Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kabelgenomföring genom torpedväggen och inkoppling av knapp NG900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    51

    Kabelgenomföring genom torpedväggen och inkoppling av knapp NG900

    Jag ska montera extraljus på en ng900 och ha en knapp till dessa bredvid stolsvärmeknappen ovanför askkoppen. Reläet tänkte jag placera i relälådan i motorummet eftersom det verkar finns gott om plats där. Var och hur drar jag lämpligast igenom kablar för styrkretsen?
    Själva knappen är ju belyst invändigt, ström till den belysningen; tar jag den på någon särskild kopplingspunkt, eller är det ok att sno från stolsvärmeknappens belysning?
    saab 900 SET 1996 combicupé 5 dörrar, 136 kW, manuell, 14000 mil

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Du kan dra igenom den via ett ställa runt ratten och sen finns det ett ställe på passagerarsidan.
    Finns några trådar om hur man tex drar ström till slutsteg, du kan gå samma väg som man gör då. Prov att söka lite.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    51
    Självklart har jag provat att söka. Tyvärr är som bekant inte sökfunktionen i forumet den bästa, men du kanske kan peka direkt på någon lämplig tråd?
    saab 900 SET 1996 combicupé 5 dörrar, 136 kW, manuell, 14000 mil

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    51
    Jag svarar mej själv:
    Montera bort panelen framför knäna (akta diagnosuttaget), dra bort den svarta luftkanalen, lossa och lirka ut reläbunten (vit plast) och låt den hänga ned. Identifiera den stora gummipluppen till vänster om rattstången. Montera bort säkringsboxen i motorrummet så du ser pluggens andra sida.
    In i bilen igen: Tag en billig stiftpenna, töm den på innehåll, smörj in den emd såpa, pressa igenom. Klipp av spetsen på motorsidan, trä igenom kabeln i röret/pennan. Dra ut pennan igen. Kabeln sitter nu på plats. Se glad ut. Återmontera i omvänd ordning.

    Nästa fråga: Hur tusan pillar man loss knappen till värmesitsen i en ng900?
    saab 900 SET 1996 combicupé 5 dörrar, 136 kW, manuell, 14000 mil

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 231
    Citat Ursprungligen postat av Mazarin
    Nästa fråga: Hur tusan pillar man loss knappen till värmesitsen i en ng900?
    har för mig att man ska kunna få upp den om man trycker underifrån, om det är nu är knappen som sitter ovanför handbromsen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •