Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bra SAAB-verkstad i stockholm (plåt och rikt)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm Norrort
    Inlägg
    155

    Bra SAAB-verkstad i stockholm (plåt och rikt)

    Hej. Jag smällde min bil i Tisdags, den vart rätt illa åtgången i fronten, den siter liksom på sniskan.
    SAAB i akalla bedömer att det ska ta 6-8 veckor, och kosta ca 71kkr.
    Nu är det ju så att om f-bolaget bedömer det som att jag inte är vållande, så har jag ju rätt att välja verkstad..
    Nån som vet vilken SAAB-verkstad som är bäst i sthlm?

    Tjing
    Kör 9K CSE 2,3T Uhr stage3 A50 -97 3"
    Medl #4432 Mob 0736993250
    "SAAB - ger dig viingar" (Nu ännu större vingar)

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 955

    Re: Bra SAAB-verkstad i stockholm (plåt och rikt)

    Citat Ursprungligen postat av riddarn
    Hej. Jag smällde min bil i Tisdags, den vart rätt illa åtgången i fronten, den siter liksom på sniskan.
    SAAB i akalla bedömer att det ska ta 6-8 veckor, och kosta ca 71kkr.
    Nu är det ju så att om f-bolaget bedömer det som att jag inte är vållande, så har jag ju rätt att välja verkstad..
    Nån som vet vilken SAAB-verkstad som är bäst i sthlm?

    Tjing

    Det är BARA du som fordonsägare som kan beodra reparationen.
    Dock så har försäkringsbolaget endast skyldighet att bärga bilen till närmsta auktioriserade Saab verkstad.
    Du får beodra rep var som helst bara du fraktar bilen dit.




  3. #3
    Kanske den firman som riktade min bils plåtskador då den förstördes....men fasen minns just nu inte vad den heter..men den ligger precis bakom Yokohama i Järfälla. Någon annan som kommer på det just nu?
    Mvh Eva

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Tyresö / Sthlm
    Inlägg
    275
    Lennart Rönn i Tyresö har duktiga plåtisar.

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 922
    Citat Ursprungligen postat av Gurkan
    Lennart Rönn i Tyresö har duktiga plåtisar.
    Synd att dom har dålig service bara. Har aldrig blivit bemöt trevligt där och jag har varit där många gånger.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Tyresö / Sthlm
    Inlägg
    275
    Citat Ursprungligen postat av pumpe3
    Citat Ursprungligen postat av Gurkan
    Lennart Rönn i Tyresö har duktiga plåtisar.
    Synd att dom har dålig service bara. Har aldrig blivit bemöt trevligt där och jag har varit där många gånger.
    Fyfan jag har alltid blivit bra bemmött hos dem, duktiga plåtslagare somsagt, sen hamnar bilen hos Tyresö billackering, nogranna jobb där.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm Norrort
    Inlägg
    155
    Hej alla..

    Vidare info..

    Bilen är hos killarna i Akalla..

    Hoppas att dom tar väl hand om den, och att deras duktigaste kille tar hand om den..
    Det är ju lite knöligt att fixa med alternativ, när man inte är hemma så mycket.. (Kör turistbuss, och det är högsäsong just nu)
    Jag ska åka över till dom imorgon och prata med dom..
    (Verkaren vet, och har intygat till försäkringsbolaget, ett det är en bil i toppskick, dvs ingen gammal "pundarraket")
    F-bolaget har godkänt SAAB:s offert, så nu ska förhoppningsvis bollen vara i rullning..

    Tjing
    Kör 9K CSE 2,3T Uhr stage3 A50 -97 3"
    Medl #4432 Mob 0736993250
    "SAAB - ger dig viingar" (Nu ännu större vingar)

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335
    Riddarn:

    Kan vara värt att prata lite extra med killarna på plåt och lack i akalla, inte direkt världens ordentligaste killar. En polare lämnade in bilen, riktig pedant, han skrev en lista på saker och ting han inte ville skulle hända med bilen, ex slipdam i motorrum, repor i lack, smuts i kupen etc. Tro inte att något på listen var uppfyllt, dessutom var lackjobbet pissdåligt utfört. Har själv lämnat in min bil där de skulle lacka om bakdörren, självklart försenad, och med en stor luftbubbla i lacken, hur kan den godkännas? Var med när syrran skulle hämta sin bil efter en skadegörelse. Hon ville att jag skulle inspektera bilen då hon själv inte e så hemma på det. En laser röd -01 där de satt dit gammla saab scania märket på huven, plus massor med dammloppor på de nylackade områdena (taket, huven, vänster och höger c-stolpe + bakskärm + bakre kofongare). Boka ny tid 1 månad senare, göra om allt igen. Får tillbaka bilen, själklart senare än sagt och inte ett rätt igen. Dammloppor så man blir mörkrädd. Dessutom har de i skarven på bakre kofångaren (Aero) där lacken övergår till svart missat med maskeringen så att lacken går ner och förbi skåran. Man kan alltså pilla bort lacken med fingret. 2 min senare saknar halva kofångaren lack Tredje gången gilt, resultat ok, men inte "Bra". Sen kan ni ju räkna ut hur bilen såg ut invändigt.

    Som tröst kan man säga att jag och hon tillsammans lyckades avvärka ca 250 mil i gratis hyrbil (9-5 Aero Kombi).
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Stockholm Norrort
    Inlägg
    155
    Nu har det hänt grejor.. Jag var förbi SAAB-Akalla i Torsdags och skulle göra "sjukbesök"..
    Fick reda på att bilen var flyttad till Slagsta..
    Vet inte om det är bättre, för tidsschemat är det definitivi inte bättre..
    Det är många som vill ha sina bilar reparerade nu, men du behåller INTE din plats i kön, typ.. Jag får räkna med att det tar ytterligare 5-6 veckor..
    Och jag som ska ha semester snart, och hade liksom räknat med att ut o åka lite i min fina bil..
    *suck* Får hoppas att Harrys-superpåse skänker liite tröst..
    Kör 9K CSE 2,3T Uhr stage3 A50 -97 3"
    Medl #4432 Mob 0736993250
    "SAAB - ger dig viingar" (Nu ännu större vingar)

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335
    Kan ju säga att jag inte har bättre erfarenheter från slagsta. Har haft bilen inne en (blev flera) gång(er). Skulle rikta huv, framvagn, och lacka skiten. Får tillbaka bilen, som alltid senare än sagt, ca 2 veckor. Huven fortfarande sne, skev mot sidoskärmarna, kofångaren sitter inte helt fastmonterad, missat att sätta på Aero emblem, skruvat på den gamla skylten som ser ut som skit, trots att jag påpekat detta, bett dem om att inte sätta på den gammla och det står på pappren som de sitter med i handen. Dessutom e framvagnen lite sned så bilen går som skit att köra, bara in med bilen igen för omriktning, får tillbaka bilen, främre kofångaren repad i lacken, tillbaka för omlackering, bilen tillbaka igen. Bilen rullat ca under tiden verkstaden haft den inne!???? Dock inga bevis för detta så inget att ens ta upp med dem. skall byta till vinterdäck, Var är låsbulten, jo, den har de tappat bort. Ny tid för att montera av låsbultarna, åker tillbaka, lämnar bilen och får veta att det skall ta 1,5 timmar. Sitter på deras sunkiga restaurang och väntar. 2 timmar senare ringer de och säger att bilen är klar och jag kan komma och hämta den, men det fanns ju inga låsbultar på bilen, (Vad fan har de gjort senaste 2 timmarna)??? Säger åt dem att titta igen, borta 2 minuter, tillbax och säger fortfarande; finns juinga låsbultar på bilen. Jag går ner och visar dem, 2 timmar senare är bilen färdig, men med bara 4 bultar i varje hjul. Säger till dem att de måste ju ersätta de gamla bultarna. Svar: jaha, det tycker du att vi ska göra. Jo det e ju klart, men vi har inga här utan du måste åka till någon annan svenska bil och hämta ut dem. Ok säger jag, men jag skulle då gärna vilja ha 5 bultar i hjulen innan jag åker härifrån. Svar: Oj, där ser man, det glömde vi visst, men det hade ju inte varit så farligt om du åkt på bara 4. Det skall hålla utan problem för det. Sätter mig i bilen för att åka iväg, vad har man i arslet om inte en stor oljefläck? Får tillgodo 1000 spänn motsvarande mina byxor som e helt förstörda, plus en ny sätespåse, som själklart måste monteras på en annan svenska bil.

    Lycka till
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

Liknande ämnen

  1. Välja plåt- och lackfirma, Stockholm (Länsförsäkringar)
    Av purrep i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-07-23, 16:08
  2. Tips på bra SAAB verkstad i Stockholm/Nacka?
    Av Seglarmange i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-25, 20:59
  3. Vilken Saab-verkstad Stockholm?
    Av Alexstahl i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 23:06
  4. plåt och lack i Stockholm
    Av Xman i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 22:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •