Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 239

Ämne: Eftersnack STCS Mantorp 16/9 2007

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av Dirq
    Det var fösta gången jag var på någon stcs träff och det var nog det roligaste jag gjort sen jag fick barn.
    Dock så vågade jag mig inte ut på bankörningen men lite acc test och åka med en kille på familjekörande, och det var skitkul.

    Kanske lite dåligt om info så här för en nybörjare men frågade man någon av crewn så var dom alltid snälla och förklarade.

    vänta bara till någon träff med fint väder, för idag förstörde ju vädret en hel del.
    körde själv för fösta gången -05 på saab festivalen och har sen dess i stort sett varit med på alla träffar. varning för beroende framkallning!!!
    KÖR: Saab 9-3 Viggen Nordic Extreme ÅKER Opel Astra -06
    http://www.garaget.org/?car=6862

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Markaryd
    Inlägg
    92
    Tack för en trevlig träff, även om vädret var som det var..
    Viggen owners don't drive fast, they just fly low!
    #6937

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    markaryd/Gbg
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av turbo200
    Pust äntligen hemma....på tredje körningen så ville inte drivremmen vara med.....och 2varv brast...

    Med med tålamod och max 2000varv hela vägen hem (28mil) så höll den.

    Var roligt idag, förutom vädret....men man kan inte få allt...

    Mvh Johan!!
    et var ju gött att du slapp att ta till boxeringslinan på vägen hem!!!

  4. #24
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182
    Någon som har lite mer film och bilder?
    Skulle vara guld värt för oss som inte var där. Siktar på att närvara nästa år, får hoppas att vädret är lite bättre då.

    mvh

  5. #25
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 142
    Medlem#
    6252
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Någon som har lite mer film och bilder?
    Skulle vara guld värt för oss som inte var där. Siktar på att närvara nästa år, får hoppas att vädret är lite bättre då.

    mvh
    de var många som hade kameror med sig (däribland jag) så kommer nog att komma en heeel del

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    83
    Trevlig dag. hade dock inte gjort ont om de varit tort.:P

    Tack för ett bra arrangemang och hoppas på en bra säsong nästa år.!

    / Lundberg
    9-3 Aero Coupé "Twinpipe"

    http://www.garaget.org/?car=32456

  7. #27
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Helt OK dag, trots vädret. Inget riktigt flyt i arrangemanget dock tycker jag, med lite oklara tidpunkter för olika aktiviteter och så.

    Första repan på 402 m gick på 25,9 sek enligt Racelogic. Mest imponerande noteringen var dock repan därpå, i den snorhala högerbananen: 60-100 km/h på 13,7 sek.

    Med start efter det såphala klistrade partiet så avverkades i alla fall 402 m på 15,4 @ 164 km/h.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  8. #28
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    3 752
    hehe.. Äntligen hemma, blev lite sprätta kan jag säga, att komma av startplattan va fan inte lätt hehe.. tog ju ungefär 3sekunder att fatta att vänsterlinen var överlägset bäst så den körde man ju i hela tiden sen..

    Åkte Familjekörningen, märkligt temp får jag säga går ju fan hur fort som helst där!!

    Hade vel kul men som vanligt organisationen fungerad inte alls som den skulle men tack ändå!!
    I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
    En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Helt OK dag, trots vädret. Inget riktigt flyt i arrangemanget dock tycker jag, med lite oklara tidpunkter för olika aktiviteter och så.

    Första repan på 402 m gick på 25,9 sek enligt Racelogic. Mest imponerande noteringen var dock repan därpå, i den snorhala högerbananen: 60-100 km/h på 13,7 sek.

    Med start efter det såphala klistrade partiet så avverkades i alla fall 402 m på 15,4 @ 164 km/h.

    Mvh

    KK
    d e fan inte dåligt!
    så bra startade såg d ju inte ut att gå!

    dags å ändra profilen va
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  10. #30
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    143
    Det var en trevlig dag för en nykomling som jag ju är. Tycker att familjekörningen var riktigt kul, passade på att snurra i andra kurvan gjorde man också! Det blev mkt inspiration och nu är jag hungrig efter att bättra på saaben med lite nytt!

    Ses väl i vår på nästa träff!!

  11. #31
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Tack för en våt och trevlig dag, kul som satan

    Är ja den ända som inte tyckte det var så fruktansvärt halt? förutom pariser-kurvan som var en ända stor snorloschka. iofs körde ja bara familjekörningen men tryckte på rätt bra i kruvorna och det gick så bra så, förutom att det gick rakfram så fort det börja spinna.

    Nästa år blir det bankörningen med dom "stora" grabbarna

    Tack alla berörda.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  12. #32
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av SaabTurbo95
    d e fan inte dåligt! så bra startade såg d ju inte ut att gå!
    Nej, med tanke på fästet bar det iväg skapligt 0-130-140 typ, sedan spann det igen. 0-100 gick som bäst på 7,2 sek, vilket får anses rätt OK idag tycker jag.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  13. #33
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av SaabTurbo95
    d e fan inte dåligt! så bra startade såg d ju inte ut att gå!
    Nej, med tanke på fästet bar det iväg skapligt 0-130-140 typ, sedan spann det igen. 0-100 gick som bäst på 7,2 sek, vilket får anses rätt OK idag tycker jag.

    Mvh

    KK
    sjukt bra!
    hade du slicksen på?
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av KK
    60-100 km/h på 13,7 sek.

    Mvh

    KK


    Halt var bara förnamnet på högerbanan, jag gav upp efter 200 meter då den spann hur man än gjorde, Vänsterbanan fungerade ändå att köra på.

    Jo bankörningen vart lite tokigt när familjeåkningen skulle börja. Följebilen gick och bad oss om att köra om honom, sedan vart vi alla inkallade efter 3 varv för "åthutning" och information om att så får det inte gå till.

    Konbanan var bra satt.. det var nog dagens behållning för min del

    Mvh

  15. #35
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av SaabTurbo95
    sjukt bra! hade du slicksen på?
    Japp. Hade väl hoppats få premiärköra slicksen på lite torrare underlag dock...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  16. #36
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av SaabTurbo95
    sjukt bra! hade du slicksen på?
    Japp. Hade väl hoppats få premiärköra slicksen på lite torrare underlag dock...

    Mvh

    KK
    hehe förstår d!
    ska ringa fredrik imorron å diskutera lite saker tror jag. turbon slits inte tillräckligt nu
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  17. #37
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av Ucklo
    Tackar också för en blöt dag på Mantorp. Instämmer med många andra
    att det var riktigt halt på banan, framförallt i Pariser-kurvan. Där det kändes som om det plötsligt var rena is gatan.

    R-däcken fungerade väl sådär i blötan, men man fick laborera endel med lufttrycket så blev det ganska bra i alla fall....

    Synd bara att det ibland tog en halv banlängd innan framförvarande
    kikade i backspegeln så man kunde köra om säkert...Inte lätt att ta sig förbi en flipperkula om inte flipperkulan noterar att man ligger bakom...
    Hej !

    Har du kunnat testa 100-150 100-200 med racelogic ??Inte spann det med 3an ?

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  18. #38
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Med start efter det såphala klistrade partiet så avverkades i alla fall 402 m på 15,4 @ 164 km/h.
    Riktigt bra tid när man kollar hur halt det vart.Inga tider på normalt torrt väg ??

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    146
    Medlem#
    -
    Med tanke på väderleken så var väl dagen okey.
    På 402m kände man sig som Bambi på hal is (iaf på den "klistrade delen"). Var ju snorhalt...
    Undrar vem som fick i flest växlar på denna korta sträcka?

    Nada grepp i Pariserkurvan med vanliga gatdäck på "familjekörningen" fick mej att avstå från bankörningen. Vissa avskräcktes inte utan gasade på rätt friskt .

    /Johan

  20. #40
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Först å främst:
    Tack till alla i Robertsson gäng, dvs flaggfakter, tidtagare och så vidare.

    Alltid lika kul att träffa de trevliga STCS-arna. Visst var vädret som det var men det blev ju bättre å bättre under dagen. Greppet var som man kunde förvänta sig då marken var blöt, men med ett undantag, parisern och till ingången på chikanen. Kändes mer som halkkörningen när man tog körkort än bankörning. Halt var bara förnamnet. Mer regel än undantag att ändan dansade iväg, detta oavsett hastighet. Har bilder på bilar och även lite film inneifrån två stycken 99or. Kommer så småningom.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

Liknande ämnen

  1. Eftersnack Mantorp 16/8 2009
    Av fredde1 i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 23:43
  2. Eftersnack STCS Mantorp 16/8 2008
    Av MrLila i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 137
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 10:46
  3. Eftersnack: STCS @ knutstorp 2007-04-21
    Av 9-3 Mike i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 219
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 15:09
  4. Eftersnack från stcs @ mantorp 26/8 2006
    Av H.Blom i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 171
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 10:47
  5. Eftersnack/bilder STCS Mantorp 27/8-05
    Av TD04 i forum Allmänt
    Svar: 241
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 23:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •