Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vibrationer 9-3SS??

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    508

    Vibrationer 9-3SS??

    Hej!
    Ännu en tråd om vibrationer i bilen men jag har slut på ideer! Bilen en 9-3 SS med eibach sänkning och 18"
    Det börjar vid hundra att vibrera i hela bilen även i ratten! Klart värst när jag har lite gas eller ingen alls, försvinner när jag bromsar! Har varit säker på att ett bakdäck har varit ovalt så nu när jag skulle skicka tillbaka det till handlarn för koll så lånar jag ett par bakdäck av en kompis också 18" och var säker på att det skulle försvinna men bara delvis det är mkt bättre men inte bra!
    Har provat olika fälgar, balanserat hjulen, gjort hjulinställning, gjort rent anlagsytorna kollat så jag har rätt navringar! Men inget hjälper! Vad kan det vara?
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    om det försvinner när du bromsar så känns det ju som skivor eller ok? eller så är däcken kassa, jag har bytt 5 däck redan, och på måndag får jag 4 nya däck igen...

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    508
    tycker det borde fortsätta när jag bromsar om det vore det som var fel! Vad har det varit för fel på dina däcK? har de synts i balanseringen? Tror det blir så att minst två av mina åker tillbaka till gummihuset på måndag!
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406
    Citat Ursprungligen postat av Källén
    tycker det borde fortsätta när jag bromsar om det vore det som var fel! Vad har det varit för fel på dina däcK? har de synts i balanseringen? Tror det blir så att minst två av mina åker tillbaka till gummihuset på måndag!
    Dina bromsar är lite skeva.
    Men när du bromsar upphör vibrationerna då oken håller dom mer på plats.
    Byt skivor så blir de bättre.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    Citat Ursprungligen postat av Källén
    tycker det borde fortsätta när jag bromsar om det vore det som var fel! Vad har det varit för fel på dina däcK? har de synts i balanseringen? Tror det blir så att minst två av mina åker tillbaka till gummihuset på måndag!
    det syntes inte vid första monteringen men de blev ovala typ efter nån mil... kör man sakta är det lite som att köra på muttrar

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    508
    precis som ett av mina bakdäck! i 40 km känns det som baken lyfter ibland!
    Live and let die
    9-3 SS 2,2tid Vector

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 981
    [quote=Fredrik.j]
    Citat Ursprungligen postat av "Källén":1ynnu2mg
    tycker det borde fortsätta när jag bromsar om det vore det som var fel! Vad har det varit för fel på dina däcK? har de synts i balanseringen? Tror det blir så att minst två av mina åker tillbaka till gummihuset på måndag!
    Dina bromsar är lite skeva.
    Men när du bromsar upphör vibrationerna då oken håller dom mer på plats.
    Byt skivor så blir de bättre.

    MVH

    F[/quote:1ynnu2mg]

    Det var ett avigt resonemang. Är skivorna skeva fram, så lever ratten rövare NÄR du bromsar.
    Troligen H.inre drivknut alternativt yttre som är glapp, det ger en kraftig obaland vid gaspådrag, kan kännas lite även vid krafig motorbroms.

Liknande ämnen

  1. Vibrationer vid acc og9-3 -99
    Av MrTurbo i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 18:29
  2. Vibrationer! 9-5 SC, 07
    Av peppelito i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 09:42
  3. vibrationer
    Av ahnmarker i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 22:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •