Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: SID+Dimljus

  1. #1

    SID+Dimljus

    Hej!

    Upptäckte till mitt stora förtret att ett av mina dimljus var spräckta. Någon som kan tänkas veta vad höger dimljus fram kostar? Det kan väl inte vara så himla omständigt att byta själv.

    Gällande SID: Jag provade strykjärnstipset men det gick åt pipan. Lyckades bränna flatkablen så den gick sönder. 2500 vill SAAB ha för byte och "kalibrering" men är det verkligen ett måste? Dvs vad är det som ska kalibreras och hur omständigt är det? Jag slängde in polarens SID och det funkade hur bra som helst.

    Hör av er!

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    846

    Re: SID+Dimljus

    Citat Ursprungligen postat av ahogsell
    Hej!

    Upptäckte till mitt stora förtret att ett av mina dimljus var spräckta. Någon som kan tänkas veta vad höger dimljus fram kostar? Det kan väl inte vara så himla omständigt att byta själv.

    Gällande SID: Jag provade strykjärnstipset men det gick åt pipan. Lyckades bränna flatkablen så den gick sönder. 2500 vill SAAB ha för byte och "kalibrering" men är det verkligen ett måste? Dvs vad är det som ska kalibreras och hur omständigt är det? Jag slängde in polarens SID och det funkade hur bra som helst.

    Hör av er!
    Ang. SID, den bör reservdelsprogrameras, dvs man ställer in vilken motor man har, rullomkrets etc, kort o gott man talar om vilken konfiguration man har, annars bör den fungera men den kan visa fel på vissa saker, köper du en beggad från likadan bil som du själv har så behöver man nog inte göra något.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  3. #3
    Ok, tack för snabbt svar. Var kan jag hittad SID:ar då? Någon som vet någon demontering som kan tänkas ha nyare SAABar`(vet ej om 2002 är så nytt längre iofs)

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 247
    Dimmljus köper du på Mekonomen. De har tidigare kostat ungefär hälften av vad Saab tar

    /F
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Malmberget
    Inlägg
    438
    Citat Ursprungligen postat av ahogsell
    Ok, tack för snabbt svar. Var kan jag hittad SID:ar då? Någon som vet någon demontering som kan tänkas ha nyare SAABar`(vet ej om 2002 är så nytt längre iofs)
    http://www.laga.se
    -9-5 AERO Kombi-00' Midnight Blue Pearl Pilot-
    -Nissan Primastar 1.9DCI -04´

  6. #6
    SID verkar ju inte så jädrans lätt att få tag på. Ringde Uppsala bildemontering (hittat via lagadatabasen) och alla dessa tar slut så fort de kommer in

    Någon som har en över?

    Tack,
    Anders

Liknande ämnen

  1. Dimljus!
    Av Rasul i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 01:18
  2. Dimljus 9-5 98-02??
    Av SuperAdam i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 20:08
  3. Dimljus
    Av roysan i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 18:04
  4. 100 W i dimljus, 9-5 ?
    Av ticcie i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 01:13
  5. Dimljus
    Av mattso i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 18:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •