Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Tech2 "gifta in Styrbox"

  1. #1

    Tech2 "gifta in Styrbox"

    Hej!
    Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig att gifta in en steg 1 box från speedparts på frugans 9-5-03 2.3 lt mot betalning som jag köpt här på säljmarknaden vore bra om det var i Norrköpingstrakten frågade på saab i Norrköping men dom ville inte! Pm gärna om ni har några förslag! mvh Robban
    Saab 9-5 lt-03 Speedparts steg 1

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    560
    Ring Nordic dom ligger ju i Norköping.
    Tel: 011 239300.


    Mvh Micke

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    10
    Annars kan du prova med Linköpings Motorsport.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 405
    det borde väl vilken saab verkstad som helst göra? jag gjorde det på biva skänninge, dock tog det över 2timmar för dom... har nån förslag på nån annan som kan göra det billigare och snabbare än biva är jag med intresserad, kommer nog behöva byta box snart igen.

  5. #5
    Jag var inne i morse och frågade men dom var inte ett dugg intresserade av att hjälpa mig på biva i Norrköping. Dom kanske är imot modifering av deras boxar vem vet! Jag vet att nordic fixar detta utan problem men det känns pinsamt att be dom om hjälp att koppla in en konkurents box!
    Saab 9-5 lt-03 Speedparts steg 1

  6. #6
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 243
    Medlem#
    3186
    Citat Ursprungligen postat av LiNDA78
    Jag var inne i morse och frågade men dom var inte ett dugg intresserade av att hjälpa mig på biva i Norrköping. Dom kanske är imot modifering av deras boxar vem vet! Jag vet att nordic fixar detta utan problem men det känns pinsamt att be dom om hjälp att koppla in en konkurents box!
    Du behöver väl inte nämna att det är en trimbox som ska monteras?
    Säg bara att du vill ha hjälp med att montera i en styrbox, du kanske har möjlighet att gå in i verkstaden och fråga någon av killarna/tjejerna direkt så du slipper kundmottagaren?
    ///Mackanized
    Tillbaka

  7. #7
    Det är sant tycker det bara är konstigt att dom är så ovilliga att hjälpa till på saab blir lite sur och tänkte hitta någon annan som är lite trevligare och hjälpsam med den attityden kommer man ju knappast bli någon direkt stamkund på saab!
    P.s Den unga killen som är kundmottagare är jävligt trevlig det är dom gamla stofilerna bakom disken jag syftade på!
    Saab 9-5 lt-03 Speedparts steg 1

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    449
    Ibland blir man nästan trött.. Varför vill de inte gifta in ditt nya styrdon? Det tar ju bara 3min, max. Byt till en annan Saab verkstad. Dessa verkar vara totalt inkompetenta.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    685
    Kolla på http://jkbpower.egetforum.se/index.php om någon medlem bor i Norrköping. Vi som hänger där har grejer till att ändra programvaror eller gifta in styrdon. Synd att du inte bor närmare Örebro för då kunde ja fixat det gratis åt dig.
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  10. #10
    Nu är det löst! Ett stort tack till Svenne på Biltrim i Söderköping
    Och Tack till er på forumet för alla förslag!
    Saab 9-5 lt-03 Speedparts steg 1

Liknande ämnen

  1. "Gifta ur" Trionic box ur en 9000 innan flytt till ny bil??
    Av Martin H i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 10:47
  2. "Gifta" in styrbox med VSS?
    Av Larssaman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 21:40
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 15:27
  4. Gifta in styrbox med Tech2
    Av Estremo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 15:06
  5. Måste man "gifta" in acc-panel?
    Av alex79 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 12:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •