Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur många mätare / instrument kan monteras på A-stolpe

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    207

    Hur många mätare / instrument kan monteras på A-stolpe

    Finns det att köpa hållare för kanske tre extra mätare på A-stolpen. Jag ser att SP säljer för en eller två mätare.

    Går det, rent praktiskt, att få dit fyra? Avgastemp, lamda, oljetemp och oljetryck?


    Vart sätter man dem annars egentligen i en 9-5, finns det andra alternativ kanske. Det ska ju se proffsig ut och inget "Amazon"-bygge.



    Ps. Finns det instrumet för oljetemp i automaten?
    Min värsta mardröm är att efter min död så kommer min fru att sälja mina leksaker för det pris jag sagt till henne jag betalade för dem.
    9000 CSE 2,3t A50 - 9-5 2,3t SC Linear -03

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 128
    Medlem#
    7182
    Det kan nog bli trångt. Har sett flera som kört med 3st instrument och det fyller upp ganska ordentligt. Rädd för att 4st skymmer sikten ännu mer, samt gör att det blir för lite "luft" mellan varje instrument.

    Har för mig att Realcar har en hållare för 3st instrument i sitt sortiment? Om inte annat har ju Biltema en universal... fast då lär det bli just vad du inte vill, ett "Amazon"-bygge.

  3. #3
    Men kan du inte ha mätarna uppe vid knapparna i taket för belysningen? Lite mer cockpit känsla och jag tror det skulle kunna se riktigt tufft ut utan att man sölar ner instrumentpanelen

    Jag fick idén nu när jag funderade på t.ex. Jeepar som har temp och kompass uppe vid backspegeln/lampan

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    207
    Tack för svaren, problemet är väl att man är lite beroende av vad som finns på efterhandsmarknaden. En installation får ju inte se ut som gjort inköpet i Biltemas fyndhörna.

    Taket är iofs inte någon dålig idé alls, eftersom mätarna i ärlighetens namn är där för synas och inte så mycket för att de verkligen behövs. dock vet jag inte ens om det finns hållare anpassat för det.

    Vet någon om det går att få tag i lösmeter det tyg som används i tak och på stolpar??

    Min värsta mardröm är att efter min död så kommer min fru att sälja mina leksaker för det pris jag sagt till henne jag betalade för dem.
    9000 CSE 2,3t A50 - 9-5 2,3t SC Linear -03

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    524
    Medlem#
    6148
    jag tog min orginal stolpe i 900:an och plastade in sedan gjorde jag så 2 mätare låg brevid varandra (vågrätt så att säga) då kan man få in massa roliga mätare. Sen får man en mugghållare på köpet

    Det kan väll vara en ideé.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    kumla
    Inlägg
    94
    jag har köpt biltemas universal för 2st instrument, iom att jag ändå hade tänkt att plasta ihop allt och klä sedan med tak/stolptyg så kändes det som att realcars dyrare hållare kändes onödigt... men vad vet jag jag kanske inte får till det ändå hehe (biltemas passform var ju inte direkt optimal..)

    jag har tänkt mig att slakta tyg från ett innertak och använda, men vet ej om det går ännu, men jag hoppas.

    ang mätare i taket så vet jag inte bilprovningen gillar det, finns nån regel på hur långt avstånd det får vara från synfältet.
    The Men of Purity Weekend cancelled due to lack of interest

Liknande ämnen

  1. Elfel instrument hus 93 -02 alla mätare i botten.
    Av Mr Henke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-30, 22:08
  2. gripen loggor, (gjort själv) + mätare i a-stolpe
    Av ski4fun i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-12-26, 14:54
  3. Custombyggd a-stolpe med hållare för 3 mätare
    Av jensclaudius i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-08-01, 23:44
  4. mätare i a stolpe till 9000
    Av kallan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-26, 12:54
  5. Bilder på a-stolpe med plats för 52mm mätare till 9-5.
    Av jensclaudius i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-02-15, 12:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •