Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: T5 Eller LH på min 9k?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337

    T5 Eller LH på min 9k?

    Hej!

    Jag försöker läsa ut check engine-felkoder på min 9k (model enligt sig). Problemet är att jag inte vet vilket motorstyrsystem som den använder och FAQ:en är ingen hjälp eftersom 2.3i -93 inte finns med som alternativ.

    Jag tycker att den beter sig som en T5 vid utläsningen av felkoder. D.v.s. när jag vrider om tändningen så lyser först check engine-lampan i fem sekunder, slocknar sedan och börjar sen blinka. Räcker detta för att fastslå att det är en T5 eller gör en LH likadant bara det att den blinkar något annat än felkoder?

    Finns det någon idiotsäker metod att avgöra om man har T5 eller LH? Typ, T5-ettiketten under motorhuven eller nåt sånt?
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 059

    Re: T5 Eller LH på min 9k?

    Citat Ursprungligen postat av Mussla
    Hej!

    Jag försöker läsa ut check engine-felkoder på min 9k (model enligt sig). Problemet är att jag inte vet vilket motorstyrsystem som den använder och FAQ:en är ingen hjälp eftersom 2.3i -93 inte finns med som alternativ.

    Jag tycker att den beter sig som en T5 vid utläsningen av felkoder. D.v.s. när jag vrider om tändningen så lyser först check engine-lampan i fem sekunder, slocknar sedan och börjar sen blinka. Räcker detta för att fastslå att det är en T5 eller gör en LH likadant bara det att den blinkar något annat än felkoder?

    Finns det någon idiotsäker metod att avgöra om man har T5 eller LH? Typ, T5-ettiketten under motorhuven eller nåt sånt?
    '

    Har du LH så står det Jetronic på styrboxen som är i akvariet. Fast mig veterligen så ahde bara 2,3Turbo och Aero T5.2 -93'

    mvh Isak

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    337
    Tack, skall kolla i akvariet om jag hittar en jetronicbox.
    Saab 9000 2.0t Classic - 98

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 538
    Medlem#
    5737
    Kolla om du har en LMM. Den sitter nånstans mellan spjällhus och luftfilter. Du har med största sannolikhet LH. Det är DI-boxen som blinkar felkoder när du bara vrider om tändningen. Även de felkoderna står i FAQ'en.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 22:33
  2. [LÖST] Ska man ha slitsade eller borrade skivor eller helst bägge?
    Av ScottaN i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •