Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: Ofärgad spolarvätska??? finns det??

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    479

    Ofärgad spolarvätska??? finns det??

    Hoppas de.. isåfall kan någon vänlig person tipsa vilket företag eller vart jag kan köpa det???...

    Varför undrar jag det... jo... svaret är enkelt... för att inte missfärga själva behållaren....såsom tex blå vätska tyvärr gör....

    Tackar på förhand!

    Mvh Lars-O.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 316

    Re: Ofärgad spolarvätska??? finns det??

    Citat Ursprungligen postat av larsola
    Hoppas de.. isåfall kan någon vänlig person tipsa vilket företag eller vart jag kan köpa det...

    Tackar på förhand!

    Mvh Lars-O.
    Kan inte svara på det däremot en motfråga... varför?
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    479
    Svaret är enkelt... För att inte missfärga själva behållaren....såsom tex blå vätska tyvärr gör....

    Mvh Lars-O.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 316
    Citat Ursprungligen postat av larsola
    Svaret är enkelt... För att inte missfärga själva behållaren....såsom tex blå vätska tyvärr gör....

    Mvh Lars-O.
    Vatten+T-sprit
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  5. #5
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 553
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av larsola
    Svaret är enkelt... För att inte missfärga själva behållaren....såsom tex blå vätska tyvärr gör....

    Mvh Lars-O.
    Jo det har vi fattat, men varför bry sig? Lacka den då så synd det ju inte, om det nu missfärgas alls, vilket det inte har gjort på min på 11 år
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    479
    Jaha du.. lacka behållaren.. jag har en 900 T-82 som gått 4200mil (finns här: http://www.garaget.org/?car=57190) och är i perfekt skick, när de skickliga "motorvärmarmontören" 1983 skruvad rakt upp i den gamla behållaren, så förstår du/ni säkert själva vad som hände när jag tog bort behållaren...

    Tyvärr så har ivarjefall og900 oftast missfärgad blåa behållare... och när jag efter mycket om och men fick tag i en helt ny behållare... så är det inget jag vill få, då det inte är så speciellt snyggt enligt mig!!

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    829
    så ren sprit som möjligt + vatten + några droppar rengöringsmedel t.ex. yes?

    mvh
    Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  8. #8
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 553
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av larsola
    Jaha du.. lacka behållaren.. jag har en 900 T-82 som gått 4200mil (finns här: http://www.garaget.org/?car=57190) och är i perfekt skick, när de skickliga "motorvärmarmontören" 1983 skruvad rakt upp i den gamla behållaren, så förstår du/ni säkert själva vad som hände när jag tog bort behållaren...

    Tyvärr så har ivarjefall og900 oftast missfärgad blåa behållare... och när jag efter mycket om och men fick tag i en helt ny behållare... så är det inget jag vill få, då det inte är så speciellt snyggt enligt mig!!
    Jaha ja, då kan man tänka sig att du inte vill
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    620
    Kör med en skvätt bilschampoo i behållaren om sommaren, funkar ju fint
    och så får jag för mig att det inte löser upp vaxet. För du använder inte
    bilen på vintern vad jag förstår?

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    479
    Näe använder inte bilen så mycket överhuvudtaget men den står inte i varmgarage just nu så det kan ju bli kallt så det fryser....

    Mvh Lars-O.

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    97
    Köp lite hembrännt och blanda egen spolarvätska?
    //Mats Karlsson, Vargön.

    Saab 9-5 SC Vector 2008

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 276
    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder

    Vatten+T-sprit
    T-sprit färgar också i längden om jag inte tar helt fel.
    Hur skulle metanol funka ?
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    315
    Har en polare som kör med vatten och diskmedel, det fungerar finfint. Gäller bara att inte ta för mycket diskmedel i. På vintern så bör man nog inte använda det iofs!

    Köpte en dunk med nästintill ofärgad spolarvätska för några år sen, kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var men det var fruktansvärt dålig iaf. Var lite lätt gulaktig ton på den om man tittade närmare.
    9-3 2,0t -01

  14. #14
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 553
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av /J
    Har en polare som kör med vatten och diskmedel, det fungerar finfint. Gäller bara att inte ta för mycket diskmedel i. På vintern så bör man nog inte använda det iofs!

    Köpte en dunk med nästintill ofärgad spolarvätska för några år sen, kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var men det var fruktansvärt dålig iaf. Var lite lätt gulaktig ton på den om man tittade närmare.
    En kollega på mitt gamla jobb sa att jag skulle köra med diskmedel o vatten tills han hade införskaffat riktig spolarvätska.
    Gjorde det, men så blev det plötsligt väldigt kallt o kanske inte så bra om det fryser, så jag fick ordern att spruta ut allt, så jag körde omkring på motorvägen i ca 10-15 minuter med nästan konstant sprut (inga snusktskämt nu tack ), va lite kul på nåe vis, löddrade ju rätt mycket
    Man undrar ju lite vad de andra bilisterna tänkte. "Hur jävla skitig är hans ruta egentligen?" "Är han dum i huvudet?"
    Men men, rutan blev ju ren i alla fall!
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  15. #15
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 713
    Medlem#
    3346
    Här i Spanien finns ofärgad spolarvätska. Finns mkt annat skoj också, man kan köpa däck till bilen (märkesdäck t.ex. Michelin, Bridgestone, Dunlop etc.) på Carrefour (spansk motsvarighet till Coop, ICA Maxi m.fl.) för knappt halva priset mot hemma. 5 l helsyntetolja av kända märken kostar mindre än på Biltema.
    All makt åt Thengil!

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Inlägg
    315
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av /J
    Har en polare som kör med vatten och diskmedel, det fungerar finfint. Gäller bara att inte ta för mycket diskmedel i. På vintern så bör man nog inte använda det iofs!

    Köpte en dunk med nästintill ofärgad spolarvätska för några år sen, kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var men det var fruktansvärt dålig iaf. Var lite lätt gulaktig ton på den om man tittade närmare.
    Bla bla bla....så jag fick ordern att spruta ut allt, så jag körde omkring på motorvägen i ca 10-15 minuter med nästan konstant sprut (inga snusktskämt nu tack ), bla bla bla
    Damn!

    9-3 2,0t -01

  17. #17
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 553
    Medlem#
    7567
    [quoteJ]
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av "/J":ok9cli2r
    Har en polare som kör med vatten och diskmedel, det fungerar finfint. Gäller bara att inte ta för mycket diskmedel i. På vintern så bör man nog inte använda det iofs!

    Köpte en dunk med nästintill ofärgad spolarvätska för några år sen, kommer tyvärr inte ihåg vilket märke det var men det var fruktansvärt dålig iaf. Var lite lätt gulaktig ton på den om man tittade närmare.
    Bla bla bla....så jag fick ordern att spruta ut allt, så jag körde omkring på motorvägen i ca 10-15 minuter med nästan konstant sprut (inga snusktskämt nu tack ), bla bla bla
    Damn!

    [/quote:ok9cli2r]

    Vadå ? Det va ju kul ju
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  18. #18
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 000

    Re: Ofärgad spolarvätska??? finns det??

    Citat Ursprungligen postat av larsola
    Hoppas de.. isåfall kan någon vänlig person tipsa vilket företag eller vart jag kan köpa det???...
    Hej !

    Har man tid att vänta så kan man köpa vanlig blå spolarvätska och exponera den får solljus några månader så brukar färgen försvinna.



    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 269
    Eh, jag har nog inte varit med om en missfärgad behållare, men i vilket fall som helst vad spelar det för roll om spolarbehållaren blir blå?

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 657
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    Eh, jag har nog inte varit med om en missfärgad behållare, men i vilket fall som helst vad spelar det för roll om spolarbehållaren blir blå?
    Om du har en 25 år gammal bil i "mint condition" så spelar det nog ganska stor roll...

Liknande ämnen

  1. ng9-3 läcker spolarvätska
    Av Vfr i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 13:48
  2. Tömma spolarvätska
    Av Yggdrasill i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 20:34
  3. Sprutande spolarvätska
    Av kryckmeister i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 16:14
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 19:26
  5. min spolarvätska fungerar ej
    Av mackan100 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 10:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •