Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Kamkedja -> og93

  1. #1

    Kamkedja -> og93

    Nu är det så att jag köpte mig en Saab og93 från en Saab ÅF för nånstans imellan 3 till 4 månader sedan och idag kontollerade jag kamkedjesträckaren och det visar sig att den är ute på hela 17,6mm!
    jag tycker inte att det låter ifrån kedjan inne i cupén, men lyfter jag på huven så visst hör man kedjan, men jag vet inte hur mycket som är ok/normalt?

    stämmer det att SAAB själva säger att MAN SKA BYTA VID 15mm?
    var ifrån kan man få denna uppgiften? skulle vilja ha den uppgiften skriftligt eller något då dom på min SAAB ÅF aldrig hade hört talas om att det skulle bytas vid 15 mm utan att det ska gå så länge det inte låter!

    Jag frågade också hur bytet gick till och i de flesta fall såbyttes bara KEDJAN!!

    Jag måste veta stensäkert att SAAB säger att man ska byta vid 15mm ÄVEN om det INTE låter från kedjan så att jag kan säga detta till dom igen utan att stå där och verka pajas som har sagt fel eller något.

    hur ska jag göra nu tycker ni?
    Dom erbjöd sig att byta kedja och jag skulle få ett lite bättre pris!
    jag tycker personligen att dom ska byta allt gratis åt mig då kedjan redan från försäljaren måste ha varit "dålig" eller kan den slacka 2,6 mm undertiden jag ägt bilen?

    kamkedjesträckaren´s max fick jag till 19mm, då är det ju inte mycket kvar tills max!


    Tacksam för alla förslag och hjälp jag kan få!

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 567
    Låser den här tråden och hänvisar hit: http://forum.saabturboclub.com/viewt...=asc&start=120 istället.

    Tror du hittar en del matnyttigt där.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Köp av kamkedja
    Av rjonsson22 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 16:04
  2. Ang. Kamkedja.
    Av Thellaan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 18:34
  3. Kamkedja
    Av Mangeboy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 17:35
  4. Kamkedja.
    Av Warguardian i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-03-26, 13:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •