Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Trimma en bil som gått strax under 20k?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    256

    Trimma en bil som gått strax under 20k?

    Är det någon vits att trimma en bil som gått nästan 20k? Växellådan relativt nyrenoverad och jag hade tänkt att byta kamdrev och kedja i vinter!.. Bör jag vara orolig?
    Audi A4 allroad

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    627

    Re: Trimma en bil som gått strax under 20k?

    Citat Ursprungligen postat av cato
    Är det någon vits att trimma en bil som gått nästan 20k? Växellådan relativt nyrenoverad och jag hade tänkt att byta kamdrev och kedja i vinter!.. Bör jag vara orolig?
    Nejdå, beror ju å hur vårdad den är å så, beror ju lite på vad ditt mål är också.
    Min 9-5 har gått strax över 30k mil största delen med steg 2, funkar finfint.
    9000 CS 2.0t -96
    9-3 Cab 2.0t -04
    V70 DrivE -12
    Kia Cee'd SW 1.6 CRDi -08

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 570

    Re: Trimma en bil som gått strax under 20k?

    Citat Ursprungligen postat av cato
    Är det någon vits att trimma en bil som gått nästan 20k? Växellådan relativt nyrenoverad och jag hade tänkt att byta kamdrev och kedja i vinter!.. Bör jag vara orolig?
    Är låda och motor friska så kör på! Min har gått 18 000 och är nästan färdig, bara ordentlig mappning kvar. Nu startar den dock inte längre.. Det som kan gå sönder är ju ändå sånt du byter när du timmar Det kan ju inte gå mer än fel!

    mvh
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    256
    Jag kan bara svara för dom 2000 senaste milen och då är den extremt välvårdad.. Tror ägaren innan också skötte om den annars kulle jag inte köpt den, en gammal läkare och racer hoppas jag ^^ Jag vågar inte satsa på mer än STEG 1 isf.. Eller kanske 2. Av alla trimfirmor tycker jag Nordicuhr känns som den mest pålitliga, vet inte varför men är det intrycket jag får Vore nice med fräscht avgassytem också..
    Audi A4 allroad

  5. #5
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 719
    Medlem#
    6850
    in hade gått strax över 19500mil och jag steg 4 trimmat och funkar än så länge fint...
    Motorn har bara kokat 1 gång men det var då inte pga trimmet, utan att en lågfartsäkring till kylfläkten hade gått!

    har dock inte haft bilen sååå länge, men som sagt håller än så länge
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    256
    Jag är mest orolig för koppling och växellådan, men tar jag STEG kan jag ju lika gärna sträcka mig till 2, ingen större skillnad ju! Vet inte ens om kopplingen är bytt (tror inte det) kostar ju för fan ca 8000 och byta med delar och shit, för jag har inte tid att fixa det själv så jag måste lämna in den..
    Audi A4 allroad

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Bromölla
    Inlägg
    281
    Min 9-5:a hade gått 21000 mil när jag köpte den då med saab orginal trim på 192 hk sen 22500 mil sitter det steg 2 från speedparts i den.Bilen har nu rullat 23200 mil o varit inne på kjedjebyte mm så den skall nog rulla 20000 mil till Trimma på bara...
    Saab 9-5 (Speedparts steg2)

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    256
    Någon som tycker sänkning och andra dämpare är ett måste eller funkar det med orginal? Jag har inga planer på race:a allt för mycket.. Så vad tycker ni? Skitsamma eller ett måste?
    Audi A4 allroad

  9. #9
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 719
    Medlem#
    6850
    ska du inte rejsa så behövs inte byta dämpare utan bara en sänksats om du vill kunna ha lite bättre väghållning.
    bara sänksats utan andra dämpare är ju inte jätte bra heller, för den kräsne, som ex org dämpare förlorar väldigt mycket av sin kapacitet och effekt. jobbar dåligt och försämrar livslängden.

    Jag kör just nu med orginal fjädrar och dämpare, med ca 300 hk i min 93:a.. på väg funkar det rätt bra, så länge det inte svänger för mycket. och man håller sig under 170.. över där börja det kränga ganska bra.
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    256
    Citat Ursprungligen postat av Purex
    ska du inte rejsa så behövs inte byta dämpare utan bara en sänksats om du vill kunna ha lite bättre väghållning.
    bara sänksats utan andra dämpare är ju inte jätte bra heller, för den kräsne, som ex org dämpare förlorar väldigt mycket av sin kapacitet och effekt. jobbar dåligt och försämrar livslängden.

    Jag kör just nu med orginal fjädrar och dämpare, med ca 300 hk i min 93:a.. på väg funkar det rätt bra, så länge det inte svänger för mycket. och man håller sig under 170.. över där börja det kränga ganska bra.
    Får man köra över 170? ^^ Okej, ett faktum är att mina 18" är en aning för stora.. Så jag är rädd att det kommer ta i som fan! Men funkar det med orginal för dig så lär det göra detsamma för mig.. Kommer dessutom bli stötigt som satan om jag sänker den, det är inte en fördel om man bor där jag bor ^^ Vill ha lite komfort kvar! Men kommer det någon vill jag kunna dra honom Så hästkrafter är ett måste!
    Audi A4 allroad

Liknande ämnen

  1. Värt att trimma 9-5 -08 som gått 27000 mil?
    Av Danne75an i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 16:47
  2. vågar man chipa och trimma en 9-5 som har gått 23000 mil?
    Av klimpan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 16:44
  3. Moddning för strax över 10000, vad välja?
    Av bjorlingjohan i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 23:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •