Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Navi-problem - Kenwood 9-5 -03:a

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    91
    Medlem#
    2456

    Navi-problem - Kenwood 9-5 -03:a

    Min orginalmonterade Kenwood-navi i min 9-5 2003 har helt plötsligt slutat att ge vägledning. När jag har knappat in en adress, så står det i display:n "Vägledning saknas i området"?
    Det kvittar vilken adress jag slår in, så kommer samma meddelande upp på skärmen.

    Den visar fortfarande på kartan var man är när man kör, men det går inte att programera någon adress!? Jag har provat med adresser som jag vat har fungerat tidigare!

    Någon som känner till något liknande?

  2. #2
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 108
    Medlem#
    1941
    Jag hade samma fenomen tidigare i år. Jag tror att det var som så att inte Sverige var valt som land man skulle navigera i. Men jag är dock inte säker. För jag knappade runt en massa & ändrade här & där, sen funkade det igen. Men kolla det där med vilket land som är valt inne i navigeringsmenyn.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    635
    Jag hade det felet för nån vecka sedan. Jag var inte allt för glad på skiten.
    Men när jag samlat mig lite och börja lite fel i alla menyer, nollställning osv så hitta jag felet.

    Om man går in på "Mata in destination" så finns det ett val som heter Föregående destinationer eller liknande. Den listan var helt full och jag raderade allt som jag hade slåt in förut. Tror även det var någon annan lista. Efter det fun kade det för mig iaf.

    Lycka till

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    91
    Medlem#
    2456
    Okej! Ska prova radera listorna!

    Nu när jag satt hät och tänkte på det, så en dag när jag startade bilen så var alla mina inställningar på GPS:en felaktiga. För det första var språket på engelska, och tid och avstånd var i miles mm.!?

    Jag ställde in allt sådant till svenska och meter, men vägledningen ville inte fungera!

    Det kan inte vara så att det finns ett back-up batteri någonstans som behöver bytas?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    635
    ingen aning, ibland så har jag med märkt att den har nollstält sig. Men listorna raderas inte

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Tryck annars på resetknappen som sitter på fronten bakpå dvd-läsaren i bagaget.
    Man lär så länge man lever.

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    91
    Medlem#
    2456
    Nu har jag raderat alla minnespunkter mm, och vips så fungerar den igen!!!!

    Tack så mycket för hjälpen!!!!!

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    635
    Fint att det löste sig

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •