Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: piffa till en SAAB 900 2.0t -94

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287

    piffa till en SAAB 900 2.0t -94

    Hej!!
    Jag har tänkt att piffa till min saab lite tills sommaren kommer nu... skulle vilja komma uppemot 300hk.
    Men så långt har inte jag kunskap om vad jag kan göra... men jag kan förklara vad som jag har tänkt:

    mjukvara från nordic, ett komplett avgassystem från jt (3"), har ett k&n dubbelkonit filter som sitter på nu.

    så långt har ja kommit i mitt tankande och kunnande, skulle vara tacksam för alla tips å förslag som ni kan komma med!


    M.V.H //Ken

  2. #2

    Re: piffa till en SAAB 900 2.0t -94

    Hej! det bästa är väl att du ringer till nordic om du nu ska trimma där och kollar med dom vad du behöver för deras program!

    men det kostar ju lite pengar ska du veta! det e ju lite grejer du behöver bytas bla: Turbo, Ic , koppling, mm

    Mvh Markus

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Munkedal
    Inlägg
    2 274
    utöver detta skall du demontera värmeplattan. bygga grövre tryckrör.
    Sen om du skall köra med 300hk MÅSTE du uppgraderachassit på din bil. framvagen på ng900 är inte den bästa. speciellt om du inte har den som är uppgraderad till 9-3 spec. förslag polytylen bussningar, stag i subframe samt nytt färst till stryservon ala "viggen resq" nya dämpare och fjädrar. Bromsarna är även domi klenaste laget. absolut minemum är ju kevlar belägg men minsta rekomenderade uppgradering är 9-5 aero bromsar.
    Ng 900 är känd för att vara som en "kåtsnok" på vägen under gaspådra.
    själ resonerar jag som så att först uppgradera chassi sedan trimma. Det är liksom inge idee att ha en massa effekt om man inte kan hålla bilen på vägen när man nytjar den för att inte tala på trafiksäkerheten.

    De handlar om mycke pengar för 300hk skulle tro att du får räkna med en 50k ge och ta.

    Har du frågor får du gärna PMa
    mvh magnus
    9-5 Sportkombi 2,0T -99, Ng900 2,0T -95
    Ng 9-3 2,0T -05 ss

  4. #4
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169
    Planera in byte av:

    Avgassystem inkl racekat
    Turbo
    Tryckklocka
    Intercooler
    Spridare
    Inloppsrör
    Koppling

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    Hittade en gamal länk som jag på börjat... kan medela att bilen står avställd nu och är under uppbyggnad.. men som någon sa här ovan så kostar de pengar...

    men jag har ändrat mina planer lite... kommer överstiga 300HK... har troligtvis fått tag i en 28T som jag ska använda... samt ny Ic ligger inplanerad inom snarframtid... mina planer ligger i:

    #Grönisar
    #Ic
    #3"dp
    #2.5 efterkatt
    #T28
    #Viggenkoppling.

    vad tror ni om detta konceptet??

    här ligger tråden med projektet: Just for show + Lite go! 2,3T (900NG)


    //Ken
    Senast redigerat av Moderator den 2022-09-25 klockan 18:58. Anledning: Korrigerat länken

  6. #6
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 911
    Medlem#
    2959
    Något grövre tryckrör behövs ej för 300 häst. Nordic mappar ej för grönisar. De använder andra grejor. För mer info, hör med Magnus på Nordic.
    I övrigt ser specen fin ut.

    Mvh Stoffe

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    2 074
    Av vilken anledning mappar inte Nordic bilar med Volvos grönisar?

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 201
    Citat Ursprungligen postat av Magnus 2074
    Av vilken anledning mappar inte Nordic bilar med Volvos grönisar?
    [quote=Robert@]
    Citat Ursprungligen postat av prmkonsult
    Citat Ursprungligen postat av "Robert@":hi582sit
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Är "grönisarna" känsliga på ngt sätt?


    Mvh
    Lite dryga att få en fin gång på..
    Men på fullgas går det ju..
    Har inte haft några som helst problem med mina .. än så länge ivarje fall ..

    /P
    Lite dryga sa jag.
    Om dom nu är bra varför har han detta problemet då.?
    Antingen får den för mycket soppa eller för lite soppa....
    Lite svårt o få till det 100% med dom spridarna ibland. Det är ju traktor spridare liksom. [/quote:hi582sit]
    Sunshine

  9. #9
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Oxelösund
    Inlägg
    2 074
    Hmmm, märkligt.

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    287
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Något grövre tryckrör behövs ej för 300 häst. Nordic mappar ej för grönisar. De använder andra grejor. För mer info, hör med Magnus på Nordic.
    I övrigt ser specen fin ut.

    Mvh Stoffe
    hej!! vet inte om det blir Nordic än.... tvivlar på det.... har inte fått några bra svar från dem å inte heller några % så det blir ett annat företag tror jag, som jag har en bra dialog med... men vi får se vad de säger... det går juh möjligtvis å köra med moddade aero spridare annars.... så det e nog inga problem... men först så ska jag få hem mitt kjolpaket å så innan detta drar igång... men jag handlar delar under tiden...

    //Ken

Liknande ämnen

  1. Svar: 89
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 21:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •