Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Saab 900 T8 , motorknas?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    10

    Saab 900 T8 , motorknas?

    Min saab går skit knackigt , den baktänder så mkt så att Intercooler röret flyger ur sitt fäste när jag gasar . Bilen går inte snabbare än 50km/h .

    Jag har bytt tändkablarna då jag trodde att den misstände , men märkte idag att ladda trycker går upp till 1.0bar bara jag gasar till på tomgången , är det någon som kan ha en aning om vad det kan vara för fel? .

    skulle vara tacksamt då bilen har stått nu i en månad för att jag inte har kunnat lösa problemet själv .

    MVH Ledsen saab ägare

  2. #2
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 128
    Medlem#
    7182
    Kolla så att ingen mer vacuumslang har hoppat av! Kanske slangen till WGn som hoppat av?

    mvh

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    10
    va precis ute och kollade det men hitta inga trasiga eller urdragna vakumslangar, Armen som man ställer in laddet på , den ska väl röra på sig när man gasar på tomgång, eller?

    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Kolla så att ingen mer vacuumslang har hoppat av! Kanske slangen till WGn som hoppat av?

    mvh

  4. #4
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 128
    Medlem#
    7182
    Osäker på hur WG-armen beter sig när man gasar på tomgång. Du ska hur som helst inte kunna uppnå ett laddtryck på 1bar genom att bara stå och gasa på tomgång. Min og900 håller sig på undertryck sålänge man står och gasar på tomgång, sen om det är rätt eller ej är en annan sak, men den går i alla fall som den ska.

    Har du kollat upp hur tändningen står? Skulle kanske kunna vara så att den står väldigt fel.

  5. #5
    Låter ju som kanske tändning står tooookigt fel ?
    Eller kammar, men dem har du väll inte vart å ryckt i ?
    Åker saab nu igen, varför lät jag bli från första början ?

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    10
    aa va inne på det jag med , men där har jag inte varit och känt eller pillat någonting, Min nya teori är att den inte får någon soppa alls. för den dör när man gasar. Fast vet inte , alla förslag tas emot med glädje

    Citat Ursprungligen postat av wadde
    Låter ju som kanske tändning står tooookigt fel ?
    Eller kammar, men dem har du väll inte vart å ryckt i ?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    185
    Eftersom du har laddtryck måste du ha massa avgaser som sätter fart på turbon. Väldigt felställt tändning kan nog orsaka sånt.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    185
    Citat Ursprungligen postat av Benji
    aa va inne på det jag med , men där har jag inte varit och känt eller pillat någonting, Min nya teori är att den inte får någon soppa alls. för den dör när man gasar. Fast vet inte , alla förslag tas emot med glädje

    Citat Ursprungligen postat av wadde
    Låter ju som kanske tändning står tooookigt fel ?
    Eller kammar, men dem har du väll inte vart å ryckt i ?
    Inte troligt att den får för lite soppa för då får du inga avgaser som kan snurra turbon

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    10
    aa men undrar hur den kan ha knasat ihopp sig helt plötsligt , har ju inte varit och rört nånting där alls. tack för hjälpen för kolla upp hur tändningen står .

    Citat Ursprungligen postat av Karl V
    Eftersom du har laddtryck måste du ha massa avgaser som sätter fart på turbon. Väldigt felställt tändning kan nog orsaka sånt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •