Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 52

Ämne: Någon som kan titta på denna bil i Göteborg´s trakten ?!

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633

    Någon som kan titta på denna bil i Göteborg´s trakten ?!

    Har pratat med ägaren av den här bilen och är jäkligt intresserad av den.

    Men jag bor i Stockholm och han bor i Göteborg. Vill ogärna åka hela vägen ner för att hitta massa "dolda fel" på bilen.

    Någon vänlig själ som kan åka och titta på den som bor i trakten ? Bensinutgifter täcker jag självklart genom att sätta in på ditt konto.

    Något annat man bör vara obs på?
    Har inte köpt bil som är så mycket trimmad förut och är lite osäker på om det är något speciellt man bör titta xtra noga efter, olje läckage t.ex osv.....
    Mvh Timmy

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182
    Är det orginallåda eller förstärkt? Stod inget om låda i annonsen vad jag kan se i alla fall. Känns som att det kan gå åt någon låda lite beroende på hur man kör.

    Hursomhelst mycket mos för pengarna i den där.

    Mvh

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Vet inte, men kan vara intressant att ta reda på kanske.
    Mvh Timmy

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Jag lyfter den här lite....

    Jag har 35000kr på mitt konto som väntar på att få förbrukas på så mycket hästar i så bra skick som möjligt
    Någon som kan tänka sig att titta närmare på denna bil åt mig, hör av er via PM är ni snälla.

    Har ni några andra, lika bra kandidater, skriv i denna tråd eller PM mig om det oxå.
    Mvh Timmy

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    319
    Inte svar på din fråga, men får hoppas att lådan är förstärkt i den. Verkar lite vågat att köra runt med 530 Nmn med originalgrejer.
    Saab 9-3 SC -08

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Ja, jag har faktiskt glömt att fråga ägaren om det. Får ringa han imorgon och kolla. Mer OT: Va kostar en förstärkt låda ?
    Mvh Timmy

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    634
    10.000-20.000 skulle jag tänkte mig.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Jaha. Har mailat killen å frågat nu, så vi får väl se vad han säger.
    Tillbaka till topic.
    Mvh Timmy

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    kollt denna kankse kan vara ett trevliga alternativ

    http://www.blocket.se/vi/13486317.htm?ca=11_s

    släng ut en köpes annons annars här på forumet så får du se vad som finns
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Citat Ursprungligen postat av oceaN666
    Inte svar på din fråga, men får hoppas att lådan är förstärkt i den. Verkar lite vågat att köra runt med 530 Nmn med originalgrejer.
    Sitter en Aerolåda i den fick jag veta. Nothing more, nothing less.


    Citat Ursprungligen postat av Lusse
    kollt denna kankse kan vara ett trevliga alternativ

    http://www.blocket.se/vi/13486317.htm?ca=11_s

    släng ut en köpes annons annars här på forumet så får du se vad som finns
    Helt klart snygg, men denna gång är det inte utseende eller rostfritt som lockar. Nu är det hästar och allt som hör med det. (ja, inkl rep kostnad )
    Sedan jag körde polarens Supra med 452hk så har jag alltid varig sugen på att ha möjligheten att kunna köra ifrån "någon" på motorvägen.

    Citat Ursprungligen postat av Lusse
    Den är jäkligt snygg. Tycker om utrustningen på den bilen. 300hk flyttar ju på sig det oxå.... svårt det där.

    Kanske lägga ut en köpes annons ja. Måste ju ut med en säljes på min oxå, undrar va man får för den rackaren.
    Mvh Timmy

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    då är frågan såhär

    kan du skruva själv? eller har du tillräckligt med pengar att betala någon när något händer?
    du ska gärna ha larm o rattkrycka på bilen då den säkert kommer vara eftertraktad av oönskade personer.

    hästkrafter i all ära men en trimmad bil är dyr att ha om man inte kan göra något själv specielt med effekter som ligger på 400 + skulle satsa på en mer moderat bil med runt 300-350 hk räcker gott o väl

    men det är bara mina tankar


    men det e klart lättare att få tag på lådor till en 9000 2,3T från 93 än 9000 94- för du lär säkert behöva byte den någon gång
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Har tänkt på detta oxå. Pajar bilen så får den stå till jag har pengar. Borde inte ta lika lång tid nu eftersom tjejen fått jobb så vi kan dela lite mer på alla utgifter här hemma.

    Garageplats för att meka har jag _nästan_. Småsaker går att fixa i det flerbilsgarage jag har nu, större saker tar jag i polarens garage, som oxå har bil med drag för bilsläp eller så känner han folk som kör bärgare. Så det ska lösa sig på något vis.

    Går något sönder så är det inte kris för min del, jag går till jobbet (tjejen likaså) och vi använder inte bilen så mycket egentligen.

    Borde väl vara smart att lägga mig runt 300hk som du säger, men när 400+ kostar lika mycket så är det nått i mig som skriker "do it, do it"
    Jag är säker på att fler vet vad jag pratar om, hehe.
    Mvh Timmy

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Har tänkt på detta oxå. Pajar bilen så får den stå till jag har pengar. Borde inte ta lika lång tid nu eftersom tjejen fått jobb så vi kan dela lite mer på alla utgifter här hemma.

    Garageplats för att meka har jag _nästan_. Småsaker går att fixa i det flerbilsgarage jag har nu, större saker tar jag i polarens garage, som oxå har bil med drag för bilsläp eller så känner han folk som kör bärgare. Så det ska lösa sig på något vis.

    Går något sönder så är det inte kris för min del, jag går till jobbet (tjejen likaså) och vi använder inte bilen så mycket egentligen.

    Borde väl vara smart att lägga mig runt 300hk som du säger, men när 400+ kostar lika mycket så är det nått i mig som skriker "do it, do it"
    Jag är säker på att fler vet vad jag pratar om, hehe.

    hehe låter som mig DO IT DO IT
    så länge det är en bra renovering han kan visa upp papper på mm och att inget är sönderkört så e det inte mycket att bråka om

    400 hk here we come
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Hehe, prata med han igen nu, dök upp lite mer frågor.

    AC är borttaget (inte bra, vill ha den till sommarn )
    All el funkar men inte larm (inte bra !! )
    Stereo inte med (inte bra, tjejen kommer bli tokig ) Högtalare var i bilen dock.

    Men allt det där går kanske å fixa i vinter. Vi får se, jag har inte bestämt mig 100% än men nog är det mycket kul för pengarna.
    Mvh Timmy

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546
    " ... hemma byggt grenrör " hehe , skulle gissa att SBP vaknar till liv när du ska besiktiga bilen. Lär bli problem om inte förr.
    Trim i all ära, men trim som INTE syns och INTE väcker den björn som sover är nog att föredra.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Citat Ursprungligen postat av csan
    " ... hemma byggt grenrör " hehe , skulle gissa att SBP vaknar till liv när du ska besiktiga bilen. Lär bli problem om inte förr.
    Trim i all ära, men trim som INTE syns och INTE väcker den björn som sover är nog att föredra.
    Möjligt.. så här ser det ut iallafall.

    Som sagt, så är den besiktad med detta oxå.
    Mvh Timmy

  18. #18
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    7 012

    Re: Någon som kan titta på denna bil i Göteborg´s trakten ?!

    Citat Ursprungligen postat av Brandten

    Någon vänlig själ som kan åka och titta på den som bor i trakten ? Bensinutgifter täcker jag självklart genom att sätta in på ditt konto.
    Jag var i Göteborg fredag,lördag och söndag men hade nog inte kunnat provkört någon bil..*hick*

    Tittat på'n hade man kanske kunnat gjort om det hade passat.


    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 590
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Hehe, prata med han igen nu, dök upp lite mer frågor.

    AC är borttaget (inte bra, vill ha den till sommarn )
    All el funkar men inte larm (inte bra !! )
    Stereo inte med (inte bra, tjejen kommer bli tokig ) Högtalare var i bilen dock.

    Men allt det där går kanske å fixa i vinter. Vi får se, jag har inte bestämt mig 100% än men nog är det mycket kul för pengarna.
    att fixa ac systemet kan bli dyrt men beror på

    larm e ett måste - går att fixa
    stereo - går att fixa utan probs

    men tycker du borde kunna få ned priset lite till då
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    AC kompressorn var med, men det var nånting (som jag inte kommer ihåg namnet på) som var sönderrostat = kastat på skroten. Vet inte 100% hur det ser ut i motorrummet heller, inte säkert det får plats, vi får se. Jag vill iallafall ha det till sommaren 2008.

    Larm var där, dosan var med, men det fungerade inte, så får man väl felsöka på nått vänster.

    Stereo är minsta problemet. Det köper jag nån billig "skitstereo" så tjejen håller tyst på längre resor, hehe. (om någon har en billig med SAAB grön belysning, let me know)

    Vet inte varför den är satt ner från 50k till 34k (antar att det är pengar till nästa bygge) men vette tusan om det går å pruta så mycket mer på priset. Det är därför jag gärna hade sett att någon som bor i trakten, kunde se på bilen åt mig, så jag inte åker 50mil i onödan.
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. Någon från Mönsterås-trakten som ska till Stockholm?
    Av Canada2000 i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-25, 21:28
  2. Svårstartad og900 GL - Någon som kan titta på det?
    Av Brandten i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 14:56
  3. Någon som kan mäta kedjen/sträckare åt mig, Uppsala trakten?
    Av JorisS i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 11:08
  4. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 08:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •