Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vågar man chippa 9-5 2,3T.....

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    37

    Vågar man chippa 9-5 2,3T.....

    har funderat på o chippa (steg 3)bilen (9-5 2,3T -99) till våren... men har just passerat 25000 mil...är lite fundersam om man vågar med dom milen.
    sitter 3" helsats jt utan katt,sport katt kommer till våren ,öppet filter, större inloppsrör till turbo. har funderat på mats chip eller maptun... är ju en del pris skillnad på dessa två.. nån som har erfarenhet eller tips......
    MVH:samuel
    9-5 2,3T -99...(05 AERO LOOK)

    http://www.garaget.org/?car=50593

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Du vågar nog chippa den. Oavsett vilket så begriper jag inte varför man ändrar hårdvaran utan att fixa en passande mjukvara. Så släng dit en katalysator och ett chip, så blir nog du, bilen och miljön gladare.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 098
    Hej,

    Beror på skicket på bilen, växellåda och koppling, turbo?

    Katalysator är väl givet att ha på en bil på 2000-talet?
    Ett alternativ är att aero konvertera bilen, med rätt hårdvara och mjukvara så får du en bil som är väl uttestad och pigg, tänk på att kopplings byte är ett måste.

    Ang. pris på chip är det inte så att kostnaden är relativt konstant när man trimmar en bil, ett bra program genererar mindre "service kostnad".

    Mvh
    Johan
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Johan S
    Hej,

    Beror på skicket på bilen, växellåda och koppling, turbo?

    Katalysator är väl givet att ha på en bil på 2000-talet?
    Ett alternativ är att aero konvertera bilen, med rätt hårdvara och mjukvara så får du en bil som är väl uttestad och pigg, tänk på att kopplings byte är ett måste.

    Ang. pris på chip är det inte så att kostnaden är relativt konstant när man trimmar en bil, ett bra program genererar mindre "service kostnad".

    Mvh
    Johan
    Joo kopplingen blir o byta har hört att det inte håller många mil med standard, annars så är det inga konstigheter med växellådan eller så..få se vad ekonomin tillåter... har ju vart en del utgifter på bilen....
    mvh:samuel
    9-5 2,3T -99...(05 AERO LOOK)

    http://www.garaget.org/?car=50593

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Bromölla
    Inlägg
    281
    Jag satte steg 2 från speedparts vid 22500 mil nu 23200 mil dessförinnan hade det suttit orginal saabtrim 192 hk i bilen sen nyköp.
    bilen är en 9-5 års 99...
    Saab 9-5 (Speedparts steg2)

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    37
    ser ut som det ska monteras ett steg 3 chip... nån som provat på mats chip ?
    9-5 2,3T -99...(05 AERO LOOK)

    http://www.garaget.org/?car=50593

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av poppo
    ser ut som det ska monteras ett steg 3 chip... nån som provat på mats chip ?
    Polaren har det i sin, "turbo_performance"

    Går rätt fint, när det väl funkar.
    9000 CS 2.0t -96
    9-3 Cab 2.0t -04
    V70 DrivE -12
    Kia Cee'd SW 1.6 CRDi -08

Liknande ämnen

  1. Vågar jag chippa?
    Av bjorlingjohan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 16:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •