Sidan 1 av 12 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 239

Ämne: Eftersnack STCS Mantorp 16/9 2007

  1. #1
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 044
    Medlem#
    4869

    Eftersnack STCS Mantorp 16/9 2007

    Hopp, precis hemkommen. Vädret ställde ju till det en hel del.. I kombination med Falkendäck.. Snurr, snurr
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    281
    Det var blött, riktigt blött på banan.

    Och det i kombination med dåliga däck, så gick det inte pressa speciellt mycket. En snurrning och många långsamma varv.

    Var samma tempo på familje körningen som på bankörningen pga av vädret.
    Många snurrade och det var faktiskt inget skoj att köra när det inte fanns nått grepp.

    Tycker endå rätt många dök upp även om många inte körde.
    Sen tog det väldigt tid med besiktning och att komma ut på banan och möten hölls där man inte ens visste att det var möte !

    Synd på vädret, hoppas att det blir bättre nästa år..
    Saab 9-3 Aero -02 Nordic Uhr steg III SÅLD
    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=230524
    #6369

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 044
    Medlem#
    4869
    Vattenmässigt så var det väl inte så mycket blötare än förra året? Jag pressade bra mycket hårdare förra året uten ens en antydan till släpp.

    Nu snurrade jag på första varvet på familjekörningen
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    281
    Citat Ursprungligen postat av znorc
    Vattenmässigt så var det väl inte så mycket blötare än förra året? Jag pressade bra mycket hårdare förra året uten ens en antydan till släpp.

    Nu snurrade jag på första varvet på familjekörningen
    Jo men förra året regnade det ju inte i början utan kom på eftermiddagen. Jag snurrade i andra kurvan idag. Men som sagt förra året kunde man pressa ordentligt, men det var omöjligt idag.
    Saab 9-3 Aero -02 Nordic Uhr steg III SÅLD
    http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... age=230524
    #6369

  5. #5
    Helt original axelssons avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    603
    Medlem#
    6833
    Blött, kallt men jävligt kul
    Noll fäste och fyrhjulsläpp lite här och där

    Några bilder blev det visst
    http://picasaweb.google.se/axelsson1974 ... TCSMantorp
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
    http://www.garaget.org/shinyhead

  6. #6
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 143
    Medlem#
    6252
    Roligt är bara förnamnet, tror alldrig jag har åkt så brett innan :P var nån i depån som stog å gjorde såhär när jag åkte förbi på depårakan

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    296
    visste att det skulle vara halt men att det skulle vara såå halt trodde jag inte gjorde väl 402m på ca 20-25s...

    kul att det kom såpass många som det gjorde, trots väder

    bankörningen vågade jag mej inte på,utan fick nöja mej med ett par varv familjekörning
    KÖR: Saab 9-3 Viggen Nordic Extreme ÅKER Opel Astra -06
    http://www.garaget.org/?car=6862

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Trevlig men blöt dag på räcerbanan,kul att så många kom ändå trotts vädret....inte så kul å köra slalomen i blött underlag men de gick de med........stort tack till racecrew som orkar å göra såna här träffar möjliga trots SKITväder......
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    741
    Nyss hemkommen här också. Hankook-däck fram gjorde att det understyrde "lite".
    Bak greppade det mkt bättre. Synd då jag hade velat prova bilen med ny setup, men det sket sig i regnet.

    Och 402m ska vi inte tala om. Högra banan var som att köra på is med sommardäck....

    En sak som gjorde mig riktigt arg var att ngn hade lagt en rulle toapapper i handfatet och satt på vattnet. Så jävla onödigt. Man undrar ju hur gammal den personen var....nolla är bara förnamnet!

    EDIT: Märkte att jag kanske lät lite väl gnällig så jag redigerade lite...
    Självklart ska vi vara glada att det finns människor som vill arrangera sånt här i ur och skur. Men det var inget riktigt flyt i körningen.
    Det var två stopp som var lite väl långa. (30 + 45min utan info)
    En idé kan väl vara att besiktiga alla bilar vid insläppet istället för att ha den biten avklarad?
    En annan önskan är att folk tittar lite mer i backspegeln och visar TYDLIGT att de släpper förbi. När ett avstånd på ~100 m blir till 1-2 billängder kanske det är läge att släppa förbi

    Summa för dagen= ganska kul trots vädret. Jag körde på Mantorp för första gången och det var en rolig bana.

    Har varit på många träffar och detta var i klass med Mantorp förra året- dåligt flyt, tyvärr. Men bana är alltid bana!
    Nu vet jag iaf vad jag behöver till nästa år. R-däck, bättre bromsar bak, nya stötdämpare. Och kanske en privatinstruktör.....

    /Anders

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Gnesta
    Inlägg
    47
    Konstaterar bittert att jag missade årets upplaga... kom att tänka på det lite sent så jobbet kom ivägen, trist... hade varit väldigt kul att vara där!

    Kul att få se lite bilder också från denna regniga söndag, hoppas det dyker upp lite fler!
    Saab 9-3 Aero -02
    Seat Ibiza GTI -97
    _________________

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    markaryd/Gbg
    Inlägg
    50
    Jag får tacka alla för en trevlig dag... Visst det var inte världens bästa väderförhållande men det var kul att få komma ut på banan!!!

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 167
    Riktigt roligt med vattenslalom, 4:e plats i sällskapet känns mycket bra med tanke på att de före mig i princip "prenumererade" på pokalerna. Roligt att det finns ett bra race-crew. Kvinnan från Jönköping som skötte tidtagningen gjorde ett perfekt jobb i ett vått och kallt väder. Hon hade dessutom valt rätt bil för dagen en cab så klart!

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655
    hade väldigt skoj!

    drifta me fwd e tok skoj....blev dock väldigt chockad första gången d släppte eftersom d blev 4 returkast i ca 100km/h

    tycker d flöt på sådär som vanligt. men nöjd me deras insatts.

    402m avklarades på ca28sek enligt kameran. hade 110km/h spinn på 4:an i mål!

    stod ikön för familjekörning men räknade snabbt ut jag inte skulle få köra eftersom jag inte kom med utsläppet som var 12.45. efter d skulle ju "racet" kör kl13. så flyttade mig till racekön. självklart så ändra dom i planeringen å släptpte ut familjekörningen. så jag fick stå ytterligare 20min å vänta. men var nöjd för d

    sammanlagt mkt rolig dag å lättning gjorde mkt på axxet kände jag
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  14. #14
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178
    Jag har inget att klaga på, tyckte allt fungerade bra efter omständigheterna.
    Möjligen att man skulle kunna ropa ut i megafonen vad som orsakar en fördröjning. t.ex. att någon kört av osv.

    En glad överraskning var att jag kom 2:a på slalomen
    Hade en bättre tid första repan men då välte jag en kona

    Tyckte greppet var tillräckligt för att ha skoj, jag va ju bara tvungen att gasa av mig efter att ha laddat i flera månader.


    Tack racecrew och övriga berörda.

    Ps. Vem behöver sol när vi har Lillemor ds.

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    60
    Medlem#
    1361
    Tackar också för en blöt dag på Mantorp. Instämmer med många andra
    att det var riktigt halt på banan, framförallt i Pariser-kurvan. Där det kändes som om det plötsligt var rena is gatan.

    R-däcken fungerade väl sådär i blötan, men man fick laborera endel med lufttrycket så blev det ganska bra i alla fall....

    Synd bara att det ibland tog en halv banlängd innan framförvarande
    kikade i backspegeln så man kunde köra om säkert...Inte lätt att ta sig förbi en flipperkula om inte flipperkulan noterar att man ligger bakom...
    Njutbilen: Saab 9-5 Aero
    Busbilen: Saab 9000 Cse 2,3turbo MapTun Individual

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    527
    Medlem#
    6148
    Det var fösta gången jag var på någon stcs träff och det var nog det roligaste jag gjort sen jag fick barn.
    Dock så vågade jag mig inte ut på bankörningen men lite acc test och åka med en kille på familjekörande, och det var skitkul.

    Kanske lite dåligt om info så här för en nybörjare men frågade man någon av crewn så var dom alltid snälla och förklarade.

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655
    Citat Ursprungligen postat av Ucklo
    Tackar också för en blöt dag på Mantorp. Instämmer med många andra
    att det var riktigt halt på banan, framförallt i Pariser-kurvan. Där det kändes som om det plötsligt var rena is gatan.

    R-däcken fungerade väl sådär i blötan, men man fick laborera endel med lufttrycket så blev det ganska bra i alla fall....

    Synd bara att det ibland tog en halv banlängd innan framförvarande
    kikade i backspegeln så man kunde köra om säkert...Inte lätt att ta sig förbi en flipperkula om inte flipperkulan noterar att man ligger bakom...
    jag vet jag tog en stund på mig att släppa fram en grön 9-5 som körde riktigt bra. en sedan.....men d var för jag kände mig osäker efter första driftningen i paris att man tog d lite för försiktigt..men släppte förbi honom så fort jag kände mig säker.

    så kan tänka mig fler var lite osäkra.
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    Citat Ursprungligen postat av Ucklo
    Instämmer med många andra
    att det var riktigt halt på banan, framförallt i Pariser-kurvan. Där det kändes som om det plötsligt var rena is gatan.
    Parisern är ju riktigt hal även när det är torrt. Hela banan har olika bra grepp, lite lurigt faktiskt.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    1 374
    Medlem#
    1774
    Pust äntligen hemma....på tredje körningen så ville inte drivremmen vara med.....och 2varv brast...

    Med med tålamod och max 2000varv hela vägen hem (28mil) så höll den.

    Var roligt idag, förutom vädret....men man kan inte få allt...

    Mvh Johan!!
    Ng900 2,3T 541hk
    Ng900 2,3T 501hk Budget
    9-3 Cab 2,0T Aut 2011
    Tiguan TSI190 DSG R-line

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Vargön, Vänersborg
    Inlägg
    635
    För att vara första gången för mig på träff med stcs och körning på bana är jag nöjd även fast det kunde varit lite torrare på banan.

    STCS f.d ordförande sprang runt lite med min kamera under dagen så jag håller på att fixa upp lite bilder. Tack Stig


    PS ligger några bilder på min garaget sida under galleri

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Mantorp 16/8 2009
    Av fredde1 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 23:43
  2. Eftersnack STCS Mantorp 16/8 2008
    Av MrLila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 137
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 10:46
  3. Eftersnack: STCS @ knutstorp 2007-04-21
    Av 9-3 Mike i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 219
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 15:09
  4. Eftersnack från stcs @ mantorp 26/8 2006
    Av H.Blom i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 171
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 10:47
  5. Eftersnack/bilder STCS Mantorp 27/8-05
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 241
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 23:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •