det i så fall på att det är en senare årsmodell än draget, eller att bilen är importerad från Italien?
    Någon som vet?
    Kan ju försöka mäta stiften också, men det är ju bättre om någon vet hur det ska vara!

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Känns som en klockren tråd för "Ljud och elektricitet" så jag flyttar den dit.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Jaha, då var det klart!

    Den gråa sladden stoppas in på plats 8 i kontaktdonet (eller 5, jag valde 8 då det blev ett mellanrum).

    Det var ju roligare att sätta dit stiften igen än att ta bort dem. Jag undrar bara om man demonterat kabeln så på skroten och sen satt dit stiften igen??? Eller heter verktyget vinkelslip?

    Då ska jag bara boka tid för besiktning.

    Typiskt att man ska behöva svara på sina egna frågor...

Liknande ämnen

  1. el till dragkrok 9-3 cab OG
    Av montecarlsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 20:53
  2. 9-5 kombi / elanslutning till dragkrok
    Av Herr Thomas i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 22:45
  3. Dragkrok till 9000 cse-vad passar?
    Av anze i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 00:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •