Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Koppla ur org startspärr VSS larm Saab 9000

  1. #1

    Koppla ur org startspärr VSS larm Saab 9000

    Tjenare!


    Det är så att jag har nyligen fått ett Cargard 850 larm monterat i min Saab 9000 Aero -96. Men varje gång när jag tar ur nyckeln får VSS en signal och lägger i org. startspärren. Någon som har en tanke på hur detta kan lösas?


    Har även en centrallåsmotor som låter som en hackspett men gör det den skall. Byte av centrallåsmotor som gäller bara?



    Mvh David
    SAAB 9000 Aero -96

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 737
    Går att stänga av förmodligen med tech 2 på saabverkstad.
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  3. #3
    Går det ej att komma förbi det rent elektroniskt bara?
    SAAB 9000 Aero -96

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904
    Om du kopplar bort startspärren kanske du inte uppfyller försäkringsbolagets villkor för stöldskydd längre, tänk på det. VSS sitter där av en anledning.

    Varför "duger" inte originallarmet med tillhörande startspärr?

    Jag tror som Stranna att det eventuellt går att stänga av med Tech2, åtminstone vet jag att man kan ställa in armeringstiden innan VSS går in.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865
    Hej !

    Det går inte att stänga av med Tech2.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  6. #6
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Om du kopplar bort startspärren kanske du inte uppfyller försäkringsbolagets villkor för stöldskydd längre, tänk på det. VSS sitter där av en anledning.
    Ifall FB har åsikter om ens VSS kunde de kanske anpassa premierna med hänsyn till denna finess, tycker man.

    Eller så anser de att en mer finessrik bil är mer stöldbegärlig..

    /J
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    89
    Jag hade samma problem med min centrallåsmotor och det var några drev i motorn som va kass, så det var bara att byta ut.
    9-5 aero-04
    og900 aero cab-92
    Bilarna finns på http://www.garaget.org/XtraX

  8. #8
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 737
    När man beställer ny programvara till si box kan man be dom plocka bort denna hemska funktion och tyckte dom sa att saab kunde aktivera den igen men vi kan ju alla ha fel

    Min 97 aero som jag hade hade steg 3 utan startspärr för snabba och riviga starter
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

  9. #9
    Tack för svaren.. Anledningen är att jag inte vill behöva använda orginaldosan varje gång jag tar ut nyckeln ur tändningslåset, har ju cargard larmet med tillhörande startspärrar så det blir bara bökigt. Och org.dosan är även väldigt strulig vilket gör det hela ännu mer irriterande.
    SAAB 9000 Aero -96

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 904
    Citat Ursprungligen postat av tjakkish
    Tack för svaren.. Anledningen är att jag inte vill behöva använda orginaldosan varje gång jag tar ut nyckeln ur tändningslåset, har ju cargard larmet med tillhörande startspärrar så det blir bara bökigt. Och org.dosan är även väldigt strulig vilket gör det hela ännu mer irriterande.
    Jo jag förstår att det blir struligt med dubbla larm och startspärrar. Frågan var snarare vad Cargard 850-larmet tillför som inte fanns där original?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #11
    Fler startspärrar än org, glasskross och ett allmänt bättre larm än orginal
    SAAB 9000 Aero -96

  12. #12
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 138
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Stranna
    När man beställer ny programvara till si box kan man be dom plocka bort denna hemska funktion och tyckte dom sa att saab kunde aktivera den igen men vi kan ju alla ha fel

    Min 97 aero som jag hade hade steg 3 utan startspärr för snabba och riviga starter
    Ja,, du får välja om du ha den aktiverad eller ej.

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

Liknande ämnen

  1. Koppla ut larm på 9000 -98
    Av martinN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-12, 22:46
  2. Problem med startspärr/larm SAAB 9000 -98
    Av Anders_SAAB i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 13:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •