Sidan 3 av 35 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 699

Ämne: Lagade SIDen idag!!! :-)

  1. #41
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Finland
    Inlägg
    12
    Med strykjärn är bästa sätt att reparera tappade pixels i SID och ACC.
    Man måste bara lätt stryka filmkabel fogar några gånger med strykjärn (3 boll effekt).
    Tärnaby

  2. #42
    Efter andra gången med järnet fungerade till och med klockan!
    Tack för tipset!!
    mvh
    B. Jansson
    BJ, Karlstad
    Saab 9-5 2.0t -00

  3. #43
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    En fråga angående SID, kan man/får man slå på tändningen eller köra bilen om man plockat bort SID för reparation eller blir de massa roliga felkoder å dyrt som helvete då? Gäller en 9-5 -99:a
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Är de ingen som vet Tänkte plocka ur den å ta med till jobbet i morgon och löda om men är de någon fara att köra utan är ju frågan?
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  5. #45
    Jag provade idag att starta bilen utan siden i, är en 900S 94:a.. Men den är bara en informations enhet så den ger bara information, men blink ljudet kommer du inte att höra.. Har kollat i WIS Programmet.. Och du kan inte heller ställa in ljusstyrkan på de andra grejerna utan de lyser så mycket de kan.. Detta är en 900S 94:a..

  6. #46
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Ok skulle plockat loss den i förrgår men den sitter så in i helvete, plockade stereon utan problem likaså acc panelen som satt lätt fast bara men siden fick ja inte loss med bara fingrarna bakifrån, får leta upp en stor mejsel som är "bockad" med 90 graders vinkel på å köra in bakom enhten så kanske ja kan dra ut den med lite bättre kraft
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  7. #47
    Det finns två hål på min, på sidorna om den, där skall du skruva in en M4 skruv, behöver inte vara lång skruv, bara skruva tills du känner att det tar, och lite till. Dra sen siden ut med hjälp av skruvarna.. Så stod det i WISEN... Programmet för saab.. på en 900S 94, är säkert likadant på din...

    Lycka till

  8. #48
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    978
    Citat Ursprungligen postat av BonkersM
    Det finns två hål på min, på sidorna om den, där skall du skruva in en M4 skruv, behöver inte vara lång skruv, bara skruva tills du känner att det tar, och lite till. Dra sen siden ut med hjälp av skruvarna.. Så stod det i WISEN... Programmet för saab.. på en 900S 94, är säkert likadant på din...

    Lycka till
    De gäller en 9-5 å där finns de väll inga hål för utom blindknapparna vid sidan om ska gå att dra ut den med handkraft om ja fattat riktigt.
    Andreas Palm / Borås
    X-saabare kör numera något påställd Subaru Impreza Gt

  9. #49
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Citat Ursprungligen postat av Laspalmas
    Citat Ursprungligen postat av BonkersM
    Det finns två hål på min, på sidorna om den, där skall du skruva in en M4 skruv, behöver inte vara lång skruv, bara skruva tills du känner att det tar, och lite till. Dra sen siden ut med hjälp av skruvarna.. Så stod det i WISEN... Programmet för saab.. på en 900S 94, är säkert likadant på din...

    Lycka till
    De gäller en 9-5 å där finns de väll inga hål för utom blindknapparna vid sidan om ska gå att dra ut den med handkraft om ja fattat riktigt.
    På min räckte det med att ta bort blindpluggarna till vänster och peta ut den med två fingrar...
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  10. #50
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sthlm/Kalmar
    Inlägg
    399
    Fixade min SID nu imorse, alla pixlar funkar nu! härligt... Men den såg lite annorlunda ut än den SID som beskrevs på föregående sidor, SID2 är det på min.. Nu är allt bra med den i alla fall!

  11. #51
    Det är inga problem att köra bilen utan siden. Jag har gjort det.
    Jag fick ut min sid genom att först ta loss knapparna till vänster om siden, TCS knappen bla, sedan var det bara att peta ut siden med fingrarna. Dock får man passa sig när man tar bort TCS knappen.
    Bänder du loss denna med en skruvmejsel så sabbar du garanterat ev. träpanel eller dyl . Jag använde en smör kniv i mjukplast och det funka utmärkt för att ta bort knapparna.

    Jag lödde om min sid i juli och efter det funka den klockrent(varenda pixel!) i 7-8 veckor sedan börja det försvinna pixlar igen. Lyckades då byta till en ny på Saab med 50% avdrag trots att bilen var importerad.....
    Saab 9-5 Aero Kombi -00 (såld...)

  12. #52
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    11
    Har samma problem och tänker försöka,bara en liten fråga som kan spara mycket tid.Hur lossar man SID:en är den skruvad ellr bara dittryckt? Jag har en 9-3 01

  13. #53
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    den är "snäppt" fast...alltså inga skruvar...
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  14. #54
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    nån som vet hur man kan laga ACC panelen då??
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  15. #55
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    828
    Har tyvärr också problem med döda pixlar och har inte lust att laga på saab för 1300 plus jobbkostnaden som de tyckte var såå generöst!


    Nu har jag ju som tur var förstått att detta prolem ska kunna avhjälpas om man har tur. Tänkte testa strykjärnsmetoden och undrar således HUR jag får bort displayen, var sitter skruvarna, vilka verktyg behövs? Vad ska jag tänka på under själva strykningen och VAR ska det strykas, hur länge?

    Tacksam för snabba svar!
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  16. #56
    Citat Ursprungligen postat av G-man
    Tänkte testa strykjärnsmetoden och undrar således HUR jag får bort displayen, var sitter skruvarna, vilka verktyg behövs? Vad ska jag tänka på under själva strykningen och VAR ska det strykas, hur länge?
    Du hittar tre länkar om detta på min hemsida. De första två visar hur du tar isär en SID (och hur den lagas med en äldre metod). Den tredje länken visar var du stryker.

    http://www.mitt-eget.se/saab/faq_electrical.shtml#sid
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  17. #57
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    Citat Ursprungligen postat av 9-3 Mike
    nån som vet hur man kan laga ACC panelen då??
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  18. #58
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    828
    [quote=Göran Larsson]
    Citat Ursprungligen postat av "G-man":33d082aa
    Tänkte testa strykjärnsmetoden och undrar således HUR jag får bort displayen, var sitter skruvarna, vilka verktyg behövs? Vad ska jag tänka på under själva strykningen och VAR ska det strykas, hur länge?
    Du hittar tre länkar om detta på min hemsida. De första två visar hur du tar isär en SID (och hur den lagas med en äldre metod). Den tredje länken visar var du stryker.

    http://www.mitt-eget.se/saab/faq_electrical.shtml#sid[/quote:33d082aa]Tack!

    Men nu har jag en 9-3a så den displayen sitter ju inte likadant väl? Är det vanlig skruvmejsel som ska stoppas in i hålen i stereon eller är det någon specialmejsel?

    En översättning till svenska mottages med STOOOR tacksamhet då jag tyvärr hade lite för hög frånvaro i plugget...

    Mvh
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  19. #59
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Laspalmas
    Ok skulle plockat loss den i förrgår men den sitter så in i helvete, plockade stereon utan problem likaså acc panelen som satt lätt fast bara men siden fick ja inte loss med bara fingrarna bakifrån, får leta upp en stor mejsel som är "bockad" med 90 graders vinkel på å köra in bakom enhten så kanske ja kan dra ut den med lite bättre kraft
    Jag *försökte* att få ut SID'en i Söndgs själv och den ville definitivt inte komma ut , provade med a/c 'displayen', den var det inga bekymmer att peta ut det verkar som om SID'en sitter fast/fäst med något mera än plastsnäpperna på över/under sidan, det går att rucka lite på den, men trots våld vägrar den att komma ut, nu undrar jag om några flera har haft samma problem med att få ut den, eller måste man använda dynamit
    /9-5, 98
    9-5 2.3 98 Sedan

  20. #60
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    Citat Ursprungligen postat av anny
    Citat Ursprungligen postat av Laspalmas
    Ok skulle plockat loss den i förrgår men den sitter så in i helvete, plockade stereon utan problem likaså acc panelen som satt lätt fast bara men siden fick ja inte loss med bara fingrarna bakifrån, får leta upp en stor mejsel som är "bockad" med 90 graders vinkel på å köra in bakom enhten så kanske ja kan dra ut den med lite bättre kraft
    Jag *försökte* att få ut SID'en i Söndgs själv och den ville definitivt inte komma ut , provade med a/c 'displayen', den var det inga bekymmer att peta ut det verkar som om SID'en sitter fast/fäst med något mera än plastsnäpperna på över/under sidan, det går att rucka lite på den, men trots våld vägrar den att komma ut, nu undrar jag om några flera har haft samma problem med att få ut den, eller måste man använda dynamit
    /9-5, 98
    Jag petade ut min med fingrarna. Tog bort blindpluggarna till vänster om SID:en, stack in några fingrar, och vips...
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

Liknande ämnen

  1. Så här lagade jag värmen i min 9000 CSE-96
    Av Niklas71 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-05, 17:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •