Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: cd-växlare og9-3

  1. #1

    cd-växlare og9-3

    Har en cd-växlare i 9.3 00 som allt funkar på den utom att jag får ut något ljud ut någon som vet ? Jörgen

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Hur vet du att den funkar?

  3. #3
    kan byta skiva låt och spola men det kommer inget ljud

  4. #4
    Har tittat lite idag det verka vara så att insignalskabeln finns uppe i radion men fattas i skarvhus H33-3 (blått sitter nere vid tröskeln vänster sida ) kan det va så jävla dumt ? men om dom inte finns där nere vart har dom då tagit vägen någon som varit med om detta förut ? bilen 9.3 cab 2000


    http://www.garaget.org/?car=58330

  5. #5
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Jag var helt övertygad om att allt kablage till växlaren var fördraget på 9-3. En del ng900 saknar ju kabeln, men det är ju en helt annan femma.

    Kan det vara så att din är en import?

  6. #6
    Nej det är ingen importbil . Bak fanns det en kabel svart kantig den är ju till växlaren den går vidare till en blå kopplingsplint under panelen vänster sida men sedan ska dom ju vidare till radion och dom fyra verka saknas (blå brun grön röd) men det konstiga är att dom finns uppe vid radion (kan dom ligga undan stoppade och isåfall varför) men det var ju inga problem att gifta ihop växlaren med bilen

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Hm, nu minns jag dåligt, är det bara ett kontaktstycke som skall i cd-växlaren?

  8. #8
    problemet löst fick klippa och löda ihop 2 olika kabelhärvor i bilen då blev det ljud

Liknande ämnen

  1. CD-växlare 9-5
    Av Timez i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 01:19
  2. växlare
    Av djupfeldt68 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:52
  3. CD-Växlare 9-3ss
    Av Voret i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 16:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •