Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Programera om beg larmdosa? ng900

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 452
    Medlem#
    9481

    Programera om beg larmdosa? ng900

    hej.

    Funderar på att skaffa en extra larmdosa till bilen, en ng900 97a.

    eftersom Km bildemontering ligger i närheten så kom tanken, går det ta en beg larmdosa och programera om för att användas till en annan bil?

    eftersom dosorna är dyra nya så kanske man kunde nöja sig med en bättre beg då den bara ska agera reservnyckel.

    någon som vet om de går ta en beg dosa och programera in?
    Har självklart de riktiga dosorna till bilen, men ena börjar bli riktigt dålig och känns inte bra att förlita sig på att en dosa fungerar för evigt.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  2. #2
    Steg 6 TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    6 993

    Re: Programera om beg larmdosa? ng900

    Citat Ursprungligen postat av Pumba
    hej.

    Funderar på att skaffa en extra larmdosa till bilen, en ng900 97a.

    eftersom Km bildemontering ligger i närheten så kom tanken, går det ta en beg larmdosa och programera om för att användas till en annan bil?

    eftersom dosorna är dyra nya så kanske man kunde nöja sig med en bättre beg då den bara ska agera reservnyckel.

    någon som vet om de går ta en beg dosa och programera in?
    Har självklart de riktiga dosorna till bilen, men ena börjar bli riktigt dålig och känns inte bra att förlita sig på att en dosa fungerar för evigt.
    Hej !

    Ja det går att fixa med hjälp av Tech2.
    För att vara lite petig så är det inte larmdosan man programerar om utan larmstyrdonet får lära sig bli kompis med den "nya" larmdosans signal.

    Se till att ha med samtliga larmdosor vid programeringstillfället.

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  3. #3
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 452
    Medlem#
    9481
    Verkar som jag slarvat bort min andra larmdosa när jag flyttade, spårlöst försvunnen, har letat hela dagen....

    Vad kostar en larmdosa NY? utan programeringen...

    får bli så att jag skaffar en dosa till och programerar den + den jag använder nu så skulle den 3dje dyka upp får de väl bli en omprogramering senare...
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    205
    Om jag minns rätt så måste du ha minst en fungerande dosa för att styrdonet ska kunna programmeras, det är ju låst annars... DOck inget ag e säker på att det är så på saab...

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 452
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Bumpe_88
    Om jag minns rätt så måste du ha minst en fungerande dosa för att styrdonet ska kunna programmeras, det är ju låst annars... DOck inget ag e säker på att det är så på saab...
    jo det vet jag, Hade 2 dosor till bilen innan, varav att jag inte längre hittar ena dosan.

    hade jag inte haft dosan jag har nu så hade jag ju inte kunnat använda bilen...

    Jag köper en beg dosa och tar med min vanliga jag har nu, programerar in de 2 isf och skulle ajg hitta den 3dje någon gång så får jag väl göra en omprogramering igen, brukade alltid lägga reservnycklen på nått "smart" ställe, men nu var de troligen även för smart för att jag skulle hitta den, elelr så har väl någon "polare" känt att han behövde en extra dosa och tagit min på någon fest eller nått, borta är den iaf.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Larmdosa fungerar ej! NG900
    Av plaggis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-09-10, 22:59
  2. Programera ny acc
    Av saabsport83 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-11-11, 17:20
  3. [LÖST] Programera helt ny SID OG9-3
    Av SAAB90 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 20:46
  4. Nyckel med integrerad larmdosa (NG900)
    Av znorc i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 13:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •